וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נא לא לעשן

26.5.2014 / 8:09

לפי סקר חדש מרבית האנשים לא היו יוצאים עם מישהו שמעשן. יצאנו לבדוק האם באמת רוב המעשנים עלולים למצוא את עצמם בודדים

ישנן הרבה אזהרות בריאותיות על חפיסות הסיגריות, אך האם אפשר להוסיף להן אזהרה נוספת ולקבוע שעישון מקשה על מציאת זוגיות? כך לפחות טוענים אתר ההיכרויות האמריקאי הפופולארי Match.com וחברת התרופות פייזר, שערכו סקר בנושא ומצאו כי 9 מתוך 10 נשאלים (89%), מעדיפים שלא לצאת עם אדם מעשן. הסיבות לכך כפי שעלו בסקר כוללות בין השאר, חששות לבריאותו של המעשן בעתיד, ריח הסיגריות ועישון פאסיבי. עוד נמצא בסקר כי הרוב מחשיבים הדלקת סיגריה במהלך הדייט ראשון למעשה חצוף יותר מבדיקת הסלולרי במהלכו או אף איחור אליו. אך האם באמת המעשנים, בניגוד למה שטענו תיסלם באייטיז, מעשנים לבד? בשביל לבדוק את זה, הלכנו לשוחח עם רווקים ורווקות בארץ שחלקם הזדהו עם תוצאות הסקר וחלקם ממש לא.

הידעת? שליש מהזוגות מצאו אהבה און ליין! מצאו את שלכם

אזור הלא מעשנים

מי שהזדהו עם רוב הנשאלים בסקר, היו נטלי בת ה-27, ורז בן ה-28 ששניהם לא מעוניינים לנהל זוגיות עם מעשנים.

למה אתם לא רוצים לצאת עם מעשנים?
נטלי: קודם כל בגלל הריח, זה הכי מפריע לי. אני לא מסוגלת לנשק בן אדם עם ריח של סיגריות זה פשוט מגעיל אותי. יש גם את הקטע הבריאותי, ולטווח הארוך זה יטריד אותי מהבחינה של המשפחה וחינוך הילדים, לא רוצה שהילדים שלי יגדלו בסביבה מעשנת.
רז: זה יפריע לי מאוד מבחינה בריאותית. גם קשה לי להבין איך היום כשיש כל כך הרבה מודעות לנזק מסיגריות אנשים עדיין מעשנים. יש בזה גם הרבה חוסר נוחות כי זה אומר לצאת למקומות שמעשנים בהם, לשבת בחוץ ולהריח תמיד מסיגריות. בנוסף יש מחשבות לטווח הארוך, מה יקרה כשנגור ביחד, הבריאות העתידית שלה, המשמעויות של זה מבחינת הורות וכו'. כמובן שגם העשן מאוד מפריע לי.

אם תכירו מעשן/ת שמעוניינים להפסיק, תתנו להם צ'אנס?
נטלי: אם זה קורה מעכשיו אז כן. כלומר, אם אנחנו מכירים והוא כבר בתהליך הגמילה, אז כן, אין לי בעיה. אבל אם הוא אומר שזה משהו שיקרה בעתיד, אפסול אותו.
רז: זה תלוי במי שהיא, קשה לי לענות על זה.

מה אתם חושבים על תוצאות הסקר?
נטלי: זה נשמע לא הגיוני כי אני פשוט לא רואה הרבה אנשים מסביבי שמגבילים את עצמם לצאת עם לא מעשנים בלבד.
רז: לאחרונה זה נראה לי מאוד ריאלי, יש באמת מגמה של בריאות ומודעות. עם זאת, 9 מתוך 10 נשמע לי מוגזם, אבל אולי אנחנו בכיוון לשם.

איך תרגישו אם ידליקו מולכם סיגריה בדייט ראשון?
נטלי: אני חושבת שבכל סיטואציה, גם בלי קשר לדייטים, בעיניי, זה נחשב למשהו לא נעים. תמיד צריך לשאול את מי שממול, האם זה לא יפריע לו.
רז: ברגע הראשון תהיה לי חוסר נעימות, אך אנסה לברר מה הרגלי העישון שלה.

אילוסטרציה. ShutterStock
"לא רוצה שהילדים יגדלו בסביבה מעשנת". צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

אזור המעשנים

לעומתם, ליהי (26) שאינה מעשנת בכלל, ושי (31) שמעשן מידי פעם, העידו שלא יפריע להם לצאת עם מעשנים.

למה לא מפריע לכם לצאת עם מעשנים?
ליהי: עקרונית זה לא מפריע לי כל עוד זה לא משהו קיצוני מידי. אם זה לא ברמה דוחה או מוגזמת, זה לא משנה לי. אפשר להגיד שזה פשוט עניין של מידתיות.
שי: כי לי באופן אישי, עשן זה משהו שפחות מפריע. אני בעצמי מעשן מידי פעם כשאני יוצא, ואני רגיל להיות בסביבה של מעשנים. אבל כמובן שאני לא רוצה לחיות בתוך ענן עשן, אם הבחורה מעשנת בכמויות אז כנראה שזה יפריע לי.

מה אתם חושבים על תוצאות הסקר?
ליהי: תיאורטית זה נשמע לי מאוד הגיוני, כי בסופו של דבר יש לזה השלכות מדאיגות בטווח הארוך. אבל בשורה התחתונה אם מישהו מכיר מישהו שמוצא חן בעיניו והוא מעשן, אז זה לא כזה נורא.
שי: אני יכול להאמין שאנשים שואפים לא לצאת עם מעשנים. אבל בפועל, אני לא חושב שבאמת 9 מתוך 10 אנשים יסרבו לצאת עם מעשנים או שזה כל כך ישנה להם.

איך תרגישו אם ידליקו מולכם סיגריה בדייט ראשון?
ליהי: לא יפריע לי בכלל. אני חושבת שזה לגיטימי אם הוא מעשן ולמשל אנחנו יוצאים לפאב ושותים, אז למה לא? שוב, אם הוא קטר אז זה לא נעים.
שי: לא כזה ישנה לי. אבל אני חושב שזה תלוי במקום, אם אנחנו בבר אז סבבה. אבל אם אנחנו במסעדה ואני עוד אוכל או משהו כזה, אז כן אולי זה קצת יעצבן אותי.

אם הייתה לכם בחירה בין מעשן/ת ללא מעשן/ת- מה הייתם מעדיפים?
ליהי: מן הסתם בסופו של דבר לא מעשן, יותר בריא. אבל לא אפסול מישהו כי הוא מעשן.
שי: אין לי העדפה ברורה.

אל תישארו לבד, צאו לדייט עוד הערב

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אילוסטרציה. ShutterStock
"לא אפסול מישהו רק בגלל שהוא מעשן". צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully