וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטיפול: יש אנשים שלא מסוגלים להתאהב?

איילת שחר מצוות המומחים של JDate

14.5.2014 / 9:44

איילת שחר מצוות המומחים של JDate, עונה על שאלות הגולשים בנושא דייטים, זוגיות וסקס

נוגה שואלת: יש לי חבר תקופה ארוכה. אני אוהבת אותו והיחסים שלנו מצוינים. בזמן האחרון יוצא לי לחלום לעיתים קרובות שאני שוכבת עם גבר אחר. מעולם לא בגדתי באיש וגם לא אבגוד, אבל החלומות האלה מטרידים אותי כי ברור שהם השלכה של התת מודע. מה זה אומר על הזוגיות שלנו והרגשות שלי?

תשובה: איזה כיף שיש לנו מרחב אחד פרטי שהוא כולו שלנו. וזה המוח ועולם הדמיון הפרטי. בעולם שמחוץ לדמיון שלך, את מתארת יחסים טובים ואוהבים, לכן ברור שאת מופתעת מהתוכן של החלומות. רבים וטובים ניסו להבין את פשר החלומות שלנו, ויש גישות פסיכולוגיות שונות וספרים רבים בנושא. אבל מבחינה פיסית, כשאנחנו ישנים, המוח שלנו עושה פעולה מופלאה של איחוי כל ה"נזקים" שנגרמו לו במהלך היום. הוא עושה מאין סדר פנימי (וגם "מיש-מש" גדול על הדרך) כדי להכין אותך ליום המחר. בתהליך הזה, נלקחים כל מיני תכנים , רגשות, מראות , קולות , מחשבות שהיו במהלך היום ונפלטים בין היתר חלומות שמורכבים מהם. אין לזה כנראה תשובה ישירה לגבי הזוגיות והרגשות שלך אלא אם זה ברור לך. כלומר, לפרוש שאת נותנת יש חשיבות, יותר מאשר לחלום עצמו. נסי לברר עם עצמך מה התחושה שמתעוררת בך כשאת חולמת את זה. והאם היא מתאימה לתחומים אחרים בחייך , לאו דווקא לזוגיות. ואם זה כן קשור לזוגיות, מה החלום הזה בא לעורר בך? מה את רוצה לקחת ממנו לחיים האמיתיים?

אלפי רווקים ורווקות מחפשים אהבה בדיוק כמוך ,כנסו להכיר

אור שואל: אני סובל משיתוק מוחין ומרגיש שהמגבלה הזאת מונעת ממני למצוא אהבה. ניסיתי להכיר בנות שגם הן סובלות משיתוק מוחין אבל לא הצלחתי להתחבר לאף אחת. כשאני מתחיל עם בחורה שאין לה איזו שהיא לקות כזאת היא מיד מנפנפת אותי ואני בטוח שזה בגלל שיתוק המוחין שלי.. מה אני יכול לעשות?

תשובה: אור יקר, הסתכל מסביב, פתח טלוויזיה, עיתון, אינטרנט. בארץ ובעולם כל סוגי האנשים מוצאים אהבה. גבוהים ונמוכים, שמנים ורזים, אפילו פושעים וגנבים. הלקות שלך לא מגדירה אותך. היא חלק מסוים ממך. קח לדוגמא ספורטאים אולימפיים חסרי גפיים או נכים שמשחקים כדורסל. יש אינספור דוגמאות ללקויות שהפכו למנוע מוטיבציה ולהצלחה אדירה. לפני שאתה מוצא את בת הזוג שלך, בוא ותבדוק עם עצמך, כמו כל אדם, מה הדברים הנפלאים שיש בך. מה התכונות הטובות, המעלות, הדברים שבגללן שווה למישהי להכיר ולהתאהב בך. כשתתרכז ותעצים את זה, משהו במה שאתה מקרין ישתנה ואז יהיה לך קל יותר לפנות אליהן. גם אם הן ינפנפו אותך, תדע שזה לאו דווקא בגלל השיתוק, כי הבאת את עצמך. את הטוב שבך. בת הזוג העתידית שלך תאהב אותך עם השיתוק כי היא תראה את האיכות הפנימית שלך. אם יותר קל לך רגשית להתחיל עם בחורות שגם להן יש לקות כלשהי, זה בסדר גמור! אני בטוחה שיש אתרי הכרויות מיוחדים לזה, או קהילות באינטרנט שמאפשרות מפגש בין אנשים. מאחלת לך למצוא את האש הפנימית שלך ואיתה להדליק אהבה.

שלהבת שואלת: יש אנשים שלא מסוגלים להתאהב? אני מרגישה שלא חשוב עם מי יצאתי לדייט, גם אם הוא מקסים וחתיך, בכל זאת שום דבר לא התעורר בי. אין לי פרפרים בבטן וכל הקלישאות האלה. האם משהו לא בסדר אצלי?

תשובה: קודם כל, את כנראה בסדר שלהבת, כי הנה , את פה. וזה אומר שהתעורר בך איזשהו רגש בנושא הזה. סביר להניח שבעולם יש אנשים שלא מסוגלים להתאהב, כי אהבה היא מושג כ"כ חמקמק. כמה ניסו להסביר אותה, לכתוב עליה, לשיר עליה. זה אף פעם לא מספיק. כל אדם חש אותה אחרת. את מתארת מצב שאף אחד בינתיים לא "הדליק" אותך. כלומר, לא עשה לך משהו שגרם לך להתרגש. האם את אדם אדיש גם לחברים? למשפחה? בעבודה? מתי כן יש לך פרפרים בבטן, אם בכלל? יכול להיות שהמבנה האישיותי שלך הוא פחות מתלהב, ולכן ה"הדלקות" לוקחת לך זמן או מרגישה אחרת. (האם את נותנת לה מספיק זמן כדי להפוך לאש?) וזה בסדר גמור! חשבי עם עצמך מה כן "עושה" לך את זה באנשים בכלל, ואת זה תחפשי בגברים. אולי ציניות? הומור מסוים? דבר נוסף זו גישה. נשמע שאת מחכה שזה יקרה לך. אני מציעה, שבמקום לשנן לעצמך שהכל קלישאות ואף אחד לא מעורר בך כלום, צאי לדייטים עם גישה אקטיבית שאומרת: בא לי למצוא בו משהו טוב. יותר מזה, כמישהו נראה לך מקסים וחתיך, קחי יוזמה ועשי משהו שאת אוהבת. משהו מהעולם שלך. צרי התרגשות וצרי לך אהבה.

ליאור שואל: אני נשוי באושר אבל מרגיש בזמן האחרון שהנישואין די משעממים. אני רוצה להכניס קצת אקשן לזוגיות המנומנמת שלי. יש לך הצעות?

תשובה: כדי שהנישואים יהיו משעממים, צריך זוג מנומנם. וכיוון שאתה התעוררת והעלת את הנושא – קח אחריות , וקדימה לקום! שב וחשוב איך היה בא לך שיראה היום שלכם? איך יפתח הבוקר? מספיק שאתה תתחיל איזה מהלך (כי זה בשליטתך) כדי שהדינאמיקה בקשר תשתנה. זה יכול להיות בכל מיני מישורים: בחיי היומיום – להוסיף חיזור (סמסים, פתקים בבית, יותר מגע) ליזום סקס , להחליט על חוקים חדשים כמו "שבת מחוץ לבית" או כל דבר שובר שגרה. זה יכול להיות אפילו קניה של בגדים חדשים, בושם , או משקפיים. תחשוב על אשתך, מה היא תמיד מבקשת ממך ואין לך כוח לעשות – ועשה אותו . כלומר,כדי ליצור עניין צריך ליצור שינוי. לחדש. כשהיא תחוש בשינוי, גם אצלה יתעורר החשק מחדש והזוגיות תקבל משב רוח רענן. בהצלחה!

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

יפית שואלת: יש לי בעיה גדולה. אני נעלבת מכל שטות שאומרים לי ולא מצליחה שלא לקחת ללב. בכל פעם שבן הזוג שלי מעיר לי הערה קטנה מיד אני נפגעת ומתחילה ריב. ברור לי שאני מגזימה ושהוא לא מתכוון לפגוע אבל קשה לי להתמודד עם זה.. יש לך עצה?

תשובה: היי יפית, נשמע שאת בחורה רגישה, וזו תכונה נפלאה שבטח מאפשרת לך לתת המון בתוך הקשר. אבל את מרגישה בבעיה. הגעת לנקודה בה הרגישות שלך פוגעת גם בך, וזו כבר התחלה טובה, כי מכאן יכול לצמוח שינוי. כדי לדייק מה הדבר שמתחיל את "תהליך ההעלבות" שלך, כדאי לקחת דוגמא ספציפית , נניח מהפעם האחרונה שזה קרה. לבדוק עד איזו נקודה הרגשת טוב ובטוח, ומה הייתה השנייה בה הכל התהפך והרגשת שפוגעים בך. זה יכול להיות קול, תנועה , מילה או אפילו פרצוף מסוים שגרמו לך ברגע להיעלב ולהתפרץ. ברגע שתגלי מה ה"טריגר" הגורם לכאב שלך (אולי תחושה שלא רואים / מכבדים / מעריכים / רוצים אותך) תוכלי גם להעביר את המסר שלא בתוך הריב, ולבטא את הצרכים שלך בשיחה פתוחה, אחרי הכל , ההעלבות שלך מבטאת צורך שלא מקבל התייחסות והוא לאו דווקא קשור לנושא המריבה. דבר נוסף שיכול להקל הוא לאמץ גישה: מאחורי כל התנהגות שלנו ושל אחרים יש כוונה חיובית עצמנו. מה הכוונה החיובית שלך כלפי עצמך כשאת נעלבת? מה לדעתך של בן זוגך? אני מציעה לעבור לשיח אחר, לא של מעליב ונעלבת , אלא של שני אנשים שרוצים להבין את הכוונות אחד של השנייה וליהנות ביחד.

אם גם אתם רוצים לשאול שאלה על דייטים, זוגיות וסקס, אתם מוזמנים להשאיר את שאלתכם בתגובות.

הכותבת היא מאמנת אישית ועסקית, בעלת מאסטר NLP ודמיון מודרך מחברת נקודותיים-מרכז לתהליכי זוגיות - המשמשת כחלק מצוות מומחי Jexperts מבית JDate

אל תישארו לבד, צאו לדייט עוד הערב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully