וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל בראש

2.4.2014 / 8:06

אם קשה לך להבין למה את עדיין לבד, אולי את צריכה לבדוק מה הן המחשבות שלך. כיצד המוח שלנו עלול לחבל לנו בדרך למציאת זוגיות?

לפעמים נדמה שלחפש זוגיות זאת תעסוקה לכל דבר. אנחנו משקיעים בעצמנו בשביל להיראות אטרקטיביים, קונים בגדים יפים, מעלים תמונות צומי לפייס ולאינסטוש, מרפרפים שעות בין פרופילים באינטרנט, מסכימים לשידוכים הזויים, יוצאים לאינספור דייטים, בוחנים את כל מי שנושם לידנו, מורידים סטנדרטים, מעלים סטנדרטים ובכל זאת איכשהו אנחנו תמיד נרגיש כמו איזה כלב שרודף אחרי הזנב של עצמו.

מה אם היה פתרון פשוט יותר? כזה שלא תלוי בדברים חיצוניים, אלא רק בדברים פנימיים כמו פשוט האופן שבו אנחנו חושבים? נשמע כמו רעיון רומנטי או נאיבי מידי? לא בטוח. בעצם, ובאופן לא מפתיע, למחשבות תמיד ייחסו משמעות גדולה. בקבלה טבעו את הביטוי "סוף מעשה במחשבה תחילה", דקארט אמר "אני חושב משמע אני קיים" ואחד מהמהלכים השיווקיים הזכורים בהיסטוריה היה כשחברת אפל הפצירה בנו ל"חשוב אחרת". אז נכון שזה לא חדש ואפילו ברור מאליו שדרך החשיבה שלנו משפיעה בעצם על כל רובד בחיינו, אבל האם יש בכוחה לעזור לנו למצוא זוגיות והאם מודעות ותודעה אחרת הן צידה מספקת כשאנחנו יוצאים לחפש אהבה? לירז רון פבין, מנטורית ומנחת סדנאות לנשים ליצירת זוגיות בחייהן, בהחלט מאמינה שכן, ובהתאם לכך היא מנחה נשים רבות ומסייעת להן למצוא את הזוגיות שהן מחפשות.

הידעת? שליש מהזוגות מצאו אהבה און ליין! מצאו את שלכם

לחיות את הרגע

הדרך למציאת זוגיות טובה ונכונה עוברת על פי לירז דרך חמישה שלבים שמרכיבים את שיטת ה-Bliss שהיא גיבשה. שיטה זו נשענת בין השאר על עקרונות עתיקים מהיהדות והבודהיזם. בנוסף להיותו תרגום לביטוי, אושר עילאי, השם שהיא בחרה לתת לשיטה (Bliss) מייצג גם את ראשי התיבות של השלבים.

השלב הראשון בדרך למציאת אהבה לשיטתה, הוא להיות נוכח בהווה (Be). כלומר, לא להתחבט בשאלות בנוגע לעתיד, במה היה אתמול, או בכמה נפגעתם במערכות היחסים הקודמות שלכם. זאת מכיוון שלטענתה, "כאשר אנחנו מתעסקים בעבר או בעתיד, ההווה מתפספס וכל האנרגיה המדהימה הזאת של יצירת מציאות נזרקת לפח ואנחנו בעצם משחזרים את העבר". בין שאר השלבים אפשר למצוא את שלב האהבה שגורס שאם ב"חלוקה גסה הרגשות שלנו מתחלקים לאהבה ופחד", אז באמצעות תרגול אפשר להמיר את הרגשות השליליים שלנו לרגשות "גבוהים יותר"- רגשות חיוביים של אהבה, אופטימיות ותקווה וכך גם לזמן לחיים שלנו הזדמנויות טובות יותר.

שלב נוסף שצריך לעבור הינו "מיקוד בעצמי בלבד" והוא מתייחס להתעסקות מתמדת ומיותרת בבני הזוג עד כדי אי שימת לב לעצמנו ("מה הוא אמר?", "מה הוא סימס?", "הוא בעניין?" וכדומה), כאשר לירז טוענת שזה יוצר בעצם דחייה. או במילותיה, "כשמישהו לא חושב על עצמו ולא ממוקד בעצמו וחושב על הכל חוץ ממנו, אז זה כמו בית ריק. דירה מאוד יפה ומשופצת אבל נטושה מדיירים ואז היא פחות מעניינת ולא כיף לשבת שם. כך, הרבה מערכות יחסים מתנתקות אחרי שבועיים שלושה".

אילוסטרציה. ShutterStock
אל תתעסקי כל הזמן בלמה הוא סינן אותך. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

הרכבת אף פעם לא חולפת

מעבר לכל השלבים שדורשים איזשהו תהליך ועבודה הדרגתית (וכמובן שלא פירטנו את כולם), לירז חלקה איתנו כל מיני טיפים ליצירת זוגיות נכונה, כאלה שגם אם אתם לא בדיוק נמנים עם חסידי הניו אייג' סביר להניח שתמצאו בהם הגיון.

למשל, אחד מהטיפים החשובים ביותר שהיא מציעה הוא להתרכז בעבודה הפנימית שלך ובזוגיות שלך עם עצמך ופחות לרדוף אחרי הכרויות ולצאת להמון דייטים, מכיוון שלטענתה זה מתיש ויוצר תחושת תסכול, חוסר הצלחה ודכדוך. ההיכרות עצמה, על פי לירז, היא בכלל לא רוב העבודה. אז היא ממליצה קודם כל, "להירגע, לנשום ולהבין שמדובר בעבודת דיוק פנימית ושהזוגיות שתהיה לך עם עצמך זאת הזוגיות שתראי בעולם החיצוני שלך מול בן הזוג."

כמו כן, היא מדגישה שהמגנט הכי חשוב בחיים ומה שמושך אלינו הזדמנויות, הרבה יותר מפן בשיער או הורדה של שלושה קילו, הוא שמחת חיים. על כן היא מוסיפה, "מאוד חשוב לעבוד על התדר הרגשי". בנוגע לנראות בקשר ולנשים שמרגישות שהמכשול העיקרי שלהן הוא שלא רואים אותן ושמאבדים בהן עניין אחרי תקופה מסוימת, היא ממליצה לבדוק האם הן איבדו עניין בעצמן באותה התקופה ואולי בהתאם לכך גם בן הזוג איבד עניין. ללירז, גם חשוב לציין שאין דבר כזה שהרכבת חולפת ומדובר בתפיסה שגויה ומגבילה. לטענתה, "זאת הרכבת של החיים והיא לא חולפת לעולם. כל עוד אנחנו חיים ונושמים כאן היא קיימת ועוברת לידנו ודרכינו והשאלה היא אם אנחנו עולים עליה, זה הכל".

אל תישארו לבד, צאו לדייט עוד הערב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אילוסטרציה. ShutterStock
שמחת חיים תמגנט אלייך גברים. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully