וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים יכולות להתחיל עם גברים?

26.3.2014 / 8:37

מי צריך לעשות את הצעד הראשון- הגבר או האישה? האם הגברים תמיד אלה שצריכים ליזום את הנשיקה ומי אחראי על גידול הילדים? אתר ההיכרויות JDate בדק עמדות מגדר ופערים בין המינים בסצנת הדייטים והזוגיות

אפשר להגיד שלתפקידי מגדר, כלומר, אותן ההתנהגויות המצופות מגברים ונשים בחברה, היה תמיד תפקיד חשוב, אם לא מכריע בעולם היחסים ומשפחה. אבל עם כל השינויים בעולם וההתקדמות אל עבר השיוויון המיוחל בין המינים, תפקידי המגדר שעד לא מזמן היו מוחלטים לגמרי הם היום הרבה יותר נזילים, משתנים ואולי אף לאט לאט נעלמים.

אז נכון, יש לפנינו עוד דרך ארוכה, אבל בכל זאת לפעמים זה נחמד לעצור ולבחון את התפיסות העדכניות כלפי תפקידי מגדר ולראות שבכל זאת התקדמנו, גם אם קצת. על כן, לפניכם תוצאות הסקר של אתר ההיכרויות JDate שבחן את העמדות והתפיסות של 300 סינגלים מחפשי זוגיות בישראל בנושאי מגדר ופערים בין המינים בסצנת ההיכרויות, הזוגיות וחיי המשפחה.

מי צריך ליזום?

פעם זה היה מאוד ברור לכולם שתפקידו של הגבר הוא ליזום, כלומר, לעשות את הצעד הראשון ולהתחיל עם הבחורה בעוד שתפקידה הוא להתלבט ולהחליט האם להיענות או לא להיענות לחיזורי הגבר שפנה אליה. אך היום חלוקת התפקידים הזאת הטשטשה לגמרי וזה בדרך כלל לא משנה מי מתחיל עם מי. אם זה בפאב, ברחוב, או שליחת ההודעה הראשונה באתרי היכרויות, יוזמת ה"התחלה" מתחלקת בין שני המינים. בהתאם לכך רוב הנסקרים (כ-80%) השיבו שלדעתם זה לא משנה מי פונה למי לראשונה, אם הגבר או האישה.

אל תישארו לבד, צאו לדייט עוד הערב

אילוסטרציה. ShutterStock
זה לא באמת חשוב מי פונה למי קודם. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

נשק אותי, אהובי!

אם יש עולם סבוך שנדמה שיש לו חוקים משלו וכאלה שהם גם הרבה יותר קשוחים, הרי שזה עולם הדייטינג. אולי זה בגלל שבתחילת כל קשר, באותו שלב שאנחנו צריכים להכיר את הצד השני ולבחון האם הוא מתאים עבורנו ועבור טיב היחסים שאנחנו מחפשים, הרבה יותר קל לנו לעשות את זה כשאנחנו בוחנים אותו לפי דפוסי התנהגות מוכרים וכביכול מקובלים בחברה, גם אם הם היו מקובלים בחברה של המאה שעברה.

כך למשל, רוב הנשים בסקר מאמינות שזה תפקידו של הגבר ליצור קשר לאחר דייט ראשון מוצלח לעומת הגברים שדווקא רובם חושבים שזה ממש לא משנה. אז לתשומת לב הקוראות, אתן ממש לא חייבות לחכות שהוא יתקשר. בהתאמה, רוב הנשים (אבל לא באופן גורף) מאמינות שהגבר צריך ליזום את הנשיקה הראשונה לעומת הגברים ששוב, רובם העידו שזה לא משנה מבחינתם. אבל לא רק לנשים יש ציפיות מהגברים, אלא גם לגברים יש ציפיות מעצמם ועל כן מרבית הגברים שהשיבו לסקר מאמינים כי תפקידם הוא לאסוף את בת הזוג, לפחות בדייט הראשון ולשלם עליה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אילוסטרציה. ShutterStock
רוב הנשים חושבות שהגבר צריך ליזום את הנשיקה הראשונה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

גברים יהפכו לעקרי בית?

חיים משותפים וחיי משפחה בפרט, אף פעם לא היו פשוטים. גם כשחלוקת התפקידים ברורה ונדמה שזה מתאים לכולם הצדדים לרוב ירגישו פספוס, אם זה מבחינת קריירה ואם מבחינת הזמן עם הילדים. על כן, הגמישות בתפקידים המסורתיים עובדת לטובת כולם ושני הצדדים יכולים להנות משני העולמות במידה מסוימת- גם מהילדים ומהמשפחה וגם מקריירה.

אבל אידאלי ככל שזה נשמע, כאמור, זה לא קל בכלל ובחיים כמו בחיים ישנם הרבה אילוצים שנובעים ממצב כלכלי או רגשי, בחירת מסלולי קריירה שונים, צרכים שונים של הילדים, העדפות, כישורים וכדומה. כל אלו מצריכים הרבה ויתורים והתכווננויות האחד למען השני ולמען היחסים. יחד עם זאת, חשוב שהעקרונות שמנחים את אותן הבחירות בזוגיות יהיו מתאימים לשני בני הזוג, הדדיים עד כמה שניתן וכמובן שיוויוניים.

בהתאם לכך, ניתן לראות שהתפיסות שעלו מן הסקר היו מאוד שוויוניות בכל מה שנוגע לטיפול במשק הבית ובילדים, כאשר 100 אחוז מהנשאלים העידו שמבחינתם האחריות לטיפול וחינוך הילדים היא התפקיד של שני ההורים. כמו כן, רובם גם היו סבורים שמטלות הבית (נקיונות, בישולים, כביסות וכו') צריכות להתחלק באופן שווה בין שני בני הזוג כמו גם הטיפול השוטף בנושאים הפיננסים. בנוגע לשאלת המפרנס הראשי, הרוב השיבו שזה תלוי במסלול הקריירה של בני הזוג ולא במגדר שלהם.

אלפי רווקים ורווקות עכשיו און ליין, כנסו להכיר

הורים וילדיהם עם משקפות ושנורקלים בים. ShutterStock
שני ההורים צריכים ליטול חלק שיווני בגידול הילדים. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully