וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לפספס את הרכבת

23.2.2014 / 8:15

לא מצליחים למצוא אהבה? אולי אתם פשוט לא יודעים איך לחפש. במכון לייעוץ והכוון לקראת זוגיות מנסים לסייע לרווקים למצוא את בני הזוג האידאליים עבורם

נדמה שרוב החיים שלנו אנחנו עסוקים בלחפש, בין אם זו עבודה, דירה, נעליים או סתם חניה- כמעט כל דבר מצריך איזשהו תהליך של חיפוש וברירה. לכן, זה לא מפתיע שבבחירת בני זוג אנחנו נוטים להתעכב יותר, לבחון יותר אופציות, להיות בררנים, להגיד לעצמנו שמותר לנו להיות כאלה, ליהנות מהרווקות, להתבאס מהלבד וחוזר חלילה. אבל איך אפשר לדעת אם מחפשים בני זוג שבאמת מתאימים לנו? האם אנחנו מחפשים אותם בכלל נכון? האם הדרישות שלנו מוגזמות? יש בכלל דבר כזה? הרי מדובר באחת הבחירות המשמעותיות ביותר בחיינו. בדיוק לשם כך, הוקם "המכון לייעוץ והכוון לקראת זוגיות" באוניברסיטת אריאל בראשות ד"ר יערית בוקק-כהן שאמור לסייע לרווקים ורווקות לייעל את התהליך ולמצוא את בני ובנות הזוג האידאלים עבורם. יצאנו לבדוק מה זה אומר והאם זה באמת יכול לעזור.

אלפי רווקים ורווקות מחפשים אהבה בדיוק כמוך ,כנסו להכיר

דפוסים שמעכבים אותנו

מייסדת המכון, ד"ר יערית בוקק-כהן, היא מרצה בכירה עם ניסיון מחקרי רב בתחום בחירת בני זוג וזוגיות. "ישנה תופעה היום של רווקות מאוחרת. מדובר באנשים שמעוניינים להיות בזוגיות אך לא מצליחים למצוא בני זוג. זהו ציבור מאוד גדול שאין לו בעצם שום מענה ממוסד ושיטתי שיכול לעזור לו. לכן המכון הזה הוקם כדי לתת להם מענה, עזרה והכוונה".

את יכולה לספר לי קצת על פעילות המכון?
"אנחנו מציעים שלושה מפגשים ייעוציים באורך של שעה וחצי כל אחד. במכון אנו מתבססים על מודל ייעוצי-ייחודי שבניתי בשיתוף עם פסיכולוגים מאוד מנוסים. מדובר באבחון מקיף ואישי של כל התחומים שקשורים למציאת זוגיות כמו, האם איך ואיפה אותו הרווק או הרווקה מחפשים, אילו דפוסי התנהגות וחשיבה מעכבים אותו ועוד. הפסיכולוגים מדברים איתם על בשלות לקשר, בחינה של האם קיימת אמביוולנטיות ביחס לקשר או חרדות מאבדן חופש ועצמאות. הרעיון הוא להציף ולשקף עבורם את מה שמעכב אותו בדרך למציאת זוגיות ועל מה הם צריך לעבוד."

ושלושה מפגשים זה מספיק?
"קודם כל מדובר באבחון ולא בטיפול פסיכולוגי מעמיק, אלא משהו שהוא יותר בפן הייעוצי ונועד לתת מענה קצר, מהיר וממוקד. מניסוני אנשים מחפשים את המענה המהיר. בסיום כל תהליך כזה אנחנו נותנים מכתב סיכום ייעוץ ומפנים לגורמים אחרים אם יש צורך בכך. בנוסף, אפשר לקחת חבילה מורחבת ולהיעזר בשירותי הקואצ'ר דייטינג שלנו."

מי מגיע אליכם למכון?
"מגיעים אלינו גם חילוניים וגם דתיים בקבוצות גיל של בין 23-55. גם אנשים שמחפשים פרק ב' מגיעים אלינו, אבל פחות."

אילוסטרציה. ShutterStock
מה מעכב אותנו במציאת זוגיות? צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טעויות של רווקים

סיקרן אותי לדעת מה לפי דעתה וניסיונה של בוקק-כהן, אפשר לעשות על מנת למצוא זוגיות. או במילים אחרות, מה לא לעשות ואילו טעויות מרחיקות אותנו מהזוגיות המובטחת? לטענתה, ישנן 12 טעויות עיקריות שמפריעות לרווקים ורווקות למצוא זוגיות טובה וארוכת טווח. חלק מאותן הטעויות הן: תפיסה שגויה שלכל אחד או אחת יש רק בן/בת זוג אחד שמתאימים לו כמו כפפה ליד "אשליית הנפש התאומה", תפיסה שנישואים הם בית כלא נטול חופש ועצמאות, שידור התלהבות יתרה שנתפסת אצל הצד השני כנואשות, חוסר גיבוש זהות עצמית, שמירה על קשר עם האקסים, דרישות מבן הזוג המבוקש אשר אינן רלוונטיות לזוגיות ועוד.

מכל הטעויות הפוטנציאליות האלו, מצאתי לנכון להתמקד בדרישות שאינן רלוונטיות לזוגיות. הדרישות הבעייתיות ביותר ואולי המרכזיות שד"ר בוקק-כהן נתקלת בהן, הן כנראה אלו שנשלטות על ידי תבניות חשיבה מיושנות וסטריאוטיפיים מגדריים. כך למשל, היא מספרת שלגברים מאוד חשוב שהבת זוג שלהם תראה טוב, הרבה יותר משאר הדברים וגם ללא קשר למראה שלהם עצמם, "חשוב להם שמבחינה חיצונית היא תהיה מאוד מאוד נאה והסטנדרטים שלהם הם גם ממש גבוהים, הם לא תמיד גם תואמים לאיך שהם נראים". לעומתם, הנשים שמות הרבה פחות דגש על מראה חיצוני ומחפשות גבר בעל יציבות תעסוקתית עם השכלה ומקצוע טוב, "הרבה נשים מציינות שחשוב להן שיהיה לו מקצוע והשכלה. אבל זה לא אומר כלום על היכולות הרגשיות שלו ועל איך הוא יהיה בתור בן זוג או אבא". בנימה אישית, היא מוסיפה שהיא יישמה את הלקחים האלה בחייה האישיים ושהיא נישאה לגבר ללא השכלה אקדמאית ומנהלת איתו חיי נישואים מאושרים. על כן, בעת האבחון היא עוזרת לרווקים להבין אילו דרישות שהם מציבים הן מיותרות ואיך הם יכולים להגמיש אותן ולמצוא בני זוג שבאמת יתאימו להם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אילוסטרציה. ShutterStock
גברים רוצים בחורה יפה ונשים מחפשות גבר משכיל. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

לדעת מה לחפש

אז כן, זה מאוד מורכב למצוא בני זוג מתאימים וטובים, זה תמיד היה, תמיד יהיה ושאף אחד לא יגיד לכם אחרת. אבל זה בהחלט יכול להפוך להיות קצת יותר פשוט כאשר מצליחים לזנוח תפיסות מוטעות ולומדים להתמקד בדברים הנכונים. ואם אתם מרגישים שאתם צריכים עזרה בזה, יכול להיות שהמכון לייעוץ והכוון לקראת זוגיות מתאים לכם.

בתאריך ה-18.3 יקיים "המכון לייעוץ והכוון לקראת זוגיות" יום עיון בנושא סודות ההצלחה בדייטים באוניברסיטת אריאל.

הידעת? שליש מהזוגות מצאו אהבה און ליין! מצאו את שלכם

אילוסטרציה. ShutterStock
יש לכם תקווה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully