וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשר משפחתי

29.1.2014 / 10:29

עד כמה חשוב לנו להכיר את בני הזוג למשפחה, ועם מי נעדיף להתייעץ בנושאי זוגיות- עם המשפחה או החברים? לרגל יום המשפחה, קבלו את כל התשובות

המשפחה מאז ומתמיד הייתה מהמסגרות המרכזיות ביותר בחיינו גם אם היא למדה ללבוש הרבה צורות אחרות, ולכן אין זה פלא שהיא שורדת כל כך יפה. ממשפחת בריידי עד למשפחת קרדשיאן, אין ספק שמוסד המשפחה עבר הרבה גלגולים והיום הוא הרבה יותר גמיש, פלורליסטי ומגוון. אבל בכל הצורות שלו (או לפחות ברובן) הוא מבוסס על אותם העקרונות של קשר, מחויבות ואהבה. אנחנו נולדים לתוך משפחה, סופגים את הערכים שלה ובאמצעות הכלים שאנחנו מקבלים ממנה אנחנו יוצאים אל העולם ומנסים לבנות את החיים שלנו. אבל כיום, עם עליית גיל הנישואים ושיעור הגירושים, אנשים מוצאים את עצמם חיים תקופות ארוכות מחוץ למסגרת משפחתית, בוחנים את החיים שלהם בצורה עצמאית ומחפשים זוגיות שמתאימה להם. בהתאם לכך, נשאלת השאלה איך אותם סינגלים תופסים את המשפחה ואיך היא משפיעה עליהם? במיוחד עבור יום המשפחה, אתר ההיכרויות JDate, ערך סקר בקרב כ-500 סינגלים ישראלים מחפשי זוגיות, אשר חושף את עמדותיהם כלפי משפחה ומשפחתיות.

הידעת? שליש מהזוגות מצאו אהבה און ליין! מצאו את שלכם

משפחה או חברים

הזירה המשפחתית יכולה להיות מאוד תומכת בתקופות שאתם לבד, אבל כמו שלא מעט סינגלים ותיקים יעידו, היא גם יכולה להיות קצת מערערת, בפרט באותם האירועים המשפחתיים הידועים לשמצה. הסיבות לכך כוללות בין השאר את המבטים שנעים בין רחמים להתנשאות, השאלות החטטניות והמביכות, ה"בקרוב אצלך" והעובדה שכל דודה הופכת לפתע לשדכנית ואומרת לכם מה לעשות בשביל לצאת מה"מצב" שלכם. זה בדרך כלל לא מגיע מכוונות רעות, אלא שפשוט להרבה אנשים שחיים במסגרת משפחתית ואוחזים בתפיסות יותר שמרניות ומסורתיות קשה להבין כאלה שלא נמצאים בכזו, עד כדי כך שלפעמים הם מבטלים (בינם לבין עצמם) את יכולת הבחירה של אותם הסינגלים במצב או את הרצון שלהם לחפש ולא להתפשר ובכך נותנים להם את ההרגשה שהם עושים משהו לא בסדר או חלילה שיש בהם משהו לא בסדר ולכן הם לבד.

הסיטואציות הלא נעימות הללו, בלשון המעטה, יוצרות מרחק רגשי ותחושה של "לא מבינים אותי" או " לא נותנים לי לגיטימציה", על אחת כמה וכמה כשיש פער דורות, ואולי זו אחת הסיבות לכך שרוב הסינגלים העידו בסקר כי הם יעדיפו להתייעץ עם חברים במקום עם בני משפחה בנושאי זוגיות. העדפה שעלתה עם הגיל, אך עדיין נרשמה בכל הגילאים.

אילוסטרציה. ShutterStock
מה יהיה איתך, תגיד לי? צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

ארוחת שישי

למרות שהיא אולי נדחקת הצידה בשלב ההיוועצויות, המשפחה לא מאבדת את הרלוונטיות שלה בכל מה שקשור לזוגיות. כלומר, לאחר שנבחרו בני או בנות זוג הולמים ואותם הסינגלים מוצאים את עצמם במערכת יחסים רצינית, או לפחות כזו עם פוטנציאל, המשפחה חוזרת לתמונה. כך, ברוב גורף (כ-95% מהנסקרים) ואחיד הן אצל גברים והן אצל נשים, השיבו הנסקרים כי יש חשיבות גדולה להיכרות של המשפחה עם בני/בנות הזוג וכי חשוב להביא את בני הזוג לארוחות משפחתיות. זה יכול לנבוע מהצורך התמידי שלנו באישור המשפחתי- ספציפית מההורים, הרגשה של הצלחה ומשהו להתגאות בו (מכיוון שזוגיות מקושרת להצלחה), אהבה וקשר חם ביננו לבין המשפחה ורצון לחלוק איתם את האירועים והאנשים המשמעותיים בחיינו, הידוק הקשרים, העמקת הקשר הזוגי, תחושת משפחתיות שמתגברת עם הימצאות במערכת יחסים מחייבת ועוד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אילוסטרציה. ShutterStock
חשוב לנו שבני המשפחה יאשרו את בני הזוג. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

משפחה ופרק ב'

עבור גרושים וגרושות מושג המשפחה הוא הרבה יותר מורכב, מן הסתם. מלבד המשפחה הגרעינית וזו המורחבת, יש להם ילדים, בני זוג לשעבר, את המשפחות של אותם בני הזוג ומטעני עבר הרבה יותר מסובכים מאלו של סינגלים שלא נישאו מעולם. על כן, כל זוגיות חדשה מצריכה התחשבות בהרבה גורמים וכך מציבה אתגר מאוד גדול. אבל אחד הדברים שהכי מסייעים הוא לנסות לעשות סדר בבלאגן ולהבין מה הכי חשוב לכם בסיטואציה החדשה הזו, מי עומד בראש סדר העדיפויות שלכם כרגע ואילו קשרים הכי חשובים לכם? באופן טבעי ובצדק, לרוב האנשים חשוב הקשר עם הילדים וכך, על פי הסקר של JDate כ-66% אחוזים מהנשאלים השיבו כי תמיכת ילדים מנישואים קודמים חשובה מאוד בקשר חדש.

אז נכון שאין דבר כזה משפחה אידאלית, אבל עדיין עבור רובנו זה המקום שמקבלים אותנו כמו שאנחנו ואוהבים אותנו ללא תנאים (לפחות לא יותר מידי תנאים). ובנימה קיטשית ודביקה זו, יום המשפחה שמח.

אל תישארו לבד, צאו לדייט עוד הערב

אילוסטרציה. ShutterStock
חשוב שהילדים מנישואים קודמים יתמכו בקשר החדש. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully