וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הנשמה התאומה שלי?

1.1.2014 / 8:34

התאמה זוגית אסטרולוגית, גורל וקופידון אחד- מאז שחר ההיסטוריה, נוסחו תיאוריות שונות משונות על אהבה, כשהקשר בינן לבין המציאות מקרי בהחלט

הרבה לפני שפרויד טען שבחירת בני זוג ומערכות היחסים הרומנטיות שלנו מושפעות מהקשרים עם הדמויות המרכזיות שגידלו אותנו וליוו אותנו בתור ילדים (אמא, אבא או אולי חומי חולדת המחמד), ישבו מיטב המוחות של כל תקופה, אשר בהיעדר יכולת וכלים מדעיים היו צריכים להסתמך על היצירתיות שלהם על מנת לפענח את סודות האהבה וההתאהבות. התאוריות שהם פיתחו הן אולי פחות מציאותיות אבל לפחות הן אחראיות לפרנסה של לא מעט תסריטאי קומדיות רומנטיות בהוליווד. קבלו את התיאוריות הכי קסומות על אהבה והתאהבות.

אל תישארו לבד, צאו לדייט עוד הערב

קופידון
לא ברור מה הם לקחו שם ביוון העתיקה כשהם חשבו על זה, אבל מה שזה לא יהיה, סביר להניח שזה מה שעזר להם להגיע למסקנה שמי שאחראי לאהבה ולהתאהבות הוא בעצם ילד צ'אבי, ערום, מכונף וחביב שהורים שלו מרשים לו להסתובב עם קשת וחצים (היוש המועצה לשלום הילד) הלוא הוא- קופידון. קופידון, או בשמו הרשמי ארוס- אל האהבה והתשוקה, מסתובב לו בעולם ויורה חיצים באנשים, אך במקום שאלו יהרגו אותם הם גורמים להם להתאהב במי שנמצא לידם. למעשה, אם נסכם את כל התיאוריה, אפשר להגיד שלפי ההגיון הזה אנשים התאהבו לא בגלל אופי, משיכה או משהו כזה אלא בגלל שאיזה ילד קריפי ירה בהם חץ. ועם הגיון כזה קשה להתווכח.

אסטרולוגיה
בהיכל התהילה של השאלות המביכות ביותר בעולם הדייטינג והיחסים, איפה שהוא בין "סליחה, מה השעה?" לבין "גמרת?" ניצבת לה השאלה עתיקת היומין וחוצת הזמן והגבולות- "איזה מזל אתה/את?". מזלות הם כמובן חלק מהאמונה האסטרולוגית שקיימת עוד מלפני הספירה. על פי האסטרולוגיה, מיקום הכוכבים מאפשר לחזות את העתיד ומשפיע על תכונות אופי ומאפיינים חיצוניים של אנשים. למרות שפעם, היא נחשבה לסוג של מדע והייתה מאוד מקובלת, היום, אין לה את אותו המקום המכובד בתרבות והיא בדרך כלל לא נלקחת ברצינות תהומית. אבל יחד עם זאת, אי אפשר להתכחש לכך שגם עכשיו היא מקבלת לא מעט יחס באופן כללי ובזוגיות בפרט. ממחשבונים לבדיקת התאמת מזלות שיגרמו לממציא המחשבון להתאבד בקברו, ועד להורוסקופ שמנבא מתי נכיר מועמדים לזוגיות- קשה להתעלם מההשפעה של האסטרולוגיה על האופן בו אנשים מתייחסים לאהבה.

אילוסטרציה. ShutterStock
תינוק שמנמן אחראי על כך שנתאהב?! צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

נשמות תאומות
נשמות תאומות או נפש תאומה, הם מהביטויים היותר שכיחים לתיאור זוגיות מוצלחת ואהבה גדולה. לפי העקרון של התיאוריה הזאת, כל שתי נשמות היו פעם שלמות עד שהופרדו, ומאז הן תרות בעולם אחר החצי השני שלהן. עכשיו, אם זה לא נשמע מספיק מסובך, יש שמערבים בזה גם גלגולי נשמות- כך שגם אם מצאתם את הנפש התאומה שלכם עכשיו מי מבטיח שתמצאו אותה בגלגול הבא? ומי יודע לאן ולאיזה גוף היא תתגלגל לה? ומה יקרה אם היא תתגלגל מעבר לים? הו לא! אז זהו שאתם יכולים להרגע ולנשום-כי נשמות תאומות אמורות להיפגש והמפגש ביניהן צריך להיות מלא בתחושות מידיות של אהבה, התאהבות, הבנה מהירה ש "זה זה!", ציפורים ברקע ועוד שלל תיאורים מלאי פאתוס. אז נכון, מצד אחד הרעיון שלכל אחד יש נפש אחת בעולם כולו שמתאימה לו באופן מושלם הוא רומנטי ומלא קסם, אבל מצד שני, הוא הגיוני בערך כמו לחפש את סנטה קלאוס בטיילת באילת. בהצלחה.

גורל
לפי התיאוריה, הגורל, או בשמו הלטיני והסקסי- פטליזם, הוא בעצם זה שקובע את כל מהלך חיינו ואין לנו שום אפשרות להתנגד את לשנות את ההחלטות שלו. עכשיו אם נשים בצד זוטות אחרות בחיינו כמו עבודה, מוות, לידה וכדומה נראה שהגורל אחראי על חיי האהבה שלנו. כלומר, מאמיני התיאוריה בטוחים שכל בן או בת זוג שנקרים בדרכנו, כל מערכת יחסים, פרידה ונישואים הם משהו שנקבע עבורנו מראש ואין לנו שום שליטה על האופן בו הם יתנהלו. יש שיגידו שהמחשבה הזאת מנחמת, ויש שיגידו שהיא מדכאת, אבל עם דבר אחד קשה להתווכח- אי אפשר לשבת על הספה, לא לעשות כלום ולחכות לגורל. אלא אם כן הגורל שלכם הוא לשבת על הספה לנצח נצחים, ואז זה משהו אחר לגמרי.

אלפי רווקים ורווקות עכשיו און ליין, כנסו להכיר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אילוסטרציה. ShutterStock
זה כזה גורל שנפגשנו! צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully