וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלצת הירוקה

16.12.2013 / 8:18

קנאה בזוגיות היא טבעית, אבל מה עושים כשהיא משתלטת עליכם ופוגעת ביחסים? כך תתמודדו עם הקנאה שלכם

אפשר להגיד שרמה מסוימת של קנאה הכרחית בכל זוגיות. ברמה הנורמלית שלה היא נובעת מאכפתיות והתעניינות, היא מפלפלת את הזוגיות, נותנת לצד השני תחושה שהוא נחשק ואהוב ואף יכולה להעלות לו את הביטחון העצמי. אבל אם יש משהו אחד שאפשר ללמוד מצפייה בערוץ ויוה הוא שלקנאה יש גם פנים אחרות- רכושניות, מניפלטיביות והרסניות. אז כן, במינונים ובעוצמות הלא נכונות הקנאה החביבה והסקסית הזאת יכולה לחרב את כל מה שנקרה בדרכה. אז אם אתם מוצאים את עצמכם נאבקים עם המפלצת הירוקה יותר ממה שהייתם רוצים, הנה כמה טיפים להתמודדות איתה.

אל תישארו לבד, צאו לדייט עוד הערב

הכר את האויב
ראשית, בשביל להתמודד עם הקנאה בצורה הטובה ביותר אתם צריכים להכיר אותה מקרוב ולהבין עם עצמכם מה המקור שלה. האם אתם מקנאים לבני זוגכם באופן כללי או שהקנאה מתעוררת בגלל דברים ספציפיים שהם עושים כמו לא לענות לטלפונים בסיטואציות מסוימות, פלרטטנות יתר, צירוף חברים חדשים ולא מוכרים בפייס וכו'. כך, תוכלו לדעת אם זה משהו שתצטרכו לפתור עם הבן זוג או שזה משהו שאין לו כל כך אחיזה במציאות ואתם צריכים לפתור אותו עם עצמכם. למשל אם זו חרדה שקשורה לחוויה לא נעימה שהייתה לכם עם בני זוג קודמים וכדומה.

לדבר מהלב
אחרי שעשיתם חושבים יפה יפה בסעיף הקודם, הגיע הזמן ליישם את המסקנות שלכם ולדבר על זה. הבעיה היא שבדרך כלל כשהנושאים האלה עולים זה קורה תוך כדי ריב או סצנת קנאה נוסח אלכסיס מ"שושלת", וכך זה לא באמת נקלט אצל הצד השני ואין טעם שתצפו לשינוי. אז אם הגעתם למסקנה שבני זוגכם (שיחיו) עושים דברים שמפריעים לכם והופכים אתכם לחשדניסטים- פשוט קחו יוזמה, תמצאו את הטיימיניג הנכון (והרגוע) ותדברו על זה. יתר על כן, גם אם הקנאה שלכם אינה מבוססת על משהו שבן הזוג עושה אלא על חרדה אישית שלכם- כדאי בכל זאת לדבר ולהסביר את עצמכם, כך בני זוגכם אולי ישקיטו את החרדה שלכם או שתוכלו למצוא פתרונות ביחד.

אילוסטרציה. ShutterStock
האם בן הזוג אשם? צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

ביטחון עצמי
הרבה פעמים, קנאה נובעת מביטחון עצמי נמוך ותחושה שאין לכם מספיק מה להציע לצד השני ולכן אתם "כאילו" מצפים שהוא יחפש את מה שהוא צריך בחוץ. בדיוק בגלל זה, אחד הדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לעשות למען עצמכם ולמען הזוגיות הוא לעבוד על הביטחון העצמי שלכם- תלמדו להעריך את מה שיש לכם להציע והכי חשוב תשקיעו בעצמכם. הדרכים לעשות את זה הן רבות ומגוונות- מטיפולי יופי, שופינג, מפגש עם חברים טובים, חדר כושר ועוד. העיקר שתמצאו את הדרך להרגיש טוב עם עצמכם והקפידו לעשות זאת לעיתים קרובות.

עין תחת עין
קנאה בזוגיות יכולה להתפתח כאשר לאחד מבני הזוג יש חיים יותר פעילים משל השני, בין אם זה יותר שעות עבודה, חיים חברתיים וכו'. כך, בזמן שבני זוגכם עסוקים בעולם שבחוץ ואתם יושבים מול הטלויזיה ומזפזפים את עצמכם לדעת - בדיוק אז- איפה שהוא בין ערוץ הטיולים לנשיונל ג'אוגרפיק- המפלצת הירוקה עלולה להרים את הראש. לכן, (ואפילו בלי קשר) חשוב שתעסיקו את עצמכם ואל תישבו לחכות על הספה. זה יכול להיות חברים, חוגים, סבתא בבנימינה- הכל הולך. באופן זה גם לכם יהיה יותר טוב וגם לבני הזוג שלכם יהיה יותר כיף לחזור למישהו שיש לו עולם עשיר משל עצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אילוסטרציה. ShutterStock
תתחילו לעבוד על הביטחון העצמי שלכם. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

אל תעשה
אחרי שהבנו מה כדאי לעשות הגיע הזמן לקנח במה שממש לא כדאי לעשות- אלה הן אותן "מחוות" עם נטייה פאסיבית אגרסיבית. כלומר, קנאה עלולה לייצר תחושות של כעס ועוינות, אך כשהצד המקנא לא מודע לכך לחלוטין או שהוא חושש להביע את הקנאה שלו בצורה גלויה הוא עשוי להשתמש בהתנהגויות אגרסיביות אבל לא בצורה ישירה. למשל, עקיצות על ימין ועל שמאל כאילו שהוא יתוש מוכה מלריה, הימנעות מפעילויות שחשובות לצד השני כ"עונש", שתיקה צורמת ועוד שאר כיופים. בסופו של דבר אם תאמצו את זה כדפוס התנהגות, אתם תרחיקו את הצד השני וחבל. אז כאמור- אם משהו יושב לכם על הלב- הדבר הכי חכם ויעיל זה פשוט לדבר עליו.

אלפי רווקים ורווקות מחפשים אהבה בדיוק כמוך ,כנסו להכיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully