וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה בדירה אחת

4.12.2013 / 8:24

הם החליטו לעבור לגור ביחד, אבל המצב הכלכלי הקשה השאיר להם אופציה אחת: לגור עם ההורים שלה. ראיון עם זוגות שנמצאים עם אמא ואבא תחת אותה קורת גג

כשריקי גל שרה את "לגור איתו", ספק רב אם היא התכוונה ל"לגור איתו אצל ההורים שלו". אבל יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מכך שזו המציאות של לא מעט זוגות היום. לרוב אם לא תמיד, זה נובע משיקולים כלכליים ובעוד שחבריהם העדיפו כנראה לעבור לברלין כמו שנאוצרים בגשם, אלה העדיפו להישאר בארץ ולנסות להקים בית בישראל גם אם המחיר הוא לגור עם בני הזוג בחדר שפעם הם תלו בו פוסטרים של הבקסטריט בויז. מצד אחד זה נשמע הגיוני ומצד שני זה נשמע לא פשוט בכלל. אז מכיוון שאין חכם כבעל ניסיון, לפניכם ראיונות עם שני זוגות שנמצאים במצב הזה.

אל תשארו לבד, צאו לדייט עוד הערב

"הרגשנו שאין לנו יותר מידי ברירות"

עמית (28) ודולב (30) הכירו לפני כשלוש וחצי שנים במקום העבודה. לאחר זוגיות של שנה, הם החליטו לעבור לגור ביחד בשכירות, הצעת הנישואים לא איחרה לבוא ולאחר עוד שנה הם נישאו. כמו כל זוג צעיר הם התחילו לחשוב על רכישת בית אך במהרה הבינו שעם כל ההוצאות העכשוויות שלהם בשכירות, לא יוכלו לחסוך לבית שמתאים להם וקרוב למקום עבודתם במרכז. כך הם מצאו את עצמם עוברים לגור אצל הוריו של דולב וכיום הם גרים שם כשנה וחצי. "פשוט ראינו שאנחנו ממש לא נצליח לחסוך לדירה ככה, עם השכירות והכל" סיפרה עמית. וכשנשאלו לגבי ההחלטה עצמה השיב דולב, "בהתחלה הורים שלי הציעו את זה, ואז דיברתי עם עמית והחלטנו ללכת על זה. הרגשנו שאין לנו יותר מידי ברירות".

הקשיים הכי גדולים בלגור עם ההורים הם לטענתם החוסר בפרטיות, בעצמאות וכמו כן, תחושות של קונפליקט ואי נעימויות ביחסים עם ההורים. "זוג צעיר צריך המון פרטיות, חופש ועצמאות, ולגור עם ההורים זה רחוק מלהיות אידאלי. אבל מה שכן הם מאוד עוזרים לנו בזה שהם פתחו בפנינו את הבית, אז לפעמים כשאין לי כוח אליהם כי אני רוצה זמן איכות עם בעלי אני מרגישה לא נעים כלפיהם, סוג של קונפליקט רגשי כזה" תיארה עמית את הקושי.
שניהם הסכימו שהמגורים עם ההורים מקשים על היחסים שלהם, אך היו חלוקים לגבי ההשפעה של הקושי. דולב אמר כי "כל המשברים שהמצב הזה יוצר דווקא מחזקים את הקשר" בעוד שעמית טענה כי למגורים עם ההורים יכולה להיות השפעה הרסנית על קשר שאינו מספיק חזק ויציב לעמוד בזה. "אם לא היה לנו בסיס כל כך טוב לזוגיות ביננו, אני לא חושבת שהיינו מחזיקים מעמד".

אילוסטרציה. ShutterStock
"לגור עם ההורים זה רחוק מלהיות אידיאלי". צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

"מה שהיה לנו הכי חשוב זה להיות ביחד"

שני ורן, סטודנטים בני 25, הכירו בדרום אמריקה, בטיול שלאחר הצבא. כאשר חזרו לארץ הם היו בלתי נפרדים, למרות המרחק הגיאוגרפי ביניהם (הוא מהדרום והיא מהשרון). על כן, המעבר לגור ביחד היה בלתי נמנע. אך יחד עם זאת, הם הבינו שעם הוצאות שכר הלימוד, אינם יוכלו לעמוד בהוצאות השכירות וכך עברו לגור עם הוריה של שני. כיום הם גרים שם כמעט שנה. "זאת לא הייתה החלטה דרמטית, כבר הכרנו את המשפחות טוב, פיזית זה קרוב מאוד למכללה שאנחנו לומדים בה, זה מאוד עוזר לנו כלכלית ואני מאמין ששנה הבאה כשיהיה לשנינו יותר זמן לעבוד נוכל לשכור דירה" מספר רן.

כשנשאלו עד כמה נוח ומתאים להם הסידור הזה שני השיבה כי "ברור שהכי כיף זה בית לבד ופרטיות ולעשות מה שרוצים ומהבחינה הזאת זה באמת לא נוח. אבל מהבחינה הכלכלית זה כן ומה שהיה לנו הכי חשוב בינתיים זה להיות ביחד. אני חושבת שגם זה שאנחנו לא הרבה בבית תורם לזה שלא נשתגע מהמצב". רן טען שלמרות החוסר בפרטיות יש לזה צדדים חיוביים כמו עזרה במשק הבית "הם עוזרים לנו עם אוכל, סופר וכדומה, זה מאוד מקל, במיוחד כי לנו אין כל כך זמן".
למרות הנוחות היחסית רן לא בטוח שמצב זה מתאים לכל זוג "קודם כל צריך להיות ביחסים מאוד טובים עם המשפחה שגרים איתה, כי אחרת זה קשה. וגם צריך לרצות מאוד להיות ביחד".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אילוסטרציה. ShutterStock
"ההורים עוזרים לנו הרבה". צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

"חשוב לדבר על הכל"

אם אתם נמצאים באותו המצב או שוקלים לעשות את המעבר הזה, אנחנו ממליצים לערוך שיחות עם ההורים ולדבר על הדברים שחשובים לכם ולהם. כמו שעמית מתארת: "חשוב לדבר על הכל, קביעת גבולות וחוקים של הבית, אבל לא בקטע רע פשוט בשביל שיהיה סדר וכולם ידעו מה הציפיות שלהם בכל הדברים שקשורים לבית, כמו כלים, כביסה, אורחים וכו' וגם את נושא הפרטיות חשוב להבהיר". בנוסף, חשובה מאוד ההשקעה בזוגיות בנפרד וב"מתחם" הזוגי הפרטי שלכם- קטן ככל שיהיה. "צריך להשקיע ולהקדיש זמן לעצמכם ולזוגיות שלכם בנפרד, לאכול בנפרד בתור זוג וכאלה. וגם לטפח את החדר שלכם שיהיה נעים, מרווח ומתאים לשניכם" שני ממליצה.

אלפי רווקים ורווקות עכשיו און ליין, כנסו להכיר

אילוסטרציה. ShutterStock
עשו שיחה עם בן זוג וההורים. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully