וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרופיל של מאמי ומאמוש

כרמי צדוק

30.9.2013 / 8:17

יותר ויותר זוגות מחליטים לפתוח פרופיל משותף בפייסבוק. האם כדאי לעשות את זה או שמדובר בטעות גדולה?

עד לא מזמן הייתה לך בפייסבוק חברה בשם "נועה", אלא שמאז שהיא התחתנה הפרופיל שלה הפך ל"נועה ורונן לנצח". נועה ורונן מעלים אך ורק תמונות משותפות של שניהם, כשהם מתנשקים, מתחבקים ובאופן כללי נראים כמו שילוב של דובוני איכפת לי עם קילו סוכר. הם מעלים רק סטאטוסים ששניהם מסכימים לגביהם, ולא מאשרים חברים חדשים אם הצד השני לא מעוניין בכך. האם פרופיל זוגי היא אידיליה נוסח מארק צוקרברג, או שמדובר במשהו יותר מטופש מהעונה האחרונה של "דקסטר"? לפניכם היתרונות והחסרונות של ניהול חשבון משותף בפייסבוק.

אלפי רווקים ורווקות מחפשים אהבה בדיוק כמוך ,כנסו להכיר

למה כן

תחושת שליטה- אתם תמיד יכולים לראות מה הגירלפרנד שלכם עושה בפייסבוק. עם מי היא מתכתבת והאם היא מזכירה אתכם בשיחות שלה. כמו כן, באפשרותכם להעלות ולמחוק תמונות שאתם לא אוהבים, או אפילו במקרים קיצוניים להתחזות לבני הזוג ולהגיב בשמם לסטטוסים ושיחות. אם אתם קונטרול פריק, איחוד החשבונות שלכם הוא בהחלט הדבר בשבילכם.

שיתוף- תוכלו לשתף תכנים עם כולם. השיתוף מתבטא בכך שאתם יכולים בקלות להראות למכרים המשותפים שלכם, לחברים ובעיקר לבני המשפחה, תמונות פרטיות, בלי צורך לתייג, לשלוח מיילים או להתקשר. כמו כן, תוכלו להקים איוונטים כמו ימי הולדת לבני המשפחה ולחברים, ולהזמין בלחיצת כפתור את כל החבר'ה המשותפים, הרי כולם נמצאים ברשימת החברים שלכם.

אמון- על ידי פרופיל משותף אפשר להיות כמעט בטוחים בכך שבני הזוג אינם מנהלים רומן וירטואלי בפייסבוק (אלא אם כן הם מוחקים את ההודעות). הפרטנרים שלכם יחשבו פעמים לפני שהם מסתכלים בפרופיל של מישהו אחר, או מחליטים לשלוח לו הודעה שחוצה את גבולות הידידות.

אילוסטרציה. ShutterStock
עם פרופיל משותף יהיה לו יותר מסובך לצ'וטט עם כוסיות. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

עניין- פרופיל משותף מספק הרבה אקשן. תמיד תוכלו לראות איפה בני הזוג נמצאים, עם מי הם תויגו ומה חדש אצל החברים ובני המשפחה שלהם. כמו כן, מספר החברים שלכם כנראה יהיה כפול (יש אנשים שזה פרמטר שחשוב עבורם).

טכנופוביה- תתפלאו לגלות, אך ישנם גם אנשים צעירים שמפחדים מכל העניין של מחשבים, ובעיקר רשתות חברתיות. יש כאלה שפשוט חוששים מחידושים טכנולוגים, ואילו אחרים קצת מתקשים להסתגל לשינויים הללו. אם בני הזוג שלכם הם טכנופובים, הפרופיל המשותף שלכם יכול לעזור להם להתגבר על כך, ועדיין להישאר מעודכנים (או לפחות שהתמונות שלכם יככבו בניוז פיד).

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אילוסטרציה. ShutterStock
תמיד תוכלי לדעת איפה בן הזוג נמצא. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

למה לא

חוסר פרטיות- כל אחד צריך לשמור על האינדיבידואליות שלו בתוך מערכת היחסים, וזה כולל גם חשבונות נפרדים. מרבית הזוגות מבלים זה עם זו שעות וימים רבים, ודווקא הפרופיל האינטרנטי, צריך להיות המקום שלהם לעצמם ולחברים הפרטיים שלהם. ברגע שמחליטים לאחד חשבונות, חלק מהחופש ומהעצמאות שלכם נעלם, ולמעשה אתם מאבדים את הפרטיות שלכם.

פרידה- לא נעים לדבר על זה, אך צריך לחשוב גם על הפן הזה. מה יקרה אם מערכת היחסים שלכם תגמר? האם תסגרו את הפרופיל המשותף, או שאולי הוא יהפוך להיות בבעלותו של אחד מכם? זוהי גם סוגיה שצריך לחשוב עליה מראש.

באלגן- לעיתים אתם מסתכלים על פרופיל מסוים, ותוהים מהיכן אתם מכירים אותו. רק לאחר דקות ארוכות, אתם מבינים שכנראה הוא מכר של בן הזוג. כמו כן, אם אתם מקבלים הודעה בצ'אט, אתם עשויים להתלבט האם לענות לה או לא, במיוחד כאשר היא לא מיועדת לכם. במקרים כאלה, אתם עשויים לשמש על תקן ה'עוזר האישי' של בן הזוג, ולמסור לו מי חיפש אותו בצ'אט, דבר שהוא ממש לא נעים וסתם מסרבל את העניינים.

דיכאון מחשב. ShutterStock
הלו? איפה הפרטיות שלכם?! צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

מריבות- אתם עלולים לבלות את הזמן שלכם בויכוחים שונים הקשורים לפייסבוק. סביר להניח שתשמעו משפטים כמו: "למה הגבת לחברה הכי טובה שלי על התספורת החדשה שלה?" או "אני בכלל לא אוהב את יאיר לפיד אז תורידי את הלייק מהעמוד שלו מייד". הפרופיל המשותף עשוי לגרום לכם ל'הכנס לקטנות ולהפוך לקטנוניים ומעצבנים.

פתטיות- קרוב לוודאי שאנשים רבים שיתקלו בפרופיל שלכם, יחשבו שאתם פתטיים. אחרים יתהו האם יש ביניכם משבר אמון, ומכאן נובעת ההחלטה על איחוד הכוחות. התגובה האינסטינקטיבית של מרבית האנשים, תגרור בעיקר גיחוך. בנוסף, לא תוכלו לכתוב זה לזו פוסטים דביקים על הוול, או להעלות שיר רומנטי, הרי אם תעשו זאת, תראו פתטיים עוד יותר.

אלפי רווקים ורווקות עכשיו און ליין, כנסו להכיר

אילוסטרציה. ShutterStock
בסופו של דבר, זה פתטי. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully