וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחוק מהעין רחוק מהלב?

כרמי צדוק

25.9.2013 / 8:02

את גרה בישראל והוא בכלל בגרמניה- האם אפשר לנהל קשר מרחוק, או שזוגיות כזאת נידונה מראש לכישלון?

האם הייתם מסוגלים לנהל זוגיות בה כל אחד מכם גר במקום מרוחק מהשני? מערכת יחסים בשלט רחוק, טומנת בתוכה בעיות וקונפליקטים רבים, ועשויה שלא לעמוד במבחן המציאות בקרב זוגות רבים. כיצד בכל זאת אפשר לשרוד קשר כזה?

לפניכם סיפורם של שני זוגות שניהלו קשר מרחוק- זוג אחד התגורר במדינות שונות, והזוג השני בערים רחוקות זו מזו. האם הם צלחו את המרחק הרב, אילו קשיים הם חוו, ומהן המסקנות שלהם?

אלפי רווקים ורווקות מחפשים אהבה בדיוק כמוך ,כנסו להכיר

"היה קשה להיפרד בשדה התעופה"

מיתר ודניאל בני ה-26 הכירו בתקופת הצבא, שניהם שירתו באותה היחידה. תוך זמן קצר הפכו לזוג ועברו לגור ביחד בשכירות. אחרי הטיול הגדול והמשותף של השניים, הם החלו ללמוד באוניברסיטה. כל אחד למד בפקולטה אחרת.

חצי שנה לאחר שסיימו את התואר, דניאל החל לבדוק מגוון אפשרויות ללימודי תואר שני. לבסוף הוא החליט לנסוע לבדו ללימודי תואר שני באנגליה ולהשאיר את מיתר בארץ. "ידעתי שהוא מתכנן להירשם ללימודי תואר שני, אך לא תיארתי לעצמי שהוא בכלל יחשוב את האופציה של לימודים בחו"ל" מספרת מיתר.

"ברגע שסיפרתי לה שאני שוקל לטוס לשנתיים הקרובות היא החליטה שאנחנו צריכים פסק זמן. רק כעבור שבוע שוחחנו והשלמנו" טוען דניאל. "בהתחלה הוא הציע לי לבוא ללמוד גם בחו"ל יחד איתו, אבל בררתי פרטים וגיליתי שהעלויות של שכר הלימוד והמחיה מאוד גבוהות. בנוסף קשה לי לדמיין את עצמי רחוקה מההורים" אומרת מיתר.

למרות הכל, דניאל החליט לעבור לאנגליה, תוך שהוא משאיר את חברתו מאחור: "היינו זוג לכל דבר גם בזמן שהייתי בחו"ל, וזה לא היה פשוט" מתוודה דניאל. "הרבה פעמים הייתי חוששת ומציירת לעצמי כל מיני סצנות דמיוניות בהן הוא בוגד בי עם בחורות בריטיות. כל פעם שעלתה בראשי מחשבה כזו, ניסיתי להעלימה".

"בכל השנתיים האלו ביקרתי שלוש פעמים בישראל, ומיתר באה לבקר אותי פעמיים. בכל מפגש התאחדות כזה, היינו מאוד מאושרים, עד שנאלצנו שוב להיפרד בכל פעם מחדש בשדה התעופה. זה היה החלק הכי קשה". את יום השנה שלהם נאלצו לחגוג בנפרד בשל תקופת המבחנים של דניאל: "לפחות הוא שלח לי זר ורדים ענק ומתנה. "חגגנו" את יום השנה שלנו מול הסקייפ בשיחה ממושכת" מציינת מיתר.

כיום, דניאל נמצא שוב בארץ לאחר שסיים בהצלחה את התואר שלו. השניים ממשיכים לנהל זוגיות: "אני חושב שהמעבר הזה רק חישל וקירב בנינו. במקום שזוגות אחרים נכשלו, אנחנו דווקא הצלחנו". אומר דניאל. ומיתר מסכימה: "זה היה מבחן זוגיות קשה ביותר, ולבסוף האהבה ניצחה כמו שאומרים....

"לא אנהל יותר זוגיות רחוקה"

נועה ולירן בני ה-23 ו-25 בהתאמה, הכירו בפורום אינטרנטי בו שניהם היו פעילים קבועים. תוך זמן קצר הם החלו להחליף ביניהם הודעות אישיות, ובהמשך קבעו דייט ראשון. נועה גרה בעיר גדולה במישור החוף, ואילו לירן במושב בצפון. תוך מספר דייטים מוצלחים, הם הפכו לזוג. מידי שבוע אחד מהם היה עולה על הרכבת ונוסע לבקר את האחר.

"בשלושת החודשים הראשונים, האהבה בנינו פרחה. העובדה שגרנו רחוק זה מזו, כלל לא הפריעה" מציין לירן, "אני זוכר את הפרפרים בבטן בזמן שהייתי בדרך אליה, היה בזה משהו מאוד מרגש וסוחף, אבל ככל שחלף הזמן, נפגשנו פחות ופחות, כל פעם מסיבה אחרת: פעם לחץ בעבודה, לימודים אינטנסיביים, ומחויבויות אחרות".

בהמשך הנסיעות האלה כבר הפכו לעול עבור השניים: "נימאס לנו בכל שבוע לעלות על אוטובוס, רכבת ועוד אוטובוס. סך הכל הנסיעה לכל כיוון נמשכה כשעתיים וחצי, זאת אומרת, הלוך וחזור חמש שעות" אומרת נועה. "המעמסה הזאת העיקה על שנינו, נאלצנו להיפגש רק בסופי שבוע, ובהדרגה רק פעם בשבועיים" טוען לירן.

השניים החליטו שעליהם לערוך שיחת "יחסינו לאן", ולבדוק לאן מתקדם (או לא) הקשר הזה. "בכאב רב, לאחר שיחה ממושכת, החלטנו שאנחנו לא מסוגלים לעמוד בזה. המרחק הפיזי בנינו, הוביל גם למרחק רוחני" מספרים השניים. כעבור 8 חודשי זוגיות הם החליטו לפרק את הזוגיות ונפרדו.

"יכול להיות שאם היינו גרים בתחילת הזוגיות באותה העיר, ורק בהמשך מכורח הנסיבות נאלצים לעבור לגור רחוק, אז הזוגיות כן הייתה מחזיקה. אבל מההתחלה הריחוק הזה היה קיים, ועשה לנו חיים קשים" מציין לירן. "אני לעולם לא אנהל יותר זוגיות רחוקה, למדתי כמה לקחים, ולא אחזור בעתיד על אותה הטעות" מוסיפה נועה.

מילת המפתח היא הקשבה

הפסיכולוג דני גרינפלד מתייחס לקשר מרחוק: "על מנת שזוגיות וירטואלית שכזו תצליח, כדאי לקבוע חוקים כבר מההתחלה, להסדיר את עניין אמצעי התקשורת ועניינים טכניים נוספים. רצוי גם לשוחח על נושאים כמו נאמנות, קנאה וחשדנות, וכמובן אסור להיות תלותיים, אלא לנסות למצוא איזון בחיים גם בזמן שבני הזוג רחוקים מכם.

מערכת יחסים כזו יכולה לשרוד את המרחק, רק אם שני הצדדים שותפים מלאים בכך. "בשביל טנגו צריך שניים. מספיק שאחד מבני הזוג יתייאש וירגיש שאין לו כוחות, וכמו מגדל קלפים, כל העסק הזה עשוי לקרוס. מילת המפתח היא השקעה והקשבה, צרו לכם שגרה קבועה של שיחות טלפוניות ואינטרנטיות והחליטו מתי כל אחד נוסע או טס לבקר את השני".

אלפי רווקים ורווקות עכשיו און ליין, כנסו להכיר

  • עוד באותו נושא:
  • זוגיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully