וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרצות את מה שאי אפשר

חמוטל לוי-לשם, מצוות המומחים של JDate

1.8.2013 / 9:28

הוא אף פעם לא ייתן לך טבעת ובכל זאת את מאוהבת בו-קוראים לו "הבלתי מושג". כך תפסיקי לרדוף אחריו ותתקדמי לעבר זוגיות יציבה ומאושרת

את מאוד רוצה זוגיות, אבל מוצאת את עצמך פעם אחר פעם מתאהבת בגבר שלא באמת מוכן להתחייב, נופלת למלכודת הדבש של ה"בלתי מושג" ומוצאת עצמך שוב לא מבינה "איך זה יכול להיות שלא הצלחת לגרום לו להשתנות".
שהרי "היה לכם היה משהו מיוחד ביחד ובאמת האמנת שאת חשובה לו".
הגבר הבלתי מושג ימשיך לו לכיבוש הבא בחיפוש האין סופי אחר קצת שקט שתביא לו ה"אחת". חיפוש מתסכל שישאיר אחריו לא מעט לבבות שבורים.

לרצות את ה"בלתי מושג". למה זה בכלל קורה לנו?
בחיים כמו באהבה, נהיה מוכנים לשלם יותר בדיוק על אותו מוצר בתנאי שנדע, ובעיקר נרגיש, שעצם הפיכתו לשלנו הופך אותנו ל"שווים" יותר.
כמו כמעט בכל מוצר צריכה כך גם באהבה, נרצה במיוחד בתחילת הקשר להרגיש את אותה תחושת התעלות שאנחנו רצויים ומיוחדים. ואם זה בא בקלות מידי זה כנראה אומר שזה לא באמת בעל ערך. אותה תחושת כיבוש והצלחה היא זו שיכולה לגרום לתסריט העגום והידוע מראש של "שוב אני מתאהבת במה שאי אפשר." תסריט שיביא אותך לבחירות מוטעות שירחיקו אותך יותר ויותר מהמטרה - טבעת.

הבלתי מושג הוא כמו פיטר פן

אז מה עושים? איך מזהים ששוב מדובר פה ב"בלתי מושג" שלא תצא ממנו טבעת, וחשוב מכך: איך מכניסים ערכים חדשים לחיפוש בתכנת הניווט הפרטית כדי שתגיעי ליעד - זוגיות יציבה שתגרום להרגיש ברת מזל.

הבלתי מושג הוא לרוב גבר אטרקטיבי, שמצליח בחייו, עם קריירה רצינית ומקום עבודה מכובד (אימא תשמח). הוא משקיע בעצמו וגם נראה בכלל לא רע. הוא יודע את דרכו עם נשים ויגרום לך כבר מהרגע הראשון לתחושת ריגוש והבנה שמדובר פה באתגר. הבלתי מושג ידע איך להחמיא לך אבל לא יותר מידי, כדי שלא באמת יהיה מובן וברור שהוא בעניין שלך. הוא יחזר ויגרום לך להרגיש מיוחדת אבל די מהר יצטנן ויתחיל להוציא את ה"פיטר פן" שבו, הספונטניות וחוסר התכנון.

"היי יפה, את פנויה הערב?" הוא ישלח לך סמס בשעה 21:00, בציפייה שגם את ספונטנית ובעיקר ממתינה לטלפון שלו. פיטר פן הוא עדיין קצת ילד ולכן חשוב לו מאוד החופש שלו. הוא יעשה לרוב הפרד ומשול ולא באמת יכניס אותך לחייו. את החברים תכירי, אם בכלל, בשלב "מאוד מתקדם" במערכת היחסים ובטח שלא יצא לך להיות בארוחת יום שישי ולטעום מתבשיליה של - לא חמותך לעתיד.
חשוב להבין שהגבר הבלתי מושג הוא מקסים, והעובדה שהוא מתקשה להתחייב לא אומרת עליו ועל אישיותו דבר חוץ מהעניין שהוא לא בשל למערכת יחסים רצינית, וכנראה שמה שיצא הוא מקסימום רומן בהמשכים שיש בו הרבה בדידות ועצב.

אילוסטרציה. ShutterStock
הוא ישלח לך סמס ספונטאני באמצע הלילה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

איך יוצאים מדפוס ההתאהבות בבלתי מושג?

הלב שלך לא משחרר ואתם עדיין נפגשים מידי פעם (לרוב ביוזמתו) מתוך תקווה פנימית שאולי הוא בכל זאת ישתנה בשבילך. ובכן, הגיע הזמן לפנות מקום! ה"כאילו" מערכת יחסים היא לא זו שתגרום לו להשתנות. הדבר הנכון הוא לחתוך את הקשר הזה שבמאזן הסופי עושה לך יותר רע מטוב. להחליט ולהגיד לעצמך שמגיע לך הרבה יותר, מגיע לך שמישהו יאהב אותך כמו שאת רוצה.

הדבר הפשוט שאת יכולה לעשות כבר עכשיו הוא לקחת דף נייר ולרשום מה את רוצה למצוא. איזה סוג של בן זוג. כתבי את כל התכונות שחשובות לך ותמקדי בשלוש שהן החשובות ביותר. לאחר מכן תוסיפי איך את רוצה להרגיש בתוך מערכת היחסים ואיך את רוצה שיתייחסו אליך מתוך אמונה שבאמת מגיעה לך את הטוב ביותר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אילוסטרציה. ShutterStock
נסי לחשוב איך את רוצה שיתייחסו אלייך. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

רוצים שינוי?

עכשיו שיותר ברור לך מה את רוצה ומחפשת, נשאר החלק החשוב והוא לעשות אחרת. שהרי רק אם אנחנו משנים משהו באופן שבו אנו פועלים יש סיכוי למשהו חדש לקרות. המפתח להצלחה טמון בפתיחות שלך להכיר מישהו שהוא קצת שונה ממה שאת רגילה. מישהו שכבר בדייטים הראשונים לא משחק משחקים. לא מתקשר ברגע האחרון וקובע, באמת מתעניין במי שאת, מפרגן ומתלהב ונמצא בתוך הקשר מתוך כוונה מוצהרת למצוא אהבה שתוביל למערכת יחסים רצינית.

כדי להצליח לעשות שינוי ולא ליפול שוב למערכת יחסים עם הבלתי מושג חשוב שתיצרי לעצמך סביבה תומכת. אני בטוחה שחברותייך הטובות ירתמו לתהליך השינוי המבורך וישמחו לגמול אותך ממערכת יחסים שלא עושה אותך מאושרת. פשוט שתפי כמה חברות טובות בהחלטה למצוא הפעם מישהו רציני ובקשי ש"ישמרו" עליך ויחזקו אותך בהחלטתך לצאת לדרך חדשה.

הכותבת היא מאמנת אישית ועסקית, בעלת מאסטר NLP ודמיון מודרך מחברת נקודותיים-מרכז לתהליכי זוגיות - המשמשת כחלק מצוות מומחי Jexperts מבית JDate

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully