וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטיפול: איך מתגברים על בגידה?

נעמי נפתלי, מצוות המומחים של JDate

25.7.2013 / 8:37

נעמי נפתלי מצוות המומחים של JDate, עונה על שאלות הגולשים בנושא דייטים, זוגיות וסקס

דפנה שואלת: לפני כשנה היה לי בן זוג שמאוד אהבתי. גיליתי שהוא בגד בי עם אחת החברות שלי וכמובן שנפרדתי ממנו באותו רגע. מאז אני מתקשה לפתח קשרים עם גברים. אני חוששת שכולם יבגדו בי.. ברור לי שזה לא הגיוני, ושיש גם גברים נאמנים, אבל הפחד הזה מציק לי ובגללו אני לא יוצאת לדייטים. מה עושים?

תשובה: ראשית חשוב לומר כי הסיטואציה שאת מתארת וההשלכות שלה על חייך הן טבעיות לחלוטין , מעצם היותך אדם אנושי אשר מרגיש צורך להגן עצמו . תחושת הבגידה הנה תחושה לא קלה ובמרבית המקרים מביאה איתה גם קביעת חוקים אשר יישמרו עלינו לצלוח את הפגיעה. לדוגמא "כל הגברים בוגדים" או " לא יוצאת עם גברים מעל גיל X" , "לא סומכת עד ש.." ועוד . קביעת החוקים הנה טבעית לחלוטין ולפעמים אף קורה לנו באופן לא מודע . זו הדרך שלנו באופן לא מודע להגן על עצמנו. בסופו של דבר החוקים מייצרים אצלנו התנהגויות ותוצאות אשר משרתים אותנו זמן מה באופן מסויים ולאחר זמן מה מפסיקים לשרת אותנו ואף מונעים מאיתנו דברים. וזו הבעייתיות אשר נוצרת ואת תיארת זאת באופן מצויין. כי מצד אחד את מאוד רוצה לצאת ולייצר משהו חדש אך מצד שני יש פחד גדול וחוק שמסתובב איתך לפיו כולם יבגדו. ההמלצה שלי היא לכתוב על דף את כל רשימת החוקים אשר מנהלת אותך עכשיו . לאחר מכן תעברי אחד אחד ותשאלי את עצמך האומנם זה ככה? האם אני מכירה מקרים שזה לא ככה? האם אני מכירה אנשים שהם לא כאלה? האם זה יכול להיות אחרת? ועוד ועוד. עצם שאילת השאלות מאפשרת לנו לפתוח אופציה רחבה של תשובות אפשריות אשר בסופו של דבר ייאפשרו לך להרגיש נוח יותר לצאת להתנהגות חדשה . והדבר הנוסף וחשוב לא פחות לזכור : פחד הוא רק פחד , הוא נמצא שם כדי לשמור עליך, ברגע שיחד איתו תקפצי למים הוא יבין שאת בטוחה וכבר לא יהיה לו צורך להיות כל כך בולט בחייך .

רחל שואלת: אני ממש לא נראית טוב.. אני שמנה, יש לי פצעים על הפנים והחזה שלי גדול מדי.. האם כדאי לעשות ניתוח פלסטי כדי שגברים ירצו אותי?

תשובה: כל מה שתעשי אם בכלל, תעשי קודם כל עבור עצמך. זוהי נקודת המוצא שחשוב שתנחה אותך . נשים הן שונות ומגוונות, חלק יפות יותר או פחות, בעלות מבנה גוף שונה ובעלות אישיויות עם צבעים שונים כמו גם גברים. אני מכירה רבות ומכל הסוגים שנמצאות בזוגיות נפלאות. המכנה המשותף של הנשים הנ"ל : מטפחות , דואגות ואוהבות את עצמן עבור עצמן. לכן ההמלצה שלי אליך היא ראשית לאהוב עצמך. טיפול חיצוני ללא הערכה פנימית באיכויות שלך, כבוד ואהבה עצמית, לא יעשה את הקסם הזה שפתאום הקערה תתהפך ויחשקו בך. על מנת לייצר לעצמך זוגיות בחיים עלייך ראשית לייצר זוגיות עם עצמך. שאלי את עצמך: האם את מרוצה מעצמך? האם היית יוצאת עם עצמך לדייט? במידה והנך מהססת בתשובה ולו לרגע , זה הזמן להתחיל קודם כל לאהוב עצמך. אכן לעיתים אנו נמצאים בסיטואציה אשר עלינו לבחון אופציה לשיפורים חיצוניים אשר יטיבו עם המראה שלנו וזאת על מנת להיות יותר אטרקטיביים, וזה לגיטימי לחלוטין. אך קודם כל למדי לאהוב את עצמך. רשמי בכל יום 5 דברים שאת אוהבת בעצמך. תעשי עבור עצמך דברים שהנך אוהבת ומייצרים אצלך חיוביות ואנרגיה טובה . ולמראה החיצוני -במידה ויש דברים אשר את מסתכלת במראה ומפריעים לך אז צאי לשפר. יש דרכים רבות ולא בהכרח ניתוח לשיפור המראה, ושום דבר לא צריך להיות קיצוני. הסתכלי על עצמך וראשית תזהי את הדברים שאת אוהבת. לאחר מכן החליטי עבור עצמך מהם הדברים שלך יהיה יותר נעים \ כאשר את רואה עצמך בכל פעם במראה. זזכרי כי שום שינוי חיצוני לא ימגנט זוגיות טובה , כנה ואוהבת במידה וראשית לא תכבדי , תדאגי ותאהבי את עצמך .

רגב שואל: אשתי משתמשת לעיתים קרובות בצעצועי מין עד כדי כך שהיא מעדיפה אותם מאשר את הדבר האמיתי. היא לא רוצה לשכב איתי יותר ומעדיפה להשתמש בצעצועים האלו. זה מרגיז אותי מאוד.. האם לבקש ממנה להפסיק להשתמש בהם?

תשובה: הסיטואציה אותה אתה מתאר רגב, נפוצה מאוד בשנים האחרונות. יותר ויותר נשים למדו כי השימוש באביזרי מין מאפשר להן להיות יצריות, מיניות יותר ועוזר להן להגיע אל המקום אליו רוצות להגיע בזריזות ואף באופן עצמאי . מה שכמובן עלול לייצר אצל בן הזוג תחושת תסכול, כעס ומעלה שאלות לא פשוטות : האם כבר אין בי צורך? האם היא לא נמשכת אלי? האם אני לא מספק אותה? ראשית חשוב להבין כי כל השאלות והתחושות הן לגיטימיות לחלוטין. חשוב להעלות את הנושא עם אשתך, תקשורת הינה אחד מהבסיסים החשובים במערכת יחסים. בדוק איתה מה חסר לה? מהיכן מגיע הצורך שלה באביזר? כיצד אתם יכולים לחזור וליהנות אחד מהשני ? שתף אותה בתחושות שלך ומשם תוכל לצאת למציאת פתרונות המתאימים לשניכם.

ליאור שואל: יש לי חברה מאוד רגישה. כל דבר היא לוקחת ללב. אני לא מנסה לפגוע בה, אבל לפעמים פולט הערה קטנה כמו למשל מתקן אותה שאומרים "שלושה חדרים" ולא "3 חדרים" והיא ישר נעלבת ולוקחת את זה קשה. אני מרגיש שאני צריך ללכת לידה על ביצים כדי לא לפגוע בה וזה בעייתי.. איך מתמודדים עם זה?

תשובה: כאשר אנו נמצאים במערכת יחסים אנו מבצעים בחירה להיות עם בן/ת הזוג מסוים. יחד עם הבחירה חשובה ההבנה כי בן/ת הזוג שלי הוא אדם שונה ממני ובעל רגישויות מסוימות שונות משלי. רגישויות שלעיתים עלינו להבין איך להתנהל איתם מבלי שייצרו קושי בכל פעם מחדש שהן עולות. רגישות של אדם באה לידי ביטוי בהרבה דרכים ביום יום שלו ובמערכות יחסים בפרט. חברתך הינה אדם רגיש וההמלצה הראשונה שלי הינה קודם כל להסתכל היכן הרגישות הזו באה לידי ביטוי באופן חיובי במערכת היחסים שלכם ? האם זה במעשים כלפיך? התנהגות מסוימת שלה? האם זה בדברים ששמה לב אליהם או אומרת? אני בטוחה כי ישנם דברים טובים שהרגישות הזו מביאה. זה לא תמיד פשוט לקבל את בן הזוג, אך מדובר באחד הדברים החשובים למערכת יחסים טובה. במידה והנך מעוניין להמשיך עם מערכת היחסים, קבל בהבנה כי זו היא. בנוסף לכך, חשוב להיות ער לעובדה כי היא נעלבת כאשר אתה מתקן אותה. ייתכן ויש סיבות טובות יותר או פחות לכך. יחד עם זאת ,במידה והינך כבר יודע ומכיר את המקומות הרגישים קבל אותה כמו שהיא ובמידת האפשר הימנע מללחוץ היכן שכואב . כמובן חשוב לא פחות, במידה וטרם העלית בפניה את הנושא ואת התחושה שהרגישות מייצרת אצלך, זה הזמן . הסבר לה מדוע אתה אומר לה את הדברים והקשב לה מדוע זה כל כך מעליב אותה. צרו תקשורת שתעזור לכם להבין אחד את השני .

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סתוית שואלת: איך גורמים לגבר להתעניין בך? הרבה פעמים כשאני יוצאת לדייט אני מרגישה שהגברים אוהבים את איך שאני נראית כי הם מחמיאים לי כשאני פוגשת אותם, אבל לא ממש אכפת להם מה אני אומרת. אני מרגישה לפעמים שאני מדברת אל הקיר כי הם רוב הזמן שותקים.. זה כי חופרת מדי או שהם סתם אנשים חסרי כישורים חברתיים?

תשובה: לטוב ולרע , אין נוסחא מדוייקת או רשימה מסויימת אשר יכולה לשמש כמענה קל לשאלתך . משיכה ועניין במישהו הינם תלויי זמן , מקום , כימייה , אישויות של אנשים שונים אשר נפגשים ועוד הרבה הרבה גורמים נוספים . לכן ההמלצה שלי אלייך היא קודם כל בדיקה של המצב הקיים. כלומר להתחיל לאסוף מידע : האם ישנו דפוס מסויים שחוזר על עצמו בבחורים שאת יוצאת איתם לדייט? האם את מדברת איתם שיחה לפני הדייט ולפי השיחה את מחליטה האם מעניין אותך לפגוש אותם או האם נפגשת איתם בכל מקרה? על מה אתם מדברים בדייט ?במה ואיך את משתפת בדייט? כיצד את מגיבה לדברים שעולים מהצד השני? מה משדרת שפת הגוף שלך בדייט? האם יש עוד אנשים בחייך שאת מרגישה איתם בצורה הזו? מומלץ ביותר להתייעץ עם חברים קרובים בשאלות האלו. אנשים קרובים אלינו יכולים לתת לנו נקודת מבט שלא תמיד אנו מצליחים לראות על עצמנו. לאחר שתקבלי תשובות לשאלותייך יהיה לך הרבה יותר קל לראות את התמונה המלאה ולהחליט מה טוב לך שיישאר ואילו דברים את מעוניינת וחשוב לך לייצר בהם שינוי. הדבר החשוב ביותר הינה לקחת את הבדיקה למקום של למידה על עצמך ועל הסיטואציה בדייט. אין כל ספק כי זה יביא אותך למקום נכון וטוב לך .

אם גם אתם רוצים לשאול שאלה על דייטים, זוגיות וסקס, אתם מוזמנים להשאיר את שאלתכם בתגובות.

הכותבת היא מאמנת אישית ועסקית, בעלת מאסטר NLP ודמיון מודרך מחברת נקודותיים-מרכז לתהליכי זוגיות - המשמשת כחלק מצוות מומחי Jexperts מבית JDate.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully