וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטיפול: האם הוא מתכוון להציע לי נישואין?

חמוטל לוי-לשם, מצוות המומחים של JDate

3.6.2013 / 8:16

חמוטל לוי-לשם מצוות המומחים של JDate, עונה על שאלות הגולשים בנושא דייטים, זוגיות וסקס

רועי שואל: רציתי לשתף אותך בבעיה שאני חווה כבר כמה זמן. יש לי חוסר ביטחון בכל מה שקשור לבחורות . אני מפחד לגשת ליזום ולהתחיל כי אני חושב שאני לא טוב מספיק. ומה שהכי הורג אותי זה שאני יכול לשבת עם חברים ולספר בדיחות ולהוביל את השיחה ולהיות הכי דומיננטי בחדר, אבל אם תיכנס בחורה אני פשוט קופא והמוח שלי מפסיק לתפקד. אני לא יודע מה לעשות...

תשובה: השאלה שלך רועי, מעסיקה לא מעט גברים שחווים חוסר ביטחון מול נשים, ואילו בסביבה שהיא כביכול בטוחה הם דומיננטיים וכיף להיות בחברתם. מה שאני מציעה לך הוא קודם כל להבין מה כן יש לך להציע! עד שאתה לא תבין "למה כדאי להיות איתך, יהיה לך מאוד קשה לשכנע מישהי לחשוב כך. אתה יכול פשוט להכין רשימה של המעלות שלך, ולהתחיל להפנים אותה יותר ויותר. הדבר השני שאתה יכול לעשות הוא לתרגל "להיות דומיננטי" גם בחברת בנות, אולי אפילו כאלה שלא מאוד מעניינות אותך, וזאת כדי לחזק את יכולת הביטוי שלך מול המין הנשי. בסופו של דבר חשוב להבין שזה תהליך, אז אל תתייאש אני בטוחה שזה ישתלם לך. בהצלחה.

רומי שואלת: אני רווקה כבר שנתיים ונמאס לי שכל הזמן מנסים לשדך לי גברים ולהלחיץ אותי שאתחתן כבר. אני רק בת 26 וכבר מרגישה כאילו זה אסון שאין לי חבר.. איך מתמודדים עם התחושה הזאת ומרגיעים את הסביבה כך שתפסיק להציק לי?

תשובה: רומי היקרה, אני משערת שהלחץ שאת חווה מהסביבה מגיע בעיקר מההורים והמשפחה הקרובה, ולכן התשובה שלי אלייך קשורה בעיקר לתקשורת. לא פעם האנשים הקרובים אלינו ביותר רוצים את אותו הדבר כמונו (במקרה שלך זה זוגיות טובה שתעשה אותך מאושרת יותר, לפי השקפתם) וחשוב לזכור שכל הלחץ שאת מתארת מגיע משם. הדבר הטוב ביותר במקרים מהסוג הזה הוא קודם כל להבין מול מי יש לך את הקושי הגדול ביותר ואז ליזום שיחה איכותית. את השיחה אני מציעה שתתחילי בלהסביר שאת מבינה שאותו אדם קרוב רוצה בטובתך, אך יחד עם זאת את מבקשת ממנו (או ממנה) להפסיק להציק,ולהלחיץ מפני שזה לא מקדם ולא תורם, אלא רק מעורר אצלך התנגדות, תחושה לא נעימה, ורצון להתרחק. במידה וזה לא יעבוד, יש לך שתי אפשרויות: האחת היא לא לשתף פעולה, אבל לא מתוך כעס ותסכול אלא פשוט להמעיט בשיחות בנושא.
והשנייה היא דווקא לשתף פעולה. ייתכן שההתנגדות שלך היא זו שיוצרת את הלחץ מהסביבה ולכן אולי כדאי ליהענות לאותם שידוכים. מי יודע אולי יצא מזה אפילו משהו טוב. בהצלחה.

אולגה שואלת: יש לי חבר מעדות המזרח חצי שנה. אני אוהבת אותו, אבל ההורים שלי מאוד מאוכזבים שבחרתי להיות עם מישהו שהוא לא רוסי כמוני. הם טוענים שההבדלים ברקע המשפחתי יגרמו לנו לצרות בזוגיות. איך אני יכולה לגרום להם לקבל אותו?

תשובה: ישנם לא מעט סיטואציות בהן הבחירה בבן או בת זוג מסוימים יוצרת התנגדות מצד המשפחה. עובדה שמקשה לא פעם ויוצרת משקעים מול בני הזוג והמשפחה. אני בטוחה שהרצון שלהם שתצאי עם מישהו בעל "רקע משפחתי" דומה, נובע מדאגה לכך שיהיה לך טוב, ולכן המפתח לשינוי הוא לתקשר ולשקף להם שטוב לך בזוגיות, ולהיות החלטית בבחירתך. חשוב מאוד שלא תיצרי ויכוחים סביב הנושא אלא פשוט בקשי מהם לכבד אותך ואת בן זוגך, ולסמוך עלייך שאת יודעת מה טוב עבורך.

אמנון שואל: בזמן האחרון אני ואשתי כמעט ולא מקיימים יחסי מין. היא אומרת שהיא עייפה ולא מרגישה טוב ומבחינתי אלו סתם תירוצים. אני לא רוצה לכפות את עצמי עליה אבל זה מאוד פוגע בי שהיא לא רוצה לשכב איתי.. מה עושים?

תשובה: השחיקה בזוגיות באה לידי ביטוי לא פעם בחיי המין. זה תהליך טבעי וחשוב לא להיבהל ממנו, אבל גם לא להשלים עם המצב שנוצר. ישנם לא מעט טיפולים זוגיים שנוגעים גם בחלק האינטימי שאתה מתאר. אני מציעה לך ליזום שיחה פתוחה וכנה עם אשתך ובה לתאר את הרגשתך. חשוב מאוד שהשיחה תהיה מתוך שיתוף ברגשות ובתחושות, ולא מתוך האשמות שיוצרות בסופו של דבר עוד יותר ריחוק. אני בטוחה שהדבר מפריע לשניכם ואני מציעה לך לבדוק יחד איתה אפשרות של טיפול זוגי, או לפחות להגיע יחד לפתרונות אופרטיביים שיכולים להכניס חיים חדשים לאינטימיות הזוגית. הפתרונות יכולים להיות קשורים לזמן איכות משותף, ולשיחות על העדפות והצרכים של כל אחד ביחסי המין. הפתרון טמון בתקשורת פתוחה שיוצרת אינטימיות וקרבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עדי שואלת: איך אפשר לדעת אם הגבר שאיתך עומד להציע לך נישואין? אני רמזתי לו כמה וכמה פעמים שאני רוצה להתחתן אבל לא ברור לי אם הוא מתכוון לכרוע ברך או שזה ממש לא הכיוון.. אני לא רוצה להלחיץ אותו ולהגיד לו שיתחתן איתי, ומעדיפה שייזום את זה לבד.. יש רמזים לכך שגבר מתכוון להציע לך נישואין?

תשובה: זו אחת השאלות שמעסיקה לא מעט נשים שמחכות ל"טבעת", לעיתים נוצר מצב כמו שאת מתארת, ובו את לא רוצה ללחוץ כדי שהוא זה "שייזום את זה לבד", ומצד שני את רומזת וממתינה. מצב שיכול להיות שיוצר אצלך תסכול וחוסר אונים. לא תמיד שני בני הזוג באותו הקצב, ואני לא חושבת שישנם סימנים מובהקים שיכולים להצביע על כך שהגבר מתכוון להציע נישואין. אם טוב לכם יחד, אתם אוהבים, ובשיחות המשותפות אתם נוגעים בנושאים הקשורים לעתיד משפחתי משותף, סביר להניח שזה משקף כוונות מודעות (ולא מודעות) שמצביעות על הרצון לחיות יחד. בכל מקרה, ההצעה שלי אלייך היא לבחון האם רמת הציפייה יוצרת תסכול שפוגע בך ובמערכת היחסים. אם זה המצב, נסי להיות ברורה יותר ברצון שלך להתחתן. אם הוא בעניין אני בטוחה שזה ייתן לו תמריץ ובטחון להציע. בהצלחה.

הכותבת היא מאמנת אישית ועסקית, בעלת מאסטר NLP ודמיון מודרך מחברת נקודותיים-מרכז לתהליכי זוגיות - המשמשת כחלק מצוות מומחי Jexperts מבית JDate. אם גם אתם רוצים לשאול את חמוטל שאלה על דייטים, זוגיות וסקס, אתם מוזמנים להשאיר את שאלתכם בתגובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully