וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטיפול: מרגישה שהוא לא נהנה מהסקס. מה עושים?

חמוטל לוי-לשם, מצוות המומחים של JDate

19.5.2013 / 8:46

חמוטל לוי-לשם מצוות המומחים של JDate, עונה על שאלות הגולשים בנושא דייטים, זוגיות וסקס

יוליה שואלת: איך יודעים אם הגבר שאת נמצאת איתו מתאים לנישואין? יש לי חבר שנה וחצי וטוב לי איתו אבל לא ברור לי האם כדאי לי להתחתן איתו בעתיד.. יש תכונות מסוימות שצריך להיות לבעל?

תשובה: יוליה היקרה, השאלה האם בן הזוג מתאים לנישואין היא אחת השאלות הנפוצות שלא מעט נשים שואלות את עצמן. התשובה היא שאין "טיפוס" אחד שנכון לקטלג אותו כמתאים לנישואין, ולכן השאלה שאת צריכה לשאול את עצמך קשורה לאיך את חווה ומרגישה בתוך המערכת יחסים שלכם, והאם היא נותנת לך את מה שאת מצפה ברמת הביטחון והאהבה שחשובים כדי להמשיך ולבנות חיים משותפים. במידה והתשובה היא לא, אני מציעה לך לבדוק מה חסר לך מול בן זוגך ובעזרת בתקשורת איכותית לגשר ולשפר את מה שצריך על מנת שתוכלי לקבל החלטה ממקום נכון עבורך.

גל שואל: אני משוחח עם בחורה שהכרתי דרך אתר היכרויות ולא יודע איך להציע לה לצאת איתי לדייט.. מצד אחד אני לא רוצה שהיא תחשוב שאני נואש מדי ומצד שני אני כן רוצה ליזום מהלך. איך להציע כמו שצריך?

תשובה: שאלה מצויינת. חשוב להבין שמטרת אתר ההיכרויות היא קודם כל ליצור קשר ראשוני וממנו לצאת לדייטים על מנת לייצר הזדמנויות לזוגיות, ולכן זכור שכשאתה מכיר בחורה והיא מוצאת חן בעיניך, זה לא אומר עליך שאתה נואש אלא שאותה תחושה קיימת מצד שניכם (אחרת היא לא הייתה ממשיכה לדבר איתך). לגבי ה"איך להציע?": הדרך שעובדת מצויין היא להיות ישיר ולשאול האם היא מעוניינת להיפגש.

שרית שואלת: תגידי, איפה נמצאים כל הבחורים הטובים? אני תמיד יוצאת לדייטים עם בחורים מניאקים, אגואיסטים וקמצנים. האם זה רק נדמה לי או שכל הטובים תפוסים (או הומואים)?

תשובה: אני מבינה מתוך דברייך שאת חווה קושי בלפגוש גברים שמוצאים חן בעינייך. הדבר הראשון שאני ממליצה לך הוא לבדוק האם את יכולה לסנן ולזהות עוד לפני הפגישה האם הגבר שמולך לא מתאים לך. דבר שני וחשוב הוא להיות מודעת לכך שהתפיסה שלך לגבי גברים מחבלת בסיכוייך לפגוש "בחור טוב". על מנת לייצר זוגיות טובה, קודם כל חשוב לשנות את הגישה. שינוי הגישה לחיובית ופתוחה יביא איתו התנהגות אחרת שיוצרת מציאות אחרת.

צביקה שואל: יש לי בת זוג כבר הרבה שנים. אנחנו אוהבים אחד את השנייה מאוד ושוקלים להתחתן. הבעיה היא שהיא לא מעוניינת להביא ילדים לעולם ואני דווקא כן רוצה.. האם יש דרך לשכנע אותה? אני צריך לקבל את זה או להיפרד?

תשובה: הדילמה שאתה מציג היא מורכבת. אני מבינה שמאוד חשוב לך להביא ילדים, ואילו לבת זוגתך יש רצון הפוך. אחד הדברים החשובים שהם בסיס לקשר טוב, הוא השקפת עולם משותפת. אני מציעה לך לבדוק האם אתם יכולים על ידי תקשורת פתוחה ומקבלת לפתור ולגשר על הרצונות השונים. לא פעם אנשים משנים את דעתם לגבי דברים שהיו להם ברורים מאוד בעבר. יחד עם זאת, במידה ותבחר להתחתן איתה, חשוב שתיקח בחשבון את האפשרות שדעתה לא תשתנה ואז נשאלת השאלה שרק אתה יכול לענות עליה והיא מה חשוב לך יותר, והאם אתה מוכן לוותר על ילדים כדי להיות איתה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

רותם שואלת: אני מרגישה שבן הזוג שלי לא נהנה מהסקס איתי. הוא תמיד נראה טרוד בזמן הסקס, והוא כאילו עושה לי טובה כשאנחנו שוכבים. הוא אמנם גומר אבל זה לוקח לו מלא זמן והתחושה היא שהיה מעדיף שבכלל לא נשכב. הערתי לו על זה אבל הוא אמר שהכל בסדר. האם עליי לגשת איתו לטיפול מיני? אולי הבעיה היא בי ולא בו?

תשובה: הפתרון לשאלה טמון בתקשורת איכותית. קורה לנו בתוך מערכת יחסים שאנחנו מפרשים את הצד השני ומסיקים מסקנות עליו ועלינו שלא בהכרח בהלימה עם המציאות, ולכן הבסיס לזוגיות טובה ואינטימית היא קודם כל תקשורת מקבלת ופתוחה. אני מציעה לך לשתף שוב את בן זוגך בתחושותייך ולהסביר לו את החשיבות של העניין עבורך כדי שתוכלו יחד לחשוב על פתרונות שאולי אחד מהם יהיה טיפול מיני. בהצלחה.

הכותבת היא מאמנת אישית ועסקית, בעלת מאסטר NLP ודמיון מודרך מחברת נקודותיים-מרכז לתהליכי זוגיות - המשמשת כחלק מצוות מומחי Jexperts מבית JDate. אם גם אתם רוצים לשאול את חמוטל שאלה על דייטים, זוגיות וסקס, אתם מוזמנים להשאיר את שאלתכם בתגובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully