וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטיפול: מה משפט ההתחלה הטוב ביותר?

חמוטל לוי-לשם, מצוות המומחים של JDate

8.5.2013 / 9:16

חמוטל לוי-לשם מצוות המומחים של JDate, עונה על שאלות הגולשים בנושא דייטים, זוגיות וסקס

יובל שואל: מה לדעתך משפט המחץ כשמתחילים עם בחורה? אני לא יודע איך להתחיל עם בנות, וכשאני כבר מנסה לומר להן איזה משפט הן לא שמות עליי.. אז מה את אומרת? מה משפט ההתחלה הכי טוב?

תשובה: אני שמחה לבשר לך ש"אין משפט מחץ" , והסיבה לכך שבנות לא שמות אליך קשורה הרבה יותר ל"איך" אתה פונה אליהן, ולא "מה" אתה באמת אומר להן. במסרים שאנחנו מקבלים יש הרבה יותר כוח לחלק הבלתי מילולי – לשפת הגוף ולאינטונציה, ואילו למילים יש השפעה רק של בערך 7% . לכן חשוב יותר שתתמקד בלחזק את הביטחון העצמי שלך. אחד הדברים שיכולים לעזור לך הוא להבין שכשאתה פונה ומתחיל עם בחורה המטרה היא קודם כל לתת לה תחושה טובה, ודבר נוסף הוא להיות מוכן לקבל "לא". אל תתייאש, חלק מההצלחה היא לדעת לא לעצור ב"לא", לא לקחת אותו יותר מידי באופן אישי, ולהמשיך ולנסות כדי לקבל בסופו של דבר "כן".

ג'ולי שואלת: אני מרגישה שכל הגברים שאני יוצאת איתם רוצים רק סקס. התחושה היא שהם לא באמת מתעניינים בי במהלך הדייטים ורק מנסים להשכיב אותי. אני לא נותנת בקלות ואז זה מייאש אותם והם עוזבים.. יש לך עצה בשבילי?

תשובה: זה נשמע שהאמירה ש"כל הגברים רוצים רק סקס" היא דפוס מחשבתי ואמונה שמחבלת ביכולת שלך לייצר זוגיות. ואני אסביר למה אני מתכוונת: אני מניחה שכשאת יוצאת לדייט השיחה הפנימית שאת מנהלת עם עצמך היא "האם הוא רק רוצה להשכיב אותי או שאני באמת מעניינת אותו...?" כל עוד זה השיח הפנימי, סביר להניח שזה ישפיע על ההתנהגות שלך בדרך כלשהי יכול להיות שזה יגרום לך להיות מרוחקת ואולי דווקא תחציני מידי את המיניות שבך. עצם העובדה שאת "לא נותנת בקלות" מעיד על תפיסה שאת אמורה "לתת" משהו ומישהו אמור "לקבל" ממך. מה שאני מציעה לך הוא להחליף את המחשבה שמנהלת אותך במשהו אחר, למשל במחשבה שקשורה לזה שגברים ירצו אותך כי את נהדרת. ולאפשר לגברים שאת פוגשת להתעניין בך (ולא רק בגופך). והכי חשוב להקשיב לעצמך ואם את מרגישה שזה נכון לך מול בחור שפגשת להתקדם לשלב הסקס פשוט סמכי על עצמך, ועשי זאת קודם כל כי את רוצה! בהצלחה.

רות שואלת: יש לי בן זוג כמעט שלוש שנים. אני מאוד אוהבת אותו, אבל מעצבן אותי מאוד שהוא לא יוזם. תמיד אני זאת שמארגנת את הפגישות שלנו, את הבילויים לכבוד ימי החברות שלנו וגם את המעבר לדירה המשותפת אני יזמתי.. האם יש דרך לשנות אותו או שעליי לקבל אותו כמו שהוא?

תשובה: רות היקרה, האם את מוכנה לקבל ולאהוב את בן זוגך כפי שהוא? הרצון שלנו לשנות את בני הזוג כדי שיתאימו לנו מביא איתו לא פעם הרבה מאוד תסכול ואכזבות, המפתח לזוגיות טובה ומצמיחה היא לקבל אחד את השני ולא לנסות כל הזמן "לתקן" את מי שמולנו על מנת שיתאים לנו. אין לי ספק שהצורך שלך שייקח יוזמה חשוב לך, אך יחד עם זאת את צריכה בסופו של דבר להסתכל על מכלול הדברים שגורמים לך לאהוב ולרצות את בן זוגך, ולקבל החלטה האם להישאר איתו מתוך השלמה שסביר להניח שאת זאת שתהיה היוזמת העיקרית במערכת היחסים ביניכם.

דנה שואלת: אני מרגישה שהסקס שלי ושל בעלי נכנס לשגרה משעממת.. אנחנו מנסים להלהיט את העניינים בשימוש בתנוחות מגוונות או הלבשה תחתונה סקסית אבל זה עדיין מרגיש צפוי.. יש לך טיפים?

תשובה: לא פעם זוגות נשואים נכנסים מכורח המציאות והשגרה למצב של שעמום, והריגושים שאפיינו את תחילת הקשר הופכים לסקס ש"מרגיש צפוי", מה שאני מציעה לך דנה, הוא קודם כל לא להיבהל ולבחור לשנות את זה מתוך הבנה וכוונה שזהו חלק חשוב במבנה המערכת יחסים ביניכם. בנוסף, לקבל החלטה ששיפור חיי המין שלכם תלוי בכם. ישנם לא מעט פתרונות לגיוון כמו צעצועים, משחקי תפקידים ופנטזיות, קורסי טנטרה משותפים ועוד. זה קודם כל מתחיל מתקשורת טובה, תקשורת בה אתם משתפים אחד את השני בתחושות והרצונות, תקשורת בה אתם מבינים יחד את החשיבות של הסקס בתוך מערכת היחסים ואז החלק של מציאת הפתרונות הוא החלק הקל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ששון שואל: אשתי לא יודעת לבשל כלום! תמיד כשאני מגיע הביתה מאוחר מהעבודה אני מצפה לקבל ארוחה טובה וטעימה, אבל בסוף יוצא שאני צריך להכין לעצמי סנדוויץ' כי הגברת גרועה במטבח. אמרתי לה שתלמד מאמא שלי איך לבשל אבל היא לא מוכנה כי "היא מתביישת". אני לא מבין את זה.. הנשים לא אמורות לבשל לבעלים שלהן??

תשובה: ששון היקר, זה נשמע מדבריך שאתה בטוח שאישה טובה=אישה מבשלת, ואני חייבת להגיד שזו נשמעת לי תפיסה פרימיטיבית. אני מבינה שגדלת בבית שבו אמך הייתה בשלנית, אבל גם כשהתחתנת עם אשתך היא לא ידעה לבשל ובכל זאת בחרת בה. מעבר לכך זה נשמע שאתה מאשים אותה שהיא "פגומה" בכך שלא מוכנה לשרת אותך בסוף היום ולהכין לך אוכל. תקשורת של האשמות מביאה לנתק וכאב. ולכן ששון, אני מציעה לך למצוא פתרון אחר לקיבתך ולקבל ולאהוב את אשתך גם אם היא "בשלנית גרועה", משום שכנראה שגם אתה לא מושלם!

הכותבת היא מאמנת אישית ועסקית, בעלת מאסטר NLP ודמיון מודרך מחברת נקודותיים-מרכז לתהליכי זוגיות - המשמשת כחלק מצוות מומחי Jexperts מבית JDate. אם גם אתם רוצים לשאול את חמוטל שאלה על דייטים, זוגיות וסקס, אתם מוזמנים להשאיר את שאלתכם בתגובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully