וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטיפול: כיצד ניתן למצוא אהבה בקלות?

חמוטל לוי-לשם, מצוות המומחים של JDate

29.4.2013 / 8:19

חמוטל לוי-לשם מצוות המומחים של JDate, עונה על שאלות הגולשים בנושא דייטים, זוגיות וסקס

גלית שואלת: בכל פעם שאני יוצאת לדייט ראשון עם בחור אני מסיימת איתו במיטה. קשה לי שלא לעשות סקס בדייט ראשון, למרות שאני יודעת שזה פוגע בסיכוי לקשר. כמעט כל הגברים עמם שכבתי בדייט הראשון לא התקשרו אליי למחרת. למרות זאת אני נהנית לשכב איתם, ולא יכולה להשתלט על הדחף הזה. איך אפשר להימנע מסקס בדייט ראשון?

תשובה: השאלה "האם נכון לשכב בדייט הראשון?" היא שאלה שעולה לא פעם. ישנם לא מעט זוגות שהתחתנו לאחר ששכבו בדייט הראשון. לדעתי השאלה הרלוונטית היא לא האם "נכון" לשכב בדייט הראשון אלא מה נכון מבחינת המוכנות הרגשית, והאם הצורך לשכב הוא מתוך מקום של ריצוי ולא באמת מתחושת אינטימיות. את מתארת מצב בו לפי "מבחן התוצאה" הגברים שאת יוצאת ושוכבת איתם לא מעוניינים בהמשך הקשר, וזה מחבל בסיכוייך לפתח קשר רציני. לכן אני מציעה פשוט לעשות אחרת, והכוונה היא לא לשכב בדייט הראשון ואפילו לא בשני, אלא לפתח דפוס התנהגותי אחר ולייצר את הקרבה והאינטימיות על ידי שיחה. חכי עם המגע הפיסי. אני בטוחה שההמתנה תשתלם.

יואב שואל: יש לי בת זוג כבר שנה. אני מאוד אוהב אותה אבל מרגיש שהיא מרוכזת מדי בעצמה. היא תמיד מדברת רק על מה שהיא עברה באותו יום, "חופרת" לי על כל שטות ובכלל לא מתעניינת בי. מה עושים? האם להיפרד ממנה בגלל זה?

תשובה: יואב היקר, הטענה שחברה שלך "בכלל לא מתעניינת בך" כי היא לא שואלת היא לא בהכרח נכונה. אני יכולה לנחש שאתה טיפוס קצת יותר מופנם מחברה שלך שרגילה לשתף ו"לחפור על שטויות", במקום לקחת את העמדה של הקורבן שלא מתעניינים בו, אני מציעה לך שני דברים: הראשון הוא לשתף אותה בתחושה שלך, ואני לא מתכוונת להאשים אותה בכך שהיא לא נותנת לך מספיק מקום, אלא פשוט להגיד שזה מה שאתה מרגיש. והדבר השני והחשוב מאוד הוא לקחת אחריות ויוזמה ולא לחכות שישאלו אותך אלא פשוט לספר, לשתף ולהתייעץ. אני בטוחה שגם היא תשמח להיות בדיאלוג מידי פעם ולא רק במונולוג.

סיגל שואלת: אני לא מצליחה למצוא אהבה! לא בלימודים, לא בעבודה ולא במסיבות אליהן אני יוצאת. אף אחד לא מוצא חן בעיניי ובכל מקרה אף אחד גם לא ניגש אליי. איך אפשר למצוא אהבה בקלות?

תשובה: לפי השאלה שלך, סיגל, אני מבינה שמה שאת חושבת וחווה הוא שזה מאוד מסובך\ קשה \מתסכל\ על סף המשימה בלתי אפשרית למצוא אהבה ואת רק רוצה שמישהו ילחש באוזנך איך אפשר לעשות את זה פשוט יותר. אז הנה התשובה: "הכל בראש" וזה תלוי רק בך, ואני מתכוונת לגישה שלך. כשאנחנו חושבים על משהו שיהיה קשה ומסובך, באורח פלא הוא הופך להיות כזה. לכן קודם כל שני גישה. את ממש יכולה לשנן איזו מנטרה שזה פשוט וקל למצוא אהבה וכך תתעודי. דבר נוסף ולא פחות חשוב הוא להבין "למה אף אחד לא מוצא חן בעינייך", יכול להיות שזה חסם שלך שנובע מפחד כלשהו, ועד שלא תביני מהו אותו חסם תתקלי כנראה בעוד ועוד בחורים שלא ימצאו חן בענייך.

ירון שואל: בכל פעם שאני יוצא לדייט אני מרגיש שקשה לי לפענח האם הבחורה מעוניינת בי או לא. היא אמנם מחייכת ונחמדה, אבל קשה לי להבין האם היא מתנהגת כך רק מתוך נימוס או שהיא באמת רוצה אותי.. מה הסימנים לכך שמישהי מעוניינת בך?

תשובה: אני יכולה להגיד לך ירון, שלא מעט גברים שואלים את עצמם בדיוק את אותה השאלה, וגם לא מעט נשים. השאלה "האם מצאתי חן בעיניי הצד השני בדייט?" היא שאלה שאפשר לקבל עליה תשובה בצורה מאוד פשוטה והיא: במידה והבחורה מצאה חן בעיניך ואתה חושב שהיה גם לה נחמד, במקום לספר לעצמך סיפורים מה עובר לה בראש, והאם היא באמת מעוניינת או סתם נחמדה. פשוט תיזום! תשלח סמס או תתקשר ותגיד לה שהיה לך כיף איתה ושתשמח להיפגש שוב. התגובה שתקבל היא האינדיקציה הטובה ביותר. זה נכון שישנם כל מיני סימנים ואותות בשפת הגוף שיכולים להצביע על כך שהצד השני "בעניין" במהלך הדייט ואתה מוזמן ללמוד עליהם יותר (יש על כך אינפורמציה באינטרנט), אבל אין כמו לפשט את הדברים ובמקום להיות עסוק בספקולציות פשוט לשאול. בהצלחה!

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ליבי שואלת: אני מעוניינת לעשות הגדלת חזה ובעלי מתנגד לכך. הוא חושש שהחזה שלי יתעוות כתוצאה מהניתוח. אני מתעקשת לעשות את הניתוח אבל כתוצאה מהחלטתי נוצרו ביני לבין בעלי מתחים רבים. האם עליי ללכת נגד רצוני ולהקשיב לבן זוגי?

תשובה: אני מאמינה שגופנו הוא קודם כל באחריותנו, ולכן כל החלטה לגביו היא קודם כל שלנו. יחד עם זאת זה ברור שבעליך חושש מתוך מקום לגיטימי שנובע מאהבה ומשיכה אלייך. אני מציעה לך לראות את ההחלטה שלך לעשות ניתוח כהזדמנות לחזק את הקשר ביניכם על ידי ברור עמוק יותר לסיבה שנוצרו בגללה מתחים, לרוב הפתרון הוא פשוט וטמון בתקשורת טובה יותר. ויכול גם להיות שקיים משהו עמוק יותר שהניתוח שאת רוצה לעשות רק הציף אותו, וזו הזדמנות לעשות "בדק בית" ולראות איך אתם מתגברים ומחזקים את הקשר ביניכם.

הכותבת היא מאמנת אישית ועסקית, בעלת מאסטר NLP ודמיון מודרך מחברת נקודותיים-מרכז לתהליכי זוגיות - המשמשת כחלק מצוות מומחי Jexperts מבית JDate. אם גם אתם רוצים לשאול את חמוטל שאלה על דייטים, זוגיות וסקס, אתם מוזמנים להשאיר את שאלתכם בתגובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully