וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא לא בשבילך

כרמי צדוק

22.4.2013 / 8:44

הוא עצלן, היא מרוכזת בעצמה והשיחה שלכם משעממת? עדיף שתתרחקו. קבלו 10 סיבות טובות לפסול את הצד השני

בעבר חופש בחירת בני הזוג היה מוגבל, ואנשים היו צריכים סיבה "מספיק טובה" בשביל לפסול מישהו. כיום, הפכנו לחברה סלקטיבית מאוד ורבים מאיתנו נוהגים לפסול בן אדם שזה עתה פגשו בהינד עפעף. חלק מהנימוקים לפסילה הם קטנים ואפילו טיפשיים, ואחרים רציניים ומוצדקים יותר.

לפניכם רשימה של סיבות שבגללן כדאי לפסול מישהו. חלק מן הקריטריונים מתגלים כבר בדייט הראשון, ואילו אחרים עשויים להיחשף (וכמובן להפריע), רק כעבור תקופה ארוכה יותר של היכרות.

מרוכזים בעצמם- מכירים את האנשים האלה ש-99% מהשיחה ה"משותפת" שלכם, עוסקת אך ורק בהם, ברצונותיהם, ומעלליהם? אותם אנשים נוהגים לאהוב ולהתמקד בעצמם, ולעיתים רחוקות יתנו לכם את "זכות הדיבור". יש גם סוג גרוע יותר: אלה שמדברים רק על הדברים הרעים שקרו להם. מומלץ לברוח כמה שיותר מהר...

ניסיון יתר- לא נעים לומר, אך לעיתים אנו מגלים שהפרטנר שלנו מנוסה מאוד לעומתנו, ובעצם לעומת כל אדם ממוצע אחר. אם ניהלתם עד כה 4 מערכות יחסים, ואילו האדם שמולכם 40, כנראה שאתם תהיו בשבילו סתם עוד מספר. כדאי לצאת עם מישהו שמתאים לכם בניסיון הזוגי שלו.

חוסר מעש- חוסר מעש יכול להתבטא במלא תחומים, למשל: אתם וורקהוליקים מטורפים ואילו בני זוגכם בטלנים ובקושי עובדים שעה ביום (מבחירה!), אתם חרוצים ומבצעים מלא מטלות בבית ואילו הם מפונקים שבקושי מפנים את הצלחת שלהם מהשולחן. בסיטואציה כזו יש לפסול ולמצוא מישהו שמתאים לכם יותר.

אילוסטרציה. ShutterStock
אם הוא בטטת כורסה ואת וורקוהוליק, כדאי שתסיימו את זה מהר. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

שעמום- אתם מדברים, ומדברים ו... שום דבר לא קורה! השיחה מרתקת כמו "פסוקו של יום", אין שום רגע מרגש או מעניין, ואתם חשים שפשוט אין לכם נושאי שיחה משותפים. אם אתם חשים שעמום אחד גדול, תאמרו זאת במילים עדינות. במקום להתחמק עם סיפור כיסוי, תשתפו ותגידו שאתם מרגישים חוסר חיבור. כנראה שגם הצד השני חש אותו הדבר.

מראה חיצוני- ישנם מקרים רבים בהם אנשים מחליטים שהבן אדם שמולם אינו מושך אותם ובעצם חורצים את המשך הקשר בשל המראה החיצוני. לעיתים, גם אם מדובר במישהו שנראה טוב (על פי דעת רוב האנשים), אתם עשויים לא להימשך אליו. אם אין משיכה, זו סיבה מספיק טובה בשביל להמשיך הלאה.

עילגות- ניתן להבחין כבר במהלך שיחת חולין קצרה מהי רמת הידע של הבן אדם. יש הבדל כמובן בין טיפשות לבין עילגות: עילגים לא חייבים להיות טיפשים, הם פשוט בוחרים להיות בורים ולא לדעת דברים. בהנחה שאתם בעלי ידע ממוצע ומעלה, סביר להניח שלא תרצו בני זוג שאין להם מושג מיהי להקת "פינק פלויד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אילוסטרציה. ShutterStock
איזה נעל, קוראים להם "פינק פלויד" לא "פאנק פלויד". צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

חוסר אמינות- זהו קריטריון שקשה להבחין בו, במיוחד בתקופת ההיכרות הראשונית. אם גיליתם סתירות בכל מיני פרטים שהדייט שלכם אמר, או שהוא נראה לחוץ כשאתם שואלים אותו שאלות מסוימות, כנראה שיש לכם עסק עם אדם שקרן ומניפולטיבי. התחושה הכללית שאתם מקבלים מאותו אדם כבר תנחה אתכם, וזו סיבה טובה להגיד יפה "להתראות".

הרגלים- ישנם כאלה שקשה להם לקבל הרגלים ששונים משלהם, ואילו לאחרים זה כלל לא יהיה אישיו. הנה כמה דוגמאות: אתם לא מעשנים והדייט שלכם כן, אתם קרניבורים רציניים והדייט שלכם טבעוני, אינכם שותים אלכוהול והפרטנר העתידי כבר יכול לחלטר בתור ברמן. לעיתים פסילה שכזו מוצדקת ולעיתים אפשר לנסות להתגמש.

חוסר מודעות- יש אנשים שקצת מעוותים את המציאות, ומשוכנעים שהם שווים יותר מכולם. חוסר מודעות קשה לשנות, וגם לא נחמד להתמודד איתו. באופן כללי, אם אתם חשים שהדייט שלכם קצת מנותק מהמציאות, או חושב שהוא יותר טוב מכל השאר (כולל אתם), זה סימן רע וכדאי להמשיך לכיבוש הבא.

רגשנות יתר- אנשים שמתגלים כדרמה קווין לא קטנים, הם מתכון בטוח לכאב ראש ומריבות. אם הבחנתם בבן אדם שנוטה לתגובות קיצוניות ורגשיות לעיתים קרובות, תעשו אחורה פנה, ושימו לזה קץ (אלא אם כן אתם אוהבים אקשן). קשר עם אדם כזה עלול להוביל לכעסים ומריבות אינסופיות, לכן כדאי לחסוך לעצמכם את הבלגן, ולחתוך את הקשר.

אילוסטרציה. ShutterStock
אני לא מאמינה שנגמר המלח! צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully