וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה החדשה

מימס

15.4.2013 / 8:55

הרווקה הישראלית יותר עצמאית מבעבר. היא שואפת לפרנס את עצמה כלכלית, מתחתנת מאוחר יחסית ולא תלויה בגבר שלה. גירל פאוור

חגיגות העצמאות לישראל הן ההזדמנות המושלמת לצייר קווים לדמותה של עוד יישות עצמאית – הרווקה הישראלית. בדומה למגמה הרווחת במדינות המערב, הרווקה הישראלית עצמאית יותר מאי פעם, לומדת לתארים מתקדמים כדי להיות מסוגלת לפרנס את עצמה כלכלית, מתחתנת בגיל מאוחר יחסית וממשיכה לעבוד גם אחרי שהביאה ילדים לעולם.

את העצמאויות ההולכת ומתרחבות של רווקות ארצנו ניתן לזקוף לזכות תודעה פמיניסטית גוברת, הימצאן של דמויות נשיות חזקות בפוליטיקה ובפריים טיים וכן הכרה – עגומה אמנם – שאחוז גדול מהזוגות הנשואים מסיימים את דרכם המשותפת בחתימה על הסכם גירושים. הדבר מוביל רווקות רבות להתכונן מראש לאפשרות שימצאו את עצמן נאלצות להסתדר ללא תמיכתו הכלכלית והרגשית של גבר.

"אשמח להיות המפרנסת העיקרית"

הן בתוך מערכת היחסים ומחוצה לה, נשים שומרות לעצמן יותר ויותר חירויות, ומגינות בעוז על רעיונות ליברליים הקרובים לליבן. נוי בת ה-24 ורות בת ה-25, רווקות אטרקטיביות ויפייפיות ממרכז הארץ, מגלמות בהצלחה את פרופיל הרווקה העצמאית, זו שמודעת לעצמה ולא משאירה דבר ליד הגורל.

האם חשוב לכן מי המרוויח העיקרי בבית?
רות: "ממש לא משנה לי. להיפך, אשמח להיות המפרנסת העיקרית. העיקר, וזה עיקר חשוב מאד בשבילי, שלא תהיה אלימות כלכלית בביתי. שתהיה בעלות משותפת על הכסף."

נוי: "לא חשוב לי מי המרוויח העיקרי בבית, מכיוון שההרמוניה בבית יותר חשובה לי. אם הזוגיות שלי תתחיל להיות קטנונית על מי ירוויח יותר – הזוגיות תסתיים מהר מאוד. זה לא באמת משנה מה השכר, אלא מה קורה בסוף היום כשמגיעים הביתה."

אומרים שהג'נטלמן פס מן העולם. מי משלם בדייט הראשון?
רות גורסת שבדייט הראשון ראוי לשלם חצי-חצי, אבל מסבירה למה הג'נטלמן לא מת: "הג?נטלמן הקלאסי עדיין הכרחי וחשוב למערכת. החיזור אחרי האשה עדיין לגטימי ומחמיא. חשוב לי שבן זוגי יהיה דעתן, חריף ובכל זאת יפתח לי את דלת הרכב."

נוי: "זו שאלה קשה, כי מאז ומעולם הגבר 'אמור' לשלם בדייט הראשון. אני בעד חצי-חצי אבל אם הוא מתעקש אני לא אתווכח."

האם הייתן חוזרות לאקס מסיבות שאינן רומנטיות – כדי לא להיות רווקות, כדי לקבל סיוע כלכלי או כדי להפיג את הבדידות?
רות: "בהחלט לא הייתי חוזרת לאקס. הכדור אצלי במגרש. אין סיכוי שאחזור למערכת יחסים איתו מהסיבות הלא הנכונות."

נוי:" אם הייתי חוזרת לאקס שלי זה רק בגלל רגשות מעורבים או בלבול בלב. לעולם לא בגלל ניצול כלשהו."

הסקרים תומכים

סקר שנערך לאחרונה על ידי JDate בקרב 2,700 סינגלס מאשש את דבריהן של רות ונוי: כשנשאלו אם משנה להן מי המרוויח העיקרי בבית, 57% מהנשים ענו שלא. כשנשאלו אם היו חוזרות לאקס רק כדי לא להיות רווקות – 61% מהנשאלות השיבו בשלילה. רק בסוגיית הדייט הראשון נראה שבכל זאת קשה להיפטר מהרגלים, כש-45% מהנשים ציינו שלא היו מצפות מהגבר לשלם.

דניאלה פרלשטיין, מנכ"לית JDate ישראל ואירופה משבחת את תוצאות הסקר: "הרווקה המודרנית מחפשת קשר רציני המבוסס על שיוויון ואמון. התרגשנו מאוד מהממצאים עליהם הסקר מצביע, הסינגלית המודרנית מחפשת אהבה אבל לא מתפשרת עליה, הן בבחירת בן הזוג והן בהגשמה העצמית המקצועית שלה."

רות ונוי מסכימות: "אני שוכרת לבד דירה כבר שנתיים וחצי. אני עובדת קשה בשביל לפרנס את עצמי. אני לא תלויה באף גבר וגם אם נכנסתי למערכות יחסים הכל היה שיוויוני." מסכמת רות.
גם נוי מתעקשת לשמור על העצמאות שלה: "בגיל 21 עזבתי את בית הוריי ועברתי לגור לבדי, אני מכלכלת את עצמי ולא מבקשת מהוריי כסף. אני עובדת בשלוש עבודות כדי לדעת שאני האחראית הבלעדית למימוש השאיפות והמטרות שלי בחיים – ואין כמו ההרגשה הזו בעולם כולו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully