וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אתם הייתם עושים?

כרמי צדוק

4.4.2013 / 8:33

הוא שכח את יום השנה שלכם והיא הבריזה מהפגישה. איך כדאי להגיב במצבים שמתרחשים כמעט בכל מערכת יחסים? האם לפעול בצורה שקולה או שצריך לפנות דווקא אל הרגש?

חיי הזוגיות טומנים בתוכם לא מעט מצבים בהם אתם צריכים לבחור כיצד להגיב- באיפוק או בהיסטריה. לעיתים תגובה לא נכונה מצידכם עלולה לגרור אחריה ויכוח קולני, ובמקרים מסוימים אף פרידה. לפניכם מספר סיטואציות שונות בהן כל זוג עלול להיתקל במהלך מערכת היחסים.

לכל אחת מהן ישנן שתי דרכי פעולה אפשריות, לרוב דרך אחת שקולה ורציונאלית, ואילו השנייה אינסטינקטיבית ובאה ישירות מהלב. כמו כן, בחרנו את הפתרון המנצח בכל סיטואציה, כך שבפעם הבאה שתקלעו לאחת מהן, תדעו איך להתנהג.

הסיטואציה: מגיע החשבון במסעדה, ואחד מבני הזוג מפציר בצורה לא נעימה על הצד השני לשלוף את כרטיס האשראי.
אפשרויות תגובה: התגובה השקולה יותר היא להקשיב לבני הזוג, לשלוף את כרטיס האשראי ולשלם את החשבון. התגובה הרגשית היא לפתוח את הנושא לדיון ולשאול לפשר ההתנהגות.
המנצח: למרות הכעס שבדבר, עדיף לשלם ולהשאיר את הכביסה המלוכלכת לבית. חזרו הביתה ונסו לברר מה עומד מאחורי האקט הזה. מי יודע, אולי מדובר בסיבה טיפשית ובני הזוג פשוט שכחו את הארנק. קודם תקשיבו לצד השני לפני שתעיפו צלחות באוויר.

הסיטואציה: השקעתם במתנה מושלמת וגיליתם שבני הזוג בכלל שכחו את יום השנה שלכם.
אפשרויות תגובה: קודם כל סיטואציה כזו עלולה לקרות לכל אחד, בין אם אתם זוג וותיק או חדש. מצד שני אתם כל כך מבואסים באותו הרגע, ומרגישים שאתם עומדים להתפוצץ יחד עם הבלונים בצורת לב שהבאתם.
המנצח: אין צורך להסתיר את אכזבתכם. כמובן שלא צריך לפרוץ בבכי ולכעוס, אלא רק להבהיר לבני הזוג שנפגעתם מעט. מי יודע אולי תקבלו איזשהו פיצוי או מתנה שווים כבר למחרת.

זוג רב. ShutterStock
הוא שכח את יום השנה שלכם? אל תכעסי אלא רק תבהירי שנפגעת. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

הסיטואציה: בת הזוג שהייתה תמיד יפה ובעיקר רזה, השמינה, והדבר מפריע לכם.
אפשרויות תגובה: האפשרות הראשונה היא להעיר לה ולהמליץ לה להירשם לחדר כושר הקרוב לביתה בהקדם האפשרי. אפשרות אחרת היא דווקא להתעלם ולא להגיד כלום, מי יודע, אולי אלה סתם ק"ג של הפסח.
המנצח: אל תגידו כלום. צאו מתוך נקודת הנחה שבת הזוג מסתכלת במראה ויודעת כיצד היא נראית. העובדה שהיא עלתה במשקל בוודאי מטרידה אותה, לכן אין צורך להוסיף ללחץ ולגרום לה להרגיש לא בנוח.

הסיטואציה: קבעתם להיפגש, ואחד מכם ביטל כמה דקות לפני הפגישה.
אפשרויות תגובה: סביר להניח שכבר חוויתם בעבר ביטול של הדקה ה-90, ואתם מכירים את התחושה הזו בה לחץ הדם עולה ושלל קללות עסיסיות עוברות בראשכם. מצד שני תוכלו להתאפק, ולזרוק משפט מופרך כמו "בסדר גמור, נפגש בפעם אחרת".
המנצח: תנו לדרמה קווין שבכם לצאת רק אם סיבת הביטול איננה מוצדקת בעליל. במידה ואכן קיימת סיבה הגיונית, תבליגו עד כמה שאפשר.

הסיטואציה: הפרטנרים שלכם רוצים שתהיו בארוחת שישי יחדיו בבית הוריו, ואתם דווקא מעדיפים להיות עם המשפחה שלכם.
אפשרויות תגובה: אם אתם לא רוצים לאכול מהטשולנט של אמא של הצד השני, אז מן הראוי שתקשיבו ללב שלכם ותסרבו. מנגד, אם תהרהרו לרגע, אתם עשויים להיזכר בחשיבות המשפחה עבור בני הזוג, ולדמיין איך הסירוב הזה מגיע עד להוריו, ועל כן להשיב בחיוב.
המנצח: כדי להימנע מריב, תסכימו הפעם, אך תאמרו לבני הזוג שבשישי הבא אתם נפגשים אצל המשפחה שלכם. הפיתרון הוא להקשיב לשכל הישר ולהתגמש פה ושם, ברור?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אילוסטרציה. ShutterStock
תסכימי לאכול אצל ההורים שלו ובפעם הבאה תסעדו אצל המשפחה שלך. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

הסיטואציה: בן זוגך רומז לך שאימו חושבת שאת מתלבשת בצורה פרובוקטיבית מידי.
אפשרויות תגובה: אפשרות ראשונה היא פשוט להתעלם ולתת להערה הזאת לחלוף כלא הייתה, והשנייה היא לעצור לרגע ולשקול האם כדאי לשפצר את ההופעה, אחרי הכל לא מדובר במאמץ עילאי.
המנצח: כדאי לשנות מעט את סגנון הלבוש, לא צריך להחליף את כל המלתחה חלילה, אבל מומלץ להקפיד ללבוש בגדים צנועים יותר כאשר מגיעים לבית הוריו של בן הזוג.

הסיטואציה: בני הזוג מפתיעים אתכם ומבקשים לפתע לקחת פסק זמן מהזוגיות למספר שבועות.
אפשרויות תגובה: אופציה אחת היא לבחור להיות פסימיים ולהסיק שהשלב הבא הוא להיפרד לגמרי, האופציה הרציונאלית תגלה דווקא הבנה, ותוביל לשיחה בה תנסו להבין מדוע בני הזוג רוצים זאת.
המנצח: תבחרו בהיגיון, כנראה שיש להם איזושהי סיבה טובה שבגללה הם רוצים פסק זמן. כדאי להתחשב בבקשתם ולנסות להבין מה המניע לכך.

אילוסטרציה. ShutterStock
אל תיכנסו להיסטריה אם הם מבקשים פסק זמן. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully