וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשרוד את ליל הסדר

ירון רוולסצ'י

24.3.2013 / 8:20

הוזמנתם לחגוג את ליל הסדר אצל המשפחה של בו הזוג, ואתם חוששים שתסבלו יותר מאשר העבדים במצרים? קבלו טיפים איך להסתדר עם המשפחה של הפרטנר ולעבור את הסדר בשלום

אתם יכולים לאהוב אותו או לסלוד ממנו, לעכל מצות או לקבל בחילה מגפילטה פיש. איך שזה לא יהיה, כל עוד אתם חלק מהעם שנבחר ללכת 40 שנה במדבר, גם אצלכם ברגע שבאף מתחיל לדגדג לו ניחוח האביב, זה סימן די ברור לכך שפסח כבר דופק בדלת.

אחד הדברים בהם חג החירות מאופיין יותר מכל, הוא האופי המשפחתי שנלווה אליו - המפגש החצי שנתי עם עשרות הדודים, הסבים והסבתות ויחד איתם השאלות הקבועות והלעוסות. העניין מסתבך קצת יותר אם קרה והוזמנתם לעשות את הסדר אצל המשפחה של בן או בת הזוג החדשים שלכם. הלחץ משתלט, הרצון להתחבב על כולם, לא לעשות פדיחות ובאופן כללי להתארח לערב החג אצל משפחה חדשה שבוחנת אתכם בעשרות עיניים, בודקת כמה כוסות יין שתיתים ואיך אתם מחזיקים את המזלג יכול להפוך את ליל הסדר לחוויה מלחיצה ולא קלילה במיוחד. כדי להקל על כולם, ולנסות להפוך את הערב הארוך הזה למעט יותר ידידותי למשתמש, קבלו את כללי ה-'עשה ואל תעשה' שיגרמו ללילה הזה להיות מעט יותר מסודר.

מה כן לעשות

כדי להתחיל ברגל ימין, תצטרכו להתארגן מראש - בקבוק יין או זר פרחים יעשו את העבודה יופי, למרות שאתם גם יכולים לבחור להביא סט כוסות שאימא שלכם קיבלה בחג הקודם. בכל מקרה, אל תגיעו בידיים ריקות. נכון שכבר עכשיו אתם יכולים לשמוע מהאמא את המשפט הלעוס: "תודה רבה, אבל לא היית צריכים להביא כלום", תהיו בטוחים שמיד אחרי זה היא תלחש לבעלה (האבא, כן?) "איזה חמוד, הוא הביא לנו סט כוסות בדיוק כמו שקיבלנו מדודה בתיה".

אחרי שצלחתם את הכניסה לבית עם מתנה קטנה (שעושה שירות גדול), הגיע הזמן להתחיל בסדרת לחיצות הידיים והנשיקות לכל אורחי החג. גם אם אתם לא אנשי מגע מטבעכם, ערב חג הוא בדיוק הזמן לשכוח מהתכונה הזו, על אחת כמה וכמה אם אתם שחקני אורח בהצגה הקבועה של בני הזוג שלכם. תהיו מנומסים כאילו פיליפ הוא השם השני שלכם וברכו את כל יושבי הסדר, כולל "איזה דבר חמוד" לאחיינית הטרייה במשפחה שתבהה בכם משל הייתם בקבוק מטרנה.

הצעת עזרה היא תמיד משהו שיתקבל בברכה ויקפיץ לכם את האחוזים במדד חיבת הקהל. הגעתם לפני? תעזרו לערוך את השולחן. אם אתם לא יושבים תוך כדי, פזרו בקבוקי שתייה וצלחות סלט. העיקר שתהיו ותיראו עסוקים. כשיציעו לכם לשבת כי אתם בסך הכל אורחים, תענו שאתם עושים את זה בכיף - את עיקר הכיף תקבלו מבני הזוג שלכם בתום הערב כשהם יקבלו אינספור מחמאות על כמה מנומסים ואדיבים אתם.

אילוסטרציה. ShutterStock
תרגישו חופשי לעזור עם הכלים. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

מה לא לעשות

למרות הלחץ והרצון להרשים, את הטיפה המרה כדאי שתשאירו לזמן בו העניינים יהיו מתוקים יותר. שימו לב לכמויות האלכוהול שאתם מכניסים לגוף ותסתפקו בכוס היין הראשונה מתוך הארבע כדי לשחרר לחצים. קרה ובכל זאת החלטתם לפתוח עם וודקה עוד לפני שהניחו את ההגדות על שולחן, אז במקרה הפחות גרוע אתם יכולים לגמור שתויים קלות ולמצוא את עצמכם עם אחד הדודים נקרעים מצחוק כי לכלב המשפחתי השתחרר בלון גז או במקרה גרוע הרבה יותר, עלולים להירדם על אחת המנות הראשונות. לכאן או לכאן, עדיף שבהתחלה תתמקדו בסודה עם לימון.

מפגשים משפחתיים מסוג זה בדרך כלל נוטים להתגלגל בשלב מסוים לשיחות וויכוחים שקשורים לפוליטיקה המשפחתית הסבוכה. למרות שלפני שהגעתם בני הזוג הקפידו לעדכן אתכם מי האחיין הלא מוצלח ואיזה דודה לא מדברת עם הסבתא - חשוב שברגע ששיחות משפחתיות משתלטות על הסדר תקפידו להישאר בחוץ. שחקו אותה אדישים ונסו להתעלם, צחוק במקום הלא נכון או התערבות מיותרת, יכולים להוביל אתכם בדיוק למקומות בהם אתם לא רוצים להתארח.

מבט זריז אל השעון כבר מסמן לכם שאתם שעתיים וחצי חוגגים סדר שלא נראה לקראת סיום. על אף שאתם כבר מרגישים נמלים בכפות הרגליים שמסמנות לכם שמיציתם, אל תאיצו בבני הזוג שלכם ללכת - תביעו עניין באנשים שיושבים איתכם, תשאלו ותסתקרנו, ספרו קצת על עצמכם כדי שילמדו להכיר אתכם כמו שאתם באמת. אם בני הזוג שלכם חשובים לכם, קשר טוב עם המשפחה שלהם רק יחזק את הקשר ביניכם. תיהנו מהחוויה החדשה וברגע שאתם מרגישים מספיק בעניינים, זה בדיוק הזמן לסיבוב צ'ייסרים משפחתי בחסותכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אילוסטרציה. ShutterStock
אל תשתו כמו אליהו הנביא. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully