וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אן דן דינו

חמוטל לוי-לשם, מצוות המומחים של JDate

6.3.2013 / 8:04

בחירה בבן זוג היא תהליך לא פשוט שעשוי להיות מלווה בהתלבטויות וחרטות. המאמנת זוגית, חמוטל לוי-לשם מצוות המומחים של JDate, מייעצת לכם כיצד לבחור את הבחירה הנכונה ביותר עבורכם

לא פשוט לכם לבחור את האחד או האחת? אתם לא לבד. כשאנחנו בוחרים אנחנו מיד מוותרים על משהו אחר שאותו לא בחרנו. זה קצת כמו צומת "טי"- אין גם וגם, צריך לבחור ימינה או שמאלה. למעשה אין לנו שום דרך אמיתית לדעת שבחרנו נכון ושנחיה לעד באושר ובעושר. לכן באופן טבעי אנחנו משקיעים מחשבה ומאמץ להבין מה טוב בשבילנו, ואיזה בן או בת זוג יגשים איתנו את חלום האהבה הגדולה והזוגיות.

לעיתים מרוב ספקולציות וניסיון לא הגיוני להשיג את התוצאה הרצויה, אנחנו דווקא מסתבכים ומקשים עם רשימה ארוכה של תכונות ומעלות שאפשר למצוא באמת רק באגדות, או לחילופין בוחרים שוב ושוב את אותו ה"טיפוס" שלא עושה לנו טוב ומתפלאים מדוע זה לא עובד.

רחוב ללא מוצא

נראה שבעבר הכול היה פשוט יותר: ההורים שלנו נפגשו בתנועת הנוער, בצבא או באיזה מסיבה שכונתית והופ, מבט אחד או שניים הספיקו כדי להתחיל מערכת יחסים ובהמשך נישואין. ומאז ההורים שלנו מצפים מאיתנו שנבחר גם אנחנו בצורה הזאת ונמשיך את השושלת. אבל המציאות כל כך השתנתה ותרבות השפע והאינסטנט לקחה אותנו מצד אחד לחיפוש עצמי, ומצד שני לשפע אפשרויות כל כך גדול שמביא להתנסות במספר מערכות יחסים שאולי במקום ללמד אותנו מתוך הניסיון מה אנחנו רוצים, דווקא עושה את ההפך. מקשה על הבחירה וגורם לליבנו להישמר ולהיזהר.
הקונפליקט הפנימי בין הרצון לאהוב ובין הפחד לטעות ולהיפגע יכול להביא אותנו לכמה רחובות ללא מוצא שהדרך היחידה לצאת מהם היא לעצור, לבדוק ולצאת מצוידים בתובנות הנכונות כדי להטיב ולבחור את בן או בת הזוג שיסבו לנו את האושר המיוחל.
אז הינה כמה דוגמאות לרחובות מוכרים מלאי בורות שאם אתם מוצאים את עצמכם מהלכים בהם תוכלו להבין איך לפנות לרחוב אחר:

אילוסטרציה. ShutterStock
שפע האפשרויות מקשה עלינו להגיע לבחירה הנכונה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

מה באמת אתם רוצים?
הרצון להבין מיהם בני הזוג האידיאליים, עובר לא פעם דרך רשימת מכולת של תכונות ומעלות שאנחנו חושבים שיהפכו את הבחירה למדויקת. רק שאותה רשימה שדווקא עשינו מתוך רצון לחבר בין הנקודות ולהוציא את דמות משאת נפשנו החוצה, הופכת למבוך מעורפל של אוסף תכונות שהסיכוי שיתקיימו במקביל שואף לאפס. לכן הצעד הראשון הוא מיקוד: בחרו רק 3 או 4 תכונות שהכי חשובות לכם וכאלה שמלמדות על האופי ולא רק על העטיפה. זה ממש לא אומר שאתם מתפשרים אלא פשוט מבינים מה חשוב יותר, ומה חשוב פחות.

אותה הגברת בשינוי אדרת
אנחנו אוהבים במודע או שלא במודע להיות באזורים מוכרים ונוחים וגם אם זה אומר להיות שוב ושוב עם סוג טיפוס מסוים שבכלל לא עושה לנו טוב ולא מתאים לנו.
זה יכול לקרות מכמה סיבות שאחת מהן היא דחף עקשן לנצח את הסטטיסטיקה ולהוכיח שאכן הצלחתי לאלף את הנמר. בפועל מדובר פה על השקעת מאמצים רבים במקום שהוכח כלא מוצלח. אז מה עושים? קודם כל מזהים את המצב הזה, ואחר כך משנים כיוון ומבינים מיהוא או היא "הטיפוס" השונה שיכול להיות טוב עבורכם ומתחילים למצוא.

מה יגידו?
זה לא משנה כמה ננסה להתעלם ולהתכחש לזה, בבחירה שלנו יש תמיד את המימד החברתי של "מה יגידו ויחשבו" בין אם אלו ההורים והמשפחה ובין אם אלה החברים. בכולנו קיים יצר הריצוי הלגיטימי שמחפש את האישור החיצוני שהבחירה שעשינו טובה. רק שזו יכולה להיות מלכודת אם מרוב רצון שאימא או החברה יאהבו את הבחירה, אנחנו בוחרים מה שאנחנו חושבים שהם ירצו, ופחות מתמקדים במה טוב ונכון לנו.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אילוסטרציה. ShutterStock
אל תחשבו "מה ההורים יגידו". צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

המצפן הכי טוב הוא הלב
הדיאלוג הבלתי נגמר בין הראש ללב והדילמה "האם הוא מתאים לי" עשויים בהחלט לעייף ולבלבל. אם אתם לא בטוחים שבחרתם נכון ואתם עסוקים בספקולציות עתידיות האם הקשר יצליח, אתם בדרך ללא מוצא. זכרו שאין לכם באמת דרך לדעת מה יהיה, אך אתם יכולים להבין בכנות האם עכשיו טוב לכם וזה עובד, ואם לא אולי זה הזמן לשחרר.
המערבולת הפנימית והבלבול הנע בין הרצון להתאהב ולזרום ובין הצורך לעשות את הבחירה "הנכונה", עובר דרך לא מעט "פילטרים" פנימיים שעשויים דווקא להסיט אותנו מהמקום הפשוט של ההבנה וההכרה איזה זוגיות אנחנו מחפשים, מה באמת יעשה אותנו מאושרים וגם ייתן לנו את הבסיס לבנות ולהיבנות. אין באמת בחירה אולטימטיבית אבל בהחלט יש לכם לאורך כל הדרך את היכולת לבחור כל פעם מחדש ללכת ימינה או שמאלה כדי להבין מה עושה לכם טוב ולהיות שם כדי להצליח.

הכותבת היא מאמנת אישית ועסקית, בעלת מאסטר NLP ודמיון מודרך מחברת נקודותיים-מרכז לתהליכי זוגיות - המשמשת כחלק מצוות מומחי Jexperts מבית JDate

אילוסטרציה. ShutterStock
תקשיבו ללב- כמה קלישאתי, ככה נכון. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully