וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והם חיו באושר ועושר?

כרמי צדוק

3.2.2013 / 8:44

מה עושים כשאת מבזבזת חצי משכורת על בגדים והוא מתקמצן לקנות לך מתנות? קבלו את כל הטיפים איך להתנהל נכון מבחינה כספית במערכת הזוגית

אחד הנושאים הנפוצים הגורמים לריבים ולפירוק הזוגיות הוא כסף, במיוחד כשחסר ממנו או כשלא יודעים כיצד להתנהל איתו בצורה נכונה. נושאים פיננסים קטנים וגדולים עלולים להקשות על חיי הזוגיות ולגרום לכם לויכוחים וסטרס מיותרים. המתחים עלולים להתלהט במיוחד כששני בני הזוג חלוקים בדעתם מה לעשות עם הכסף. האם לחסוך אותו ליום גשום או לבזבז אותו כדי "ליהנות מהחיים"? האם ההוצאות צריכות להתחלק בין בני הזוג או שהגבר הוא זה שתמיד צריך לשלם את החשבון?כדי לפתור את הסגיות האלו יש לשנות את התפיסה שהייתה לכם עד כה ולהבין שגם הרגלים כלכליים ניתן לשנות. לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם להימנע מריבים מיותרים על עניינים כספיים:

בילויים- מדובר בהוצאה שוטפת וכבדה. ככל שאתם זוג יותר "בזבזן", כך גם החיכוכים גדלים. ישנן מספר דרכים שיסייעו לכם להתמודד טוב יותר עם כל אותן יציאות למסעדות, פאבים וקולנוע. לדוגמה, אפשר להחליט שמדי שבוע מישהו אחר משלם, מן רוטציה כזאת ביניכם. אופציה אחרת היא לחלק את ההוצאה הכספית על הבילוי בינכם. למשל את קונה כרטיסים לקולנוע ואתה אחראי על הפופקורן. עוד אפשרות מצוינת היא לקבוע שמי שהציע לצאת הוא גם זה שמזמין ומשלם (אופציה זו לא מתאימה לקמצן המצוי).

נסיעות- גם זו סוגיה גדולה בפני עצמה, במיוחד כאשר גרים רחוק זה מזו. בכדי לצמצם עלויות ותסכולים, כדאי לנסות לקבוע פגישה במקומות שנחשבים אמצע או מרכזיים עבור שניכם. לחילופין, תוכלו לקבוע באזור שקרוב יותר למישהו מביניכם, פעם ליד הבית שלו ופעם ליד שלה. במידה ולאחד מכם בלבד יש מכונית, כדאי להיות מנומסים ואם הם מציעים לבוא לקחת אתכם, לפחות תציעו (וגם תשלמו בפועל!) על החנייה.

מעבר דירה- האישיו הבא מיועדים למתקדמים שביניכם. בשעה טובה ומוצלחת החלטתם לעבור לגור יחדיו. אין ספק שבפניכם עומדת הוצאה כלכלית ראשונית גבוהה מאוד. הביקור באיקאה נראה קרוב מתמיד, וכך גם הטלפון ממנהל הבנק. רגע לפני שאתם מרהטים ומאבזרים את הדירה החדשה, הכינו רשימה משותפת של הדברים הנחוצים לכם. נסו להתחלק בדברים שווה בשווה ולא לגרום לאחד מכם להיפרד מכל חפציו הישנים לטובת הדירה המשותפת.

שכר דירה- ברכותינו, כנראה ששרדתם את ההוצאות הרגילות של הזוגיות אם החלטתם שאתם עוברים לגור יחדיו. עדיף ששכר הדירה יצא ישירות מחשבונות הבנק שלכם (העברה בנקאית או צ'קים), ולא שאחד מכם ישלם את כל הסכום לבעל הדירה, ואז להתחשבנן ביניכם במזומן – זוהי סיטואציה שמזמינה צרות. אלטרנטיבה נוספת היא שמישהו ישלם את כל שכר הדירה לבדו, ואילו השני יהיה אחראי על תשלום החשבונות והאוכל.

סקס. ShutterStock
החליטו שבכל יציאה למסעדה מישהו אחר ישלם. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

חשבון משותף- במידה ואחד הצדדים נוטה להפקיד סכום גבוה בחשבון הבנק המשותף, והצד השני הוא זה שנמצא על תקן 'מרוקן החשבון', כדאי להגביל את הצד המבזבז לתקרה מסוימת בכרטיס האשראי, היום כל חברת אשראי מאפשרת לקבוע תקרה לגיהוץ. כמובן שתוכלו פשוט להחליט ביניכם, שאף על פי שאתם זוג נשוי או חיים ביחד, אתם מעדיפים להמשיך ולנהל חשבונות בנק נפרדים.

מתנות- אנשים רבים מעדיפים ללכת לחנות הקרובה ולקנות איזושהי מתנה, ובעצם מתייחסים לעניין כמעין משימת שחובה לבצע אותה (אחרת אתם תהיו בצרות, ותנעלו מחוץ לדירה החדשה). במקום לראות בכך עול, נסו מידי פעם להכין מתנה בעצמכם, או לשלב מתנה קנויה יחד עם מכתב פרי עטכם. חסכון כספי מובטח ובנוסף הערכה על המאמץ והמחשבה שהשקעתם. דרך אחרת למנוע אי נעימויות היא פשוט להחליף ביניכם מתנות, זה אמנם קצת הורס את הספונטניות והרומנטיקה, אבל ככה לפחות תבטיחו ששני הצדדים יצ'ופרו ויהיו מרוצים.

חופשות- כדאי לאמץ כמעט את אותם הרגלים שגרתיים גם בזמן חופשה. זה ממש לא הזמן להתחיל להתחשבן זה עם זו ולהתחלק על כל הוצאה 'חצי חצי', זה יוצר מעין תחושה לא נעימה. פשוט תעשו חלוקה דומה לזו הקיימת בחיי היום יום. במידה ואחד מכם רוצה לצאת לחופשה ואילו השני לא, כדאי שתמצאו פתרון ביניים כמו למשל לצאת לחופשה קצרה, או להחליט על חופשה אחת פעם בשנה. כמובן שאתם יכולים לגלות נדיבות יתר כלפי האחר במידת האפשר, אבל גם לא צריך להתפרע.

למרות הכל, אין כלל ברזל באף תחום. נסו לדבר ביניכם על נושאים פיננסיים שמפריעים לכם ולהגיע אל העמק השווה. בכל מקרה, לא מומלץ לשמור בבטן כל מיני דברים שמציקים, אלא להיות גלויים ולשתף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אילוסטרציה. ShutterStock
לא חייבים להוציא הון על מתנות. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully