וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירוש השדים

ירון רוולסצ'י

2.1.2013 / 8:14

החלטתם לשים קץ לנישואין ולהתגרש? קבלו את כל הטיפים איך לצמצם נזקים ולעשות זאת בצורה הנכונה ביותר

בין אם לטוב או לרע, כנראה שאין דרך להתחמק מהעובדה שאחת הפעולות הכי פופולאריות בעולם הזוגיות של המאה הנוכחית היא הגירושין. זה בכל מקום, בכל מגזר ובכל בית שפעם נשבע אמונים והיום בעיקר נשבעים לא לדבר יותר אחד עם השנייה. כנראה שגירושין לעולם תהיה מילה עם יחסי ציבור רעים: זה לא נשמע טוב, לא נראה טוב והדרך עד לפיצול היחסים רוויה במתחים וברגעים לא נעימים בכלל - ההחלטה על סיום מערכת נישואין כתובה מגיעה משלל סיבות, לרוב אחרי חשיבה מרובה, וישנם המון שיקולים שנכנסים אל תוך המשוואה המסובכת הזו: ילדים, רכוש, בעלי חיים ומשפחות משני צידי המתרס. אז איך בכל זאת עושים זאת נכון? איך בכל זאת מפרקים משהו שפעם דרש כל הרבה והיום בעיקר דורש פינוי? הנה מספר נקודות שאם תחליטו לפעול לפיהן יכול להיות שתהיו בין הבודדים שיכולים לזכור את מדרגות הרבנות בצורה חיובית אחרי הכל.

אפטר שוק: ברגע שנופלת ההחלטה על פירוק היחסים כדאי לקחת כמה ימים בשביל לעכל את הדברים ולא לפעול במיידי. אין ספק שברגע שהטבעות נפלו המון אמוציות משתחררות וזה בדיוק הזמן לקצת לבד. הפרידו כוחות למספר ימים וקיבעו פגישה מחודשת אחרי שישנתם על העניין מספר לילות.

זיכרון רחוק: אחרי הפגישה המחודשת ולמרות הרצון המיידי לסיים את התהליך, השאירו מקום לזיכרונות הטובים שלכם, לימים בהם הפעולה אותה אתם מבצעים כעת נראתה בלתי אפשרית. שימרו חסד נעורים לאדם אשר עומד מולכם ונסו לצמצם באגרסיות והרעל.

אהבה חדשה: אם הסיבה לפירוק היחסים היא זוגיות חדשה של אחד מבני הזוג, השאירו זאת מחוץ למשוואה. זה לא הזמן לנופף בדגל - אם יש לכם מאהב חדש אין צורך לחשוף אותו עד שתהליך הגירושין יסתיים בצורה החלקה ביותר.

אילוסטרציה. ShutterStock
אל תשכחו שאהבתם אחד את השניה כשהתחתנתם. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

רכושנות: אחד הדברים שצברתם במהלך תקופת הנישואין שלכם מעבר לזיכרונות וילדים, הוא רכוש. נסו לחלק את הרכוש שלכם ביניכם ומבלי להכניס עורכי דין לתהליך הספציפי הזה. ברגע שגורם חיצוני מתחיל להתעסק ברכושכם הדרך להתנגשויות מיותרות קרובה מתמיד.

שותפים: ייתכן ותידרש תקופה לא מעטה עד שאחד מבני הזוג יעשה את הצעד ויעזוב את הבית המשותף. עד אז צפויה תקופה לא פשוטה בה הפור כבר הנפל אבל אתם עדיין חולקים את אותה קורת גג. למרות הקושי, נסו להפגין בגרות וכבוד ולהימנע מריבים והתנגחויות.

הדור הבא: ברגע שגם ילדים מעורבים בתמונת הגירושין העניין הופך לקשה יותר. חשוב שתשתפו את הילדים בהחלטה - שיחה שתכלול את שניכם ותנוהל ברוגע ושלווה תחסוך להם הרבה כאב נפשי שגם ככה יהיה חלק מהתהליך. הסבירו להם בצורה הכי פשוטה (אך ברורה) לקראת מה הם הולכים והבהירו להם שאולי האהבה בין אמא לאבא נגמרה אבל זה לחלוטין לא קשור אליהם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
גירושין וילדים. ShutterStock
הסבירו לילדים בצורה ברורה על הגירושין ומבלי להכניס כעסים על בן הזוג. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

סביבה תומכת: למרות הנטייה לשתף את כל העולם ברגע ההשתחררות מהמועקה, עשו נכון והימנעו מיציאה בתופים ובמחולות - בחרו מספר אנשים מצומצם ושתפו רק אותם. "שיתוף מאסיבי" עלול להוביל אנשים שרוצים ברעתכם לגרום לעוגמות נפש מיותרות.

קשר משפחתי: פרק הגירושין הוא תמיד סוג של חורבן למשפחות בני הזוג. למרות שהקשר הזוגי התנהל רק ביניכם, המשפחות והאירועים המשפחתיים היו חלק מרכזי לאורך כל התקופה. שתפו את בני המשפחה בהחלטה אבל הקפידו להבהיר להם שההחלטה היא סופית ואין מקום לניסיונות שכנוע מיותרים אשר יגרמו בסופו של דבר לויכוחים עם האנשים הלא נכונים.

כל סוף: הוא התחלה חדשה והיא תמיד עדיפה כשהתחושות שמלוות אותה חיוביות. אם זה מתאפשר לכם וסיום הזוגיות לא היה מלא בדם רע, נסו לקבוע למפגש וכוס קפה בסיום כל התהליך. שיחה טובה וסיום מכובד יסכמו את כל התהליך בצורה חיובית ויתנו לכם רוח גבית לקראת התחלה חדשה.

גבר ואישה בבית קפה בפריס. Ekaterina Pokrovsky, ShutterStock
שבו על כוס קפה וסיימו את זה יפה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock, Ekaterina Pokrovsky
  • עוד באותו נושא:
  • גירושין
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully