וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד: למצוא אהבה חדשה

רוית חורי ושמרית אלון פנחסי

26.12.2012 / 8:26

הסילבסטר תכף כאן ואין לכם עם מי להתנשק? רוית חורי ושמרית אלון פנחסי המנהלות סדנאות לאימון אישי, מגישות לכם את כל הדרכים למצוא אהבה בשנה האזרחית הקרובה

הסילבסטר, המסמן את תחילתה של שנה חדשה, הוא תזכורת כואבת לרווקים שביננו. הלבד בחג מזכיר לכם שלא עמדתם בהבטחה לעצמכם משנה שעברה - לחגוג את השנה האזרחית עם בן זוג. במקום פרטנר לנשיקה בחצות אתם מוצאים את עצמכם מוקפים באוייבים הוותיקים: הכעס, התסכול והתחושה שאולי אתם לא שווים מספיק.

וזה לא שלא ניסיתם למצוא אהבה. חשבתם באופן אופטימי והתכווננתם בכל הכוח לזוגיות, חייכתם ברחוב לכל דיכפין, קראתם את כל ספרי העזרה /התובנות/ההארות, בניתם לוח חזון בדיוק כמו שהציעו בספר "הסוד", השתתפתם בסדנאות "רוחניות למינהן" ואפילו השתטחתם על כמה קברי צדיקים שהבטיחו שאחרי ארבעים יום הזיווג המיוחל יתרחש ובכל זאת כלום לא השתנה – אתם לבד, שוב, בסילבסטר.
אז איך כן תמצאו זוגיות בשנת 2013 הבאה עלינו לטובה? לפניכם כמה טיפים שאולי ישנו את הסטטוס שלכם.

1. הסכמים והבטחות
נכון, כבר ערכתם בעבר הסכמים עם עצמכם שלא יצאו לפועל, אבל הפעם ערכו הסכם קצת שונה - כתבו את כל שאתם מבקשים לעצמכם לשנה הבאה ולכל בקשה מצאו פעולה ישימה, התלויה רק בכם, אותה אתם מתחייבים לעשות. אם למשל ביקשתם לעצמכם זוגיות אוהבת ופתוחה, התחייבו להקדיש שעתיים ביום לחיפוש זוגיות באתרי ההכרויות השונים.

2. ניתוח מכנה משותף
מי מאיתנו לא טען שכל הבחורות הטובות תפוסות או שכל הגברים "דפוקים" ושהכל תלוי במזל שהשנה במקרה, לא ביקר במחוזותינו. אולי כל אלו נכונים, אך המכנה המשותף של כל מערכות היחסים שלכם הוא אתם. כתבו את תסריט הזוגיות שלכם: כיצד היא מתחילה, מה מתרחש בכל שלב, איך ולמה בדרך כלל היא נגמרת. אחרי שערכתם טיימליין מסודר, מצאו את המכנה המשותף של התנהגותכם ואת נקודת המפנה: האם אחרי שבוע אתם מתחילה לבחון את בן הזוג? האם אתם נלחצים דווקא בשלב בו ההיכרות הופכת לחשופה יותר? כעת, החליטו כי בפעם הבאה בה תמצאו בנקודת המפנה, תנקטו בפעולה אחת שונה לעשייה. למשל, החליטו שאתם מספרים לצד השני דבר אחד שלא ידע עליכם דווקא בשלב בו אתם נלחצת מהחשיפה.

3. נקודת מוצא שונה
רווקות איננה 'אות קין', העובדה כי עדיין לא מצאת בן זוג לא מצביעה על 'בעיה'. רווקות היא רק סטטוס – לא יותר ולא פחות. בדקו את העובדות ושנו את נקודת המבט האישית– העובדה היא שאתם רווקים, כל שאר התיאורים שהצמדתם לסטטוס הזה אינם עובדתיים.

אילוסטרציה. ShutterStock
נסו לבדוק מהי נקודת המפנה שאחריה הקשר משתבש. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

4. רשימות והגדרות
לרובנו יש רשימה מפורטת הכוללת מאפיינים רצויים בבן הזוג המיועד. האם אנחנו יודעות להעיד מה מקבל ה"הנסיך" בתמורה? הגדירו לעצמכם מהי הזוגיות שאתם מחפשים, מה אתם מביאה אליה, מהן התכונות החשובות במיועד, מהו עולם הערכים שאתם רוצה שהזוגיות תכיל. רשימה זו תהיה לכם לעזר כשתרצו לדעת אם מערכת היחסים הנרקמת היא אכן מערכת היחסים שאתם מבקשים לעצמכם.

5. התאהבו בעצמכם
מהסדנאות והספרים למדתם שאתם חייבים לאהוב את עצמכם כדי שהאהבה תכנס לחייכם. זו אכן אמרה יפה, אבל כשאתם מסתכלים למציאות 'בלבן של העין', האהבה לא יכולה להרגיש רחוקה יותר. כראייה, אתם שולפת את רשימת "הכישלונות" המרחיקה אהבה עצמית: את יפה אבל צריכה להוריד קילו או שניים, אתה חכם אבל יש חכמים ממך, ועוד שאר אמונות שכאלה. אם אתם רואים בעיקר את החסרונות שבכם ולא את הטוב והמיוחד, התחילו בהתחייבות לזוגיות אוהבת עם עצמכם. מתוך ההבנה שבחיים אנחנו קודם כל לבד, מתפתחת אחריות על עצמנו וחיינו. אם לא טוב לנו, אנחנו צריכים לטפל בזה. נסו לאזור אומץ כדי לעבור דרך כל הפחדים, להתפתח ולגלות את כל הטוב והמיוחד שבכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כתיבה. ShutterStock
הגדירו לעצמכם מה אתם מחפשים בבן הזוג. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

לסיכום, זכרו שהעקרונות הכתובים לעיל אינם באים בקלות. הם מצריכים פתיחות מצידכם ותרגול מעשי, אך אם תנסו לפעול לפיהם תוכלו להגדיל את סיכוייכם לחיות חיים מאושרים.

רוית חורי היא מאמנת להישגיות אישית, ושמרית אלון פנחסי מנחה קבוצות פיתוח, מנהיגות וצמיחה אישית. ליצירת קשר עמן לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully