וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכורות לזוגיות

מימס

23.12.2012 / 8:16

הן רצות ממערכת יחסים אחת לשנייה, משיגות זוגיות במהירות ולא מסוגלות להיות לבד. ראיון עם מונוגמיות סדרתיות

הן מסתובבות חופשיות בינינו, מגישות קפה או מראיינות מועמדים לעבודה, מחתלות את התינוק או מנסחות את התזה, אבל יש דבר אחד בו הן טובות מכולם – מערכות יחסים.
ה"מונוגמיות הסדרתיות", בחורות ונשים שנכנסות למערכת יחסים חדשה כמעט מיד בתום מערכת יחסים קודמת, זוכות לתגובות מעורבות. מצד אחד, אנחנו מקנאים בהן ומייחלים למצוא אהבות גדולות בזריזות מופתית. מצד שני, אנו פוטרים אותן כנשים חלשות, מופקרות, שלא מסוגלות ליהנות מחברתן בלבד.
5 נשים שחיות מזוגיות לזוגיות הסכימו להשמיע קולן ולהסביר למה הן חייבות להיות ב"שניים".

מה הסיבות בגללן נכנסת לקשר חדש בסיומו של קשר קודם?

ע' מהצפון, נשואה: "אני פשוט מתאהבת בקלות, וכנראה שתמיד פגשתי את האנשים הנכונים בזמן הנכון. או אולי יותר נכון לומר שפגשתי אותם בזמן הלא נכון - בדיוק כשסיימתי קשר אחר."
ד' מראשל"צ, נשואה: "בעיניים של בת 20 הרגשתי מחוזרת כל הזמן, הצעות הגיעו תמיד. בעיניים שלי כיום אני מבינה שיש לי חלק בזה, סוג של פלרטטנות. עניינו אותי סיפורים חדשים, ריגוש, משהו שעוד לא חוויתי."
ש' מתל אביב: "זה קשור גם לפחד להיות לבד, הפחד שאני לא מספיק טובה בפני עצמי. מאוד קל להיות בקשר, זה נותן יציבות. גם אם היה לך יום נוראי בעבודה או רבת עם חברה את תמיד יודעת שיש מישהו איתך. זה אנושי, אבל לא בהכרח בריא. אני טובה בזה, אני טובה בלהיות בת זוג, אני מכירה את הכללים, פחות מכירה את הכללים של הלבד."

האם נתקלתן בתגובות שליליות מצד הורים או חברים כשהודעתן להם שאתן שוב במערכת יחסים ישר אחרי פרידה?

ד' מהדרום, נשואה: "רוב התגובות היו הפתעה, הרמת גבה ולפעמים קללות כמו 'יצאנית'."
ש' מתל אביב: "בעיקר מבטים מודאגים. הרבה 'את בטוחה שאת לא רוצה לקחת קצת זמן לעצמך לפני זה"?
ש' מהשרון: "'עבר מלא זמן מאז החבר האחרון, כמעט שבועיים! מה קרה?' זה משפט שאני שומעת הרבה."

למה לדעתכן נשים זוכות לתגובות שליליות כשהן מוצאות פרטנר חדש בסמיכות לפרידה?

ד' מהדרום: "אני חושבת שעדיין ישנה התפישה לפיה אישה שיוצאת עם הרבה גברים היא זונה. גם כשאת רווקה את לא יכולה לשכב עם הרבה אנשים וגם כשאת עם מישהו יש משהו פסול במעבר ממערכת יחסים אחת לשניה."
ש' מהשרון: "אני חושבת שהחברה שלנו משגיחה מקרוב על חיי האהבה והסקס של נשים, ואנשים תמיד נהנים להגיד לך מה את צריכה בחיי האהבה שלך, גם אם לא ביקשת את דעתם. ההנחה הראשונה היא תמיד שאת ב'ריבאונד', ושהקשר הנוכחי נועד אך ורק לרכך את הנפילה מהקשר הקודם. כמובן שהתגובה השלילית שלא מרבים להשמיע מולך היא שאת מתהוללת מינית במסווה של קשר זוגי."
ש' מת"א: קשה לסביבה לקבל את העובדה שמישהי תבחר לאהוב במסירות כזאת. יותר קל לאנשים לקטלג את זה כמתירנות מינית מאשר רצון בביחד. במילים אחרות היה יותר קל להגיד "שרמוטה" מאשר לקבל את הבחירה בזוגיות. גם קיימת דאגה לבחור שנשאר מאחור. זה נראה לסביבה כאילו זה מוזיל את מערכת היחסים שהייתה, אבל מה שהסביבה לא יודעת זה שלרוב מונוגמיות סדרתיות נשארות עם אותו בן הזוג יותר זמן ממה שצריך, כי צריך להילחם עד טיפת התשוקה האחרונה. הרבה פעמים זה מת כבר הרבה לפני שזה נגמר..."

איזה מסר הייתן רוצות להעביר בנוגע לתופעת "המונוגמיות הסדרתית"?

ד' מראשל"צ: "אני חושבת שכל עוד מדובר בבחורה רווקה שמחפשת את הגבר המתאים לה ועוברת מקשר לקשר זה נחמד, זה מגוון, זה מחשל... אך לאחר שמתחתנים חשוב למצוא את הסיבות שגרמו למעברים הרבים הללו בין בני זוג ולדעת למצוא פתרונות יצירתיים לצרכים הללו על מנת לא להגיע למצבים של בגידה."
ש' מת"א: " זה לא דבר רע להיות מונוגמית סדרתית. יש משהו מקסים ברצון לחלוק ולשזור את החיים שלך בחיים של מישהו אחר. אבל חשוב לפעמים לעצור ולשאול 'למה אני עושה את זה'?"
ש' מהשרון: "אני מעולם לא יצאתי במודע וחיפשתי בן זוג, אני פשוט תמיד משתדלת לצאת אל העולם ולפגוש אנשים."
ד' מהדרום: "הרבה אנשים הרימו גבה כשבעלי ואני התחלנו לצאת - יום אחרי שנפרדתי מהבחור שהיה לפניו. הבחור ההוא יצא איתי במשך חודשיים, בהם הוא גם תקף אותי מינית וגם בגד בי. הוא זרק אותי ועוד באותו הלילה הלכתי אל בעלי. מאז אנחנו ביחד - התחתנו ומתחילים לחשוב על ילדים.
מה שאני בעצם אומרת זה שמונוגמית סדרתית היא לאו דווקא מישהי שסתם מחפשת לא להיות לבד. אני חושבת שכל אחת שנכנסת למערכת יחסים, גם אם אחת אחרי השניה, מנסה למצוא נחת, אהבה, מקום שיהיה לה ומישהו לבוא אליו.
אני נכנסתי למערכת יחסים באותו הלילה בו אדם שהרס לי את החיים זרק אותי - וקיבלתי מתנה. מצאתי אהבה אמיתית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully