וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגור איתו

ירון רוולסצ'י

8.10.2012 / 8:38

החלטתם לעבור לגור ביחד? לפניכם כל הטיפים שכדאי לארוז לפני שאתם נכנסים לדירה המשותפת

מערכת יחסים זוגית מורכבת מאינספור תחנות בדרך. ההתאהבות הראשונית יחד עם הפרפרים, טלפונים וSMSים דביקים, סקס, מפגש עם ההורים ואחרי מספיק זמן וביטחון: מעבר למגורים משותפים. התזמון הנכון לכך הוא אישי בכל מערכת יחסים וללא כללים ברורים - ישנם זוגות שמרגישים את הכימיה מבעבעת תוך מספר שבועות וחותמים על חוזה משותף בלי למצמץ. מולם עומדים הזוגות שלוקחים לעצמם זמן לבחון את הקשר, ללמוד את נפלאות ומגרעות הפרטנר ולאחר רצון משותף, לוקחים צעד קדימה וחולקים אסלה וסלון.

המעבר למגורים משותפים הוא ללא ספק עליית מדרגה בקשר: אין יותר אמא שתנקה אחריכם או אבא שיחליף מנורה. אתם אדונים לעצמכם ולזוגיות שלכם. ההחלטה על מעבר משותף יכולה להוביל לאינספור נקודות שיא לצד נקודות משבר - לא גדלתם יחד, ההעדפות שלכם שונות ויש צורך תמידי להתכוונן וללמוד את צורת החיים הנכונה אל מול בן או בת הזוג. נכון שהאהבה היא החותמת הסופית על חוזה הדירה שלכם, אבל יש דרכים שיכולות להפוך את תקופת ההסתגלות לקלה יותר עבור שניכם. לפניכם מספר טיפים ועצות למעבר זוגי קל ותחילת דרך משותפת:

בחיפוש חוקר: אחרי שנפל הפור, מגיע הרגע להתחיל ולחפש את דירת החלומות. הישיבות המשותפות מול אתרי האינטרנט ומאגר הדירות השכורות הוא השלב הכי מרגש בתהליך המעבר. זה השלב בו הדמיון מקדים את המציאות וכל דירה עם 25 מטר מרובע ומטבח בסלון נראית לרגע כמו הארמון שתמיד רציתם. תנו להתרגשות את מקומה הראוי אבל בדקו וחקרו כל פרט. דברו עם בעל הבית, תבחנו כל קיר ושקע וסגרו חוזה רק כשאתם בטוחים שאתם מרוצים מארבעת הקירות שיארחו את הזוגיות שלכם.

יום המעבר: היום המרגש ביותר. השתדלו לישון יחד יום לפני ולשתף אחד את השני בציפיות והרצונות. נסו לתאם עם מספר חברים קרובים שיבואו לעזור לכם בעת המעבר. זהו יום מלא התרגשויות אך לפעמים גם לא מעט עצבים עד שהכל מתיישב במקום. חברים קרובים תמיד עוזרים לשמור על אווירה שמחה ומפרגנת. זה אמנם היום הגדול שלכם אבל אין כיף מלשתף בו את האנשים האהובים עליכם.

צ'ק פתוח: דירה שכורה היא הוצאה כלכלית לא קלה. שכר הדירה, חשמל, מים ואוכל - כל ההוצאות נופלות על כתפי הארנקים של שניכם בלבד. אחרי סידור הדירה וההתרווחות הממכרת, שבו ועשו לעצמכם רשימה מסודרת בה תרשמו את ההתנהלות הכלכלית של הבית. חלקו את ההוצאות בין שניכם בצורה הכי הגיונית נכון לאותו רגע. היו ערניים ועקבו אחרי חשבונות ותשלומים. חלוקה מסודרת ומעקב ימנעו הפתעות בהמשך.

אילוסטרציות כסף. ShutterStock
עקבו אחרי החשבונות שלכם. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

רוצים שינוי: מגורים משותפים מציפים בצורה מיידית את השוני ביניכם. את ההעדפות (שטיפת כלים מיד אחרי הארוחה), דפוסי ההתנהגות (גרביים זרוקות בסלון) וההרגלים השונים (45 דקות מול המראה בבוקר). זה לא תמיד קל ויכול להוות פתח לריבים מיותרים. סבלנות היא המפתח הכי חשוב לדלת הבית החדש שלכם. תנו לעצמכם ולבני הזוג מרווח זמן מספק כדי ללמוד ולהסתגל. הפגינו ויתורים יחד עם הסברים והכוונות על איך אתם רואים את הדברים ואיזה שינוי הייתם רוצים שייקרה.

פרטיות: אמנם אתם גרים יחד אך לכל אחד מכם יש עדיין את עולמו שלו והרגעים בהם הוא זקוק למעט זמן לבד. אפשרו זאת, פרגנו ותיהנו גם אתם מהאופציה של שקט וזמן איכות אישי. מצאו לעצמכם פינה בבית, התרווחו בה ובלו קצת עם עצמכם בזמן ששותפכם לחיים עושה את אותו דבר עם עצמו - זו הרגשה נהדרת להיות קצת לבד ביחד.

קירות תומכים: בסופו של דבר, הרווח הכי גדול של חיים משותפים הוא האפשרות לחלוק את מסע החיים הזה יחד. לסיים יום עבודה מעייף, ולחזור אל בית בו מחכה לך אהבה תומכת זה פלוס אדיר. על כולנו עוברים ימים מתישים ולפעמים כל מה שמתחשק זה לחזור הביתה אל המקלחת והמיטה. למרות הכל, השתדלו לדבר הרבה, לשתף ולחלוק חוויות וקשיים. היתרון של לחיות יחד ולסיים את היום במשותף על אותה מיטה הוא הדלק הטוב ביותר ליום חדש.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אילוסטרציה. ShutterStock
אין כמו לסיים את היום במיטה המשותפת שלכם. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully