וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרות בגן עדן

חגית גינזבורג

12.9.2012 / 8:00

קשיים ובעיות הם חלק מכל זוגיות, אבל האם אתם צריכים לקבל עזרה מאיש מקצוע? קבלו את כל הסימנים לכך שעליכם לפנות לטיפול זוגי שאולי יציל את מערכת היחסים שלכם

כל מערכת יחסים יודעת עליות ומורדות, ואם יש לכם קצת ניסיון בזוגיות, אתם כבר יודעים שמדובר בעסק לא פשוט בכלל שדורש לא מעט עבודה והשקעה. נכון שבתחילת הדרך, בתקופת "ירח הדבש", הכל נראה ורוד ונדמה לכם שתהיו מאוהבים ומאושרים לנצח, אבל ככל שעובר הזמן, השגרה נכנסת לתמונה ומתחילות לצוץ בעיות – אתם מגלים את הצדדים הפחות יפים זה באישיותו של זה ומנסים להסתגל לחיים יחד. אז איך תדעו האם אתם כמו כל זוג נורמטיבי אחר שמתמודד עם קשיים טריוויאליים, או שמערכת היחסים שלכם זקוקה לעזרה של איש מקצוע? הנה חמישה סימנים שיעזרו לכם להחליט אם הגיע הזמן לחפש מטפל זוגי.

אם אתם כבר לא מדברים- הכוונה היא לא להחלפות משפטים יומיומיים כמו "רוצה קפה?" ו"תעביר את המלח". הכוונה היא לדבר באמת, לשבת זה מול זו, או זה ליד זו, ולחלוק תחושות, רגשות ומחשבות. אפילו אם השיחות שלכם הן סתם שיחות חולין, אבל אתם דואגים לשתף האחד את השנייה במה שעבר עליכם במשך היום, בלבטים שלכם או במה שמציק לכם זה סימן טוב. אם אתם לא עושים את זה, ורוב השעות שלכם יחד עוברות בדממה רועמת – סימן שיש בעיה בתקשורת, ובלי תקשורת טובה, אין זוגיות.

אם אתם כבר לא אינטימיים- רוב הבעיות בזוגיות מתחילות במיטה, ולא סתם אומרים שאם שם הכל בסדר, אז סביר להניח שגם בשאר התחומים לא רע לכם בכלל. אבל אנחנו לא מתכוונים רק לסקס – כמובן שאם אתם כבר לא שוכבים תקופה ארוכה, אז אתם לא צריכים אותנו כדי לדעת שהגיע הזמן ללכת לטיפול – אנחנו מתכוונים לאינטימיות הזוגית, לנגיעות הקטנות והליטופים הארעיים שהיו ביניכם בהתחלה, לחום, לרכות, לתחושת הקרבה. אם זו לא קיימת, אתם לא יותר מזוג שותפים לדירה.

אם אתם כל הזמן מקטרים- מקובל לחשוב שרק נשים מתקשרות להתבכיין לחברות שלהן כשבן הזוג מרגיז אותן, אבל זה לא מדויק. גם גברים נוטים לעשות את זה עם החברים שלהם – לקטר על האישה על כמה שהיא מעצבנת/ נודניקית/עצלנית/ מה שזה לא יהיה. זה בסדר ולגיטימי לקטר מדי פעם באוזניי החבר או החברה הכי טובים שלכם, אבל אם זה משהו שמתחיל לחזור על עצמו, עד כדי כך שהחברים שלכם כבר מתחילים לתעב את בן/בת הזוג בגלל כל הסיפורים שלכם – אתם צריכים להביט פנימה ולשאול את עצמכם מהיכן מגיע כל הרעל הזה.

גבר יושב על המיטה לצד בחורה מאוכזבת. ShutterStock
אם הסקס רע, הכל רע. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

אם אתם נדלקים על מישהו אחר- עוד תופעה שממעיטים לדבר עליה, אבל מתרחשת כמעט בכל זוגיות: אתם מוצאים את עצמכם נדלקים על מישהו או מישהי אחרים. זו לא התאהבות, וגם אין לכם באמת כוונה לממש את הרגשות שלכם, אבל פתאום יש עוד אדם בחיים שלכם שמרגש אתכם ואפילו מאפיל קצת על בן או בת הזוג שלכם, שלפתע נראים סתמיים למדי מולו/מולה. אם זה קראש קטן שחולף תוך זמן קצר – זה בסדר, אבל אם מדובר במשהו מתמשך, כזה שעלול לגרום לכם לבגוד אפילו, כדאי שתעצרו בזמן הנכון ותעשו משהו בקשר לזה, לפני שתעשו משהו שתתחרטו עליו.

אם אתם לא סומכים זה על זה- ייתכן שהייתה בגידה בתוך מערכת היחסים, ייתכן שאתם סתם חשדניים, מה שזה לא יהיה – אם אתם חיים בתחושת פרנויה תמידית, או שהצד השני חי באחת כזו, ואתם לעולם לא בוטחים בבן/בת הזוג במאה אחוז, לא רק בהקשר של נאמנות אלא גם בתחומים אחרים, כמו הידיעה שהם תמיד יהיו שם בשבילכם ויתמכו בכם בשעת הצורך – אז חסר אלמנט בסיסי מאוד בזוגיות הזו, והגיע הזמן לבדוק את הדברים לעומק.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אילוסטרציה. ShutterStock
אם אין אמון כדאי שתפנו לטיפול. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully