וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה? לא תודה

חגית גינזבורג

5.9.2012 / 8:06

כל מה שאתה צריך זה אהבה? יש כאלה שממש לא חושבים כך. ראיון עם נשים שהחליטו לוותר זוגיות וטוענות שטוב יותר להיות לבד

לפעמים נדמה כאילו כל מי שמסביבנו רוצה רק דבר אחד: למצוא את אהבת חייו. לא משנה עד כמה העולם שלנו מתפתח ונעשה טכנולוגי ומתוחכם מיום ליום, המין האנושי ימשיך לתור אחר אותו דבר חמקמק ומסתורי שנותן טעם לחיים – אהבה וזוגיות. ההסבר לכך הוא פשוט: טבע האדם הוא לחיות בלהקה, להקים לעצמו משפחה ולהתרבות, וכדי לעשות את זה – יש צורך בבן או בת זוג. אבל מסתבר שבתוך הבליל הזה של אתרי היכרויות, אפליקציות דייטינג, שירותי שידוכים ומה לא, יש גם כאלה שפשוט לא רוצים זוגיות, לא בגלל שהרימו ידיים והתייאשו אלא פשוט משום שהגיעו למסקנה שהכי טוב להם לבד.

"ראיתי את הנישואים של ההורים שלי מתפרקים לי מול העיניים, ואחר כך ראיתי את כל החברים שלי שהתחתנו מתגרשים או מתמודדים עם קשיים איומים בתוך הזוגיות ולי עצמי הייתה מערכת יחסים אחת שהותירה אותי תשושה ומרוקנת", מספרת ד', בת 34 מתל אביב. "אחרי שעשיתי הרבה חושבים עם עצמי, הגעתי למסקנה שאני יוצאת מהמירוץ לחיפוש אחר בן זוג. אני מאוד אוהבת את החיים שלי כמו שהם – קניתי דירה ושיפצתי אותה כמו שאני אוהבת, יש לי כלב וחתול, יש לי קריירה טובה ואני מתפרנסת מעולה, ולא חסר לי שום דבר. אני מעדיפה שזה יישאר ככה".

"אני לא בן אדם שיכול לחיות בשניים"

אם זה נשמע לכם כמו מקרה קלאסי של הדחקה קשה, של בחורה שלבה נשבר ולכן החליטה להחרים כל מה שקשור לזוגיות וגברים, חשבו שוב. "מבן הזוג האחרון שהיה לי, לפני שלוש שנים, אני נפרדתי. אני לא בן אדם שיכול לחיות בשניים". אומרת ד'. "לא רוצה להתפשר על אורח החיים שלי, לא רוצה לדפוק חשבון לאף אחד, לא רוצה לנקות אחרי מישהו אחר או לסבול את ההרגלים הקטנים והמעצבנים של בנאדם אחר. זוגיות זו עבודה קשה, בלתי פוסקת, ואני רוצה שקט ושלווה כשאני חוזרת הביתה מהעבודה".

זה לא נעשה בודד ומנוכר לפעמים?
"אני חושבת שהתמזל מזלי, להיות אחת מאותם האנשים שככל שהם לבד, כך הם נהנים יותר. אולי אני סוג של מיזנתרופית, לא יודעת. אני באמת לא מרגישה בודדה אף פעם. יש לי גם קבוצה של חברים מאוד טובים ובני משפחה שגרים לא רחוק, כך שאם אני רוצה להיות עם אנשים, תמיד יש לי עם מי. לא צריכה בן זוג שימלא לי איזה חלל".

ומה לגבי סקס? חום גברי?
"יש לי יזיז, אז כשאני רוצה סקס, אני מרימה אליו טלפון. זו לא הבעיה. ויש לי גם את יד ימין".

"זוגיות זו הקרבה גדולה מדי"

גם ל', בת 38 ממרכז הארץ, קיבלה החלטה לפני מספר שנים שלא לחפש זוגיות, ואף לדחות אותה אם זו במקרה תקרה בדרכה. "לפני שנתיים הכרתי גבר, הייתה בינינו משיכה מטורפת וסקס נהדר, אבל אחרי כמה שבועות הוא התחיל לישון אצלי כל הזמן ורצה לקחת את זה למקום של זוגיות. הבהרתי לו מהר מאוד שבבית שלי רק אני גרה, ושאני לא מעוניינת להיות בת זוג של אף אחד".

ל' לא חוותה טראומות קשות במיוחד, וההורים שלה אפילו נשואים כבר קרוב ל-40 שנה. אז למה בעצם היא לא רוצה את מה שנדמה כצורך האנושי הבסיסי ביותר? "כי אני חושבת שזוגיות זו הקרבה גדולה מדי. זה אף פעם לא כמו באגדות, שמגיע הנסיך שלך ואתם חיים באושר ועושר. זה עוד בנאדם, עם רצונות וצרכים משלו, ואתם כל הזמן צריכים להתפשר ולהתגמש. בשביל מה לי? כדי לא להיות רווקה? זה מגוחך בעיניי. אני לא צריכה טבעת על האצבע או גבר לצדי כדי להרגיש שלמה ומוצלחת. אני שלמה ומוצלחת כמו שאני".

אבל לא היית רוצה להתאהב?
"התאהבתי כמה פעמים בחיים שלי. הניסיון לימד אותי ששלב ההתאהבות הוא זמני בלבד, ואחר כך מתחילה העבודה. אז ברגע שהשלב הכיפי נגמר, אני הולכת. זה לא בגלל שאני מפחדת ממחויבות, אני מחויבת להרבה דברים ואנשים בחיים שלי, אני פשוט לא רוצה את הדבר הזה. מגוחך בעיניי לראות איך אנשים מוכנים לעשות הכל כדי שתהיה להם זוגיות ואיך הם מרגישים פגומים אם אין להם כזו. זה עניין של המון מזל ונסיבות וזה לא קורה לכולם. אם זה צריך לקרות לי, כנראה שזה יקרה מעצמו, אבל אני ממש לא שואפת לשם".

ומה עם להיות אמא?
"אני לא חושבת שהעולם הזה הוא מקום שראוי להביא אליו ילדים. אני כן נמצאת כרגע בתהליכי בירור לגבי אימוץ של ילד, כי אם כבר – אני מעדיפה לתת בית לילד שההורים שלו לא רצו אותו, מאשר להביא עוד ילד לעולם".

"בחירה כזאת עשויה לנבוע מחוסר חשק מיני"

"הבחירה לחיות לא בזוגיות יכולה לנבוע ממספר גורמים", מסבירה הפסיכולוגית רייצ'ל גולדנברג. "לפעמים היא נובעת מטראומה שקרתה במערכת יחסים קודמת, או במערכת היחסים של ההורים שהותירה בנו תחושות קשות מאוד בכל מה שנוגע לזוגיות. בפעמים אחרות זו יכולה אפילו להיות בעיה פיזית – חוסר חשק מיני, או פשוט קושי מאוד גדול לשתף ולחלוק את החיים עם אדם נוסף. אין ספק שזוגיות יכולה להוות אתגר, החל ממציאת בן הזוג ועד בניית החיים המשותפים יחד, דרך הבאת ילדים לעולם וכן הלאה. העניין הוא שעבור רובנו, מציאת זוגיות והקמת משפחה הם דברים שמצדיקים את המאמץ הזה, אבל עבור אחרים זה לא נראה הכרחי. מה גם שהיום, תודות לרשתות החברתיות והטכנולוגיה, אנחנו מרגישים הרבה פחות בודדים. אנחנו יכולים להיות לבד בבית, אבל לדבר עם עשרה חברים במקביל בפייסבוק, וזה יכול למלא את הצורך באדם נוסף שיחיה לצידנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully