וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתול בן 30

ירון רוולסצ'י

4.9.2012 / 10:21

הם כבר מבוגרים, חצו מזמן את גיל 30, אבל עדיין לא קיימו יחסי מין. מדוע ישנם גברים ונשים שנשארים בתולים וכיצד אפשר לטפל בבעיה?

כולנו זוכרים את סרט הקומדיה "בתול בן 40" המספר על חייו של אנדי, גבר חביב שלא קיים יחסי מין מעולם. מסתבר שאותו סרט הוא מציאות של לא מעט אנשים כיום בעולם. ישנם רבים אשר סוגרים את העשור השלישי בחייהם (ולעיתים אף מאוחר מזה) והם עדיין בתולים. אלו אנשים נורמטיביים ו"רגילים" אשר ויתרו או לא חוו יחסי מין מעולם. סיבות רבות ושונות יכולות להוביל למצב בתולים מאוחר.

ד"ר סוזי קגן, יועצת פסיכולוגית בכירה ובעלת קליניקה לטיפול זוגי ומשפחתי בתל אביב, שופכת קצת אור על התופעה: "למרבה הפלא, למרות שהעשור האחרון נחשב מתירני ופתוח בכל הקשור למין, ישנה שכיחות של אנשים בתולים מעל גיל 30. מרבית האנשים הבתולים מעל גיל 30 אינם שייכים דווקא לקהילה החרדית כמו שנהוג לחשוב, שכן קהילה זו נכנסת בברית הנישואין בגיל צעיר מאוד ובערב הכלולות מקיים הזוג את מצוות 'פרו ורבו'. ברוב המקרים בהם ישנם בתולים מאוחרים אנו רואים כי הסיבה היא קושי ביצירת אינטראקציות בין אישיות – זהו דור שחוזר הביתה מהעבודה או הלימודים הגבוהים, מתחבר לאינטרנט ומבלה שם את רוב שעות היום הפנויות. אתרי ההיכרויות יצרו תחושה של זמינות בסקס אך לא כך המצב. אנשים השומרים על בתוליהם מבחירה הם אלו המאמינים שסקס אמור להתבצע רק לאחר שהקשר הזוגי הופך ליציב ובטוח".

"ברגע האמת אני נסוג אחורה"

גל (שם בדוי) בן 33 מאזור המרכז, ממקם את המין האוראלי שחווה באמצע שנות ה-20 לחייו כפסגת הכיבושים המיניים שלו. אם יש משהו שניתן לומר עליו בוודאות זה שהוא נראה טוב ומחזיק בעבודה מכובדת כבנקאי. כל המכלול הזה יחד גורם לתהות איך זה יכול להיות? איך ייתכן שהוא עדיין בתול ולא מבחירה? "מגיל צעיר הייתי יוצא למועדונים ופאבים כמו כולם, מקווה לתפוס לעצמי איזה סיום ראוי לערב, אך זה מעולם לא יצא. חברים שלי אומרים שאני אלוף בלהפוך את הבחורות שאני מכיר לידידות, אבל לא מעבר לזה".
גל מספר שהמצב מתסכל אותו מאוד ואיננו יודע כיצד לתקן זאת: "יצאתי לדייטים, הכרתי נשים, אבל תמיד זה נגמר לפני שמגיעים למיטה ולאקט עצמו. אין לי הסבר למה זה קורה לי, ברגע האמת אני פשוט משתנק ונסוג אחורה".
המשפחה של גל לא מודעת לעניין וחבריו כבר התייאשו מלנסות ולסדר לו נשים נוספות. גל מספר שאינו מוכן ללכת לנערת ליווי או כל שירות מיני בתשלום כי זה מרגיש לו זול ולא לרמתו: "אני מרגיש כאילו חסרה לי רק ההתנעה הסופית. המצב מתסכל אותי מאוד ולאחרונה אחרי תקופה שסירבתי לכך בכל תוקף אני מתכוון לפנות לעזרה מקצועית".

מסתירים את הבתולין

"אנשים בתולים בגיל מאוחר מקפידים להסתיר את הנושא ומתמודדים איתו לרוב לבדם. הם נמנעים מגילוי העובדה שהם בתולים ולעיתים אף משקרים כדי לא לקבל תגובות של זלזול ולעג לחוסר הצלחתם בתחום". אומרת ד"ר קגן.

האם מצב כזה משפיע על אורח חיים תקין?
"רוב הבתולים והבתולות מעל גיל 30 מנהלים אורח חיים תקין וסדיר ורק ביצירת אינטראקציות של קשר אינטימי עם בני זוג הם מגלים קושי בהסתרת העובדה שהם בתולים". גל מחזק את טענותיה של ד"ר קוגן: "בכל פעם שהגעתי למצב מיני הייתי צריך לעשות הצגות ולספר סיפורים. למדתי שלהישאר בתול בגיל מבוגר זו סוג של בושה שדבוקה בך. היה לי חבר שרצה לסדר לי ידידה שלו שהתנדבה לעשות לי טובה ולהיות זו ש'תפרוץ לי את הסכר'. נעלבתי עד עמקי נשמתי ואני לא מדבר עם אותו חבר עד היום. הסיפור הזה רק גרם לי לרתיעה נוספת ופגע לי אנושות בביטחון העצמי".

איך מתמודדים?

אז מהו הפתרון הנכון לאותם אנשים? למי עליהם לפנות? שלל טיפולים מוצעים כיום לאנשים שמתקשים ליצור אינטימיות מינית - החל מטיפולים המשלבים פסיכולוגים וסקסולוגים ועד לטיפולי 'סרוגייט' - טיפול מיני בעל מאפיינים התנהגותיים שנעשה על ידי אנשים שהוסמכו לכך ומתפקדים כבני זוג זמניים.

"לפני מספר חודשים הגיעה אליי לקליניקה בחורה בת 38, בתולה שרצתה לחוות קשר זוגי תקין". מספרת ד"ר קגן. "כל קשר שהיה לה פסק ביזמתה כאשר הגיע החלק בו הסקס הופך לטבעי בזוגיות. ככל שעברו השנים הסקס הפך בשבילה לדבר יותר ויותר מפחיד. היא התביישה לשתף את בני זוגה ובחרה פעם אחר פעם לסיים את הקשר. במקרה שלה, במהלך הטיפול הפסיכולוגי החלטתי להפנות אותה להמשך טיפול אצל סקסולוג מומחה. סקסולוג מוסמך מטפל בפחדים ובתפיסות מוטעות הקשורות למין, הוא מטפל בפן הרגשי והנפשי והוא האדם אשר מומלץ לפנות אליו".

  • עוד באותו נושא:
  • סינגלס
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully