וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה מריח ראשון

29.8.2012 / 8:23

מחפשים אהבה? שיטת דייטינג ייחודית בשם "מסיבת פרומונים" טוענת שתוכלו למצוא את החצי השני לפי חוש הריח. אז תתחילו להסניף

במאה ה-21 נדמה כי ככל שישנן יותר אופציות להכיר, כך אנחנו עדיין בגפנו. אתרי אינטרנט, בליינד דייט שחברים מסדרים ופיק אפ ברים הם רק חלק מהאופציות שם בחוץ. אחד הטרנדים של אלו שרוצים לחתוך ישר ולעניין בהיכרות פוטנציאלית הוא הספיד דייטינג, מסיבות יזומות בהן ניתנות דקות ספורות כדי להחליט האם מי שניצב מולנו עובר את המבחן או לא. אבולוציה חדשה של מסיבות שכאלו, שצובר תאוצה לאחרונה ברחבי ארה"ב, מעלה ריח לא מוכר בחזית ההיכרויות. תרתי משמע.

מעבר לקריטריונים הויזואלים שיש לכל אחד מאיתנו בראש לגבי המראה המבוקש של בן או בת הזוג, אירועי שידוכים מזן חדש מתמקדים לא בחוש הראיה, כי אם בריח. מדובר במה שמכונה "מסיבת פ?רומונים", על שם אותן מולקולות המופרשות מיצורים חיים המעוררות את חוש הריח. זוהי בעצם מסיבה בה עליכם לאתר את בחיר ליבכם באמצעות האף. נשמע מוזר? חכו שתבינו איך הולך הערב.

הסוודר הזה מריח כמו גבר עשיר

כהנחיה גורפת לקראת אירוע שכזה, כל האורחים מתבקשים להגיע עם שקית שבה בגדים בהם הם ישנו במשך שלושה לילות ונשמרו בפריזר. באי האירוע מריחים את הבגדים בשקיות, המתויגות ורוד לנשים וכחול לגברים, ומחליטים על הניחוח המועדף עליהם. ההסנפה מצולמת והתמונות מוצגות בהמשך הערב, אז נוצר המפגש בין המריח לבין מושא ההרחה. החברה מעלה לפייסבוק אלבום תמונות, כדי שאם תתגעגעו לריח מסוים, תוכלו ליצור קשר עם מי שאחראי לו.

המחזה במסיבות מתואר כאבסורדי על ידי חלק מהמשתתפים, שעמדו בתור במשך זמן מה במטרה להסניף שקי ניילון שהיו אטומים עד אז כדי שאדי הריחות בתוכם לא יאבדו. אחדים אף התלוננו שמרוב ששקים מסוימים נפתחו ונסגרו כל כך הרבה פעמים בגלל שהיו פופולריים, הריח כמעט ונעלם והם נאלצו להגיע עד לקרקעית כדי להגיע לנינוח המקורי בכדי להתרשם. הנשים סיפרו כי הן בעיקר זיהו ריחות של כביסה גברית ממוצעת, עם נגיעות של אפטר שייב זול ואפילו חטיפים שעמדו זמן רב בחוץ בשקית פתוחה. מציאות גדולות לא נרשמו.

"הריח שלו הטריף אותי"

ג'ודית פרייס, יוצרת קולנוע וראפרית בת 25, היא זו שהגתה את הרעיון למסיבת הפרומונים. "בפעם הראשונה שיצאתי עם גבר רק בגלל אלמנטים פיזיים זה היה יוצא מגדר הרגיל", מספרת פרייס, "הריח שלו הטריף אותי, אפילו כשהוא הסריח, ואז הגעתי למסקנה שאולי באמצעות ריח ניתן להגיע למישהו שימצא חן בעינינו".

ההסבר הביולוגי מאחורי הקונספט הוא שהפרומונים אמנם לא משרים ריח מוגדר, אבל הגוף מסוגל לעכל אותם ולהעביר תגובה כימית למוח. כך שזה לא כמה אנחנו נמשכים לריח העולה מהשקית, אלא מה הוא עושה לנו. הפטיש הריחני ניכר עוד בשלב ההזמנה לאירוע, הנשלחת לאלו המביעים עניין דרך אתר החברה. אלו שמוזמנים מתבקשים לאשר הגעה באמצעות שליחת תמונה של בית השחי שלהם, כדי לקרוץ באשר לניחוחות בהם האחרים יוכלו להתבשם. ביקור מקדים אצל קוסמטיקאית הוא לשיקול אישי בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אף זוג לא יצא מהמסיבה

מסיבת הפרומונים הראשונה התקיימה בברוקלין בסוף 2010 וללוס אנג'לס הגיע הטרנד לפני מספר שבועות. החברה לא יודעת לספר על סיפורי אהבה מהאגדות שצמחו בעקבות המסיבה, בעוד פרייס עצמה מודה כי "מדובר באספקט המדעי של עניין ההרחה, אבל הרבה מעבר לזה, מדובר בפתיח מצויין לשיחה בקרב באי המסיבה". הניסוי החברתי הוא ביצירת קשר על בסיס לא קונבציונלי, יותר מאשר ישר לקלוע לטעמכם ולחתן אתכם.

מהמסיבה לא יצאו זוגות, אלא יצאו משם בעיקר הרבה ספקנים. המסקנה של רבים מהם היה שזה ערב נחמד ומאוד יוצא דופן, אבל שבסופו של דבר, לא בהכרח האף הוא המוקד למציאת אהבה. אף על פי כן, מי יודע מהו באמת המתכון האמיתי למציאת אהבה. אחרי הכל, אם זה נראה טוב או מריח טוב, כדאי לקחת לסיבוב ניסיון. לרוב כשנדלקים על מישהו חוש הראייה עובד, במסיבת הפרומונים עובד חוש הריח ושמשוחחים עם הצד השני בטלפון עובדות האוזניים, אז אולי השלב הבא יהיה מסיבות מישוש? מה שבטוח, גברים ירשמו בהמוניהם. אנחנו כבר מריחים את זה מגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully