וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי התנצלויות

1.10.2014 / 8:00

אנחנו רגילים לבקש סליחה מבן הזוג, אבל יש דברים שאין שום צריך להתנצל לגביהם. מתחומי עניין שונים ועד רצון להיפרד- ביום כיפור לא תצטרכו לבקש כפרה

הנה מגיע לו יום כיפור, אותו יום של סליחות שמזכיר לנו כמה זה חשוב להתנצל וגורם לנו להתחרט על כל הפעמים שפגענו שלא לצורך. אבל אל חשש, אנחנו לא הולכים להגיד לכם על מה אתם צריכים להתנצל בפני בני הזוג. לא לא, אנחנו פה בשביל שתזכרו שיש דברים בזוגיות שאתם ממש לא צריכים להרגיש רע לגביהם וגם לא לבקש סליחה.

האהבה מחכה לכם ממש כאן

חיים מעבר לזוגיות
היוש לכל הזוגות הטריים והדביקים שצריכים לבלות כל שנייה פנויה ביחד, החלק הזה לא בשבילכם, אתם יכולים לחכות עם זה כמה חודשים. אבל אם אתם לא זוג טרי ועדיין מרגישים איזושהי אשמה כשאתם רחמנא ליצלן הולכים לבלות עם חברים בערב או מקדישים זמן למשפחה מידי פעם, אז אל תרגישו ככה. כמובן שהכל הוא עניין של מידתיות וסדר עדיפויות וזה לא אומר שלצאת כל ערב עם החברים במקום עם בני הזוג זה סבבה, אבל מותר ורוצוי שיהיו לכם חיים מעבר לזוגיות שלכם. ובמידה ויש לכם כאלו, אתם ממש לא צריכים להתנצל עליהם. בסך הכל זוגיות לא אמורה להיות חונקת, זה לא בריא.

אילוסטרציה. ShutterStock
מותר לכם לצאת מדי פעם עם חברים. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

ריב ומדון
אל דאגה, עדיין רצוי, כדאי והכרחי להתנצל ולהתפייס אחרי ריבים כאלו ואחרים. אבל ההתנצלות לרוב היא על האופן שבו הריב התנהל, על מילים לא במקום שנאמרו, על טונים גבוהים, על איזכור של אמא שלו וכדומה. אבל הריב עצמו, ובכן, הוא חלק אינטגראלי וחשוב בכל מערכת יחסים שהיא מספיק עמוקה ולכן, זה בסדר גמור לא להסכים, זוגיות טובה יכולה להכיל גם אי הסכמות. אז במקום להתנצל על כך שאתם רבים, פשוט תלמדו לריב נכון. איך עושים את זה? זה קצת מורכב אבל יש כמה כללים בסיסיים שכדאי לכם לשמור עליהם: קודם כל אל תרדו לפסים אישיים או תעליבו את בני הזוג במהלך הריב, אל תכלילו ממקרה בודד ל"כל הזמן את/ה עושה את זה", אל תעלו באוב ריבים מהעבר, תשתדלו להקשיב, תרככו את בני הזוג ותזכירו להם שאתם בסך הכל אוהבים אותם ומעריכים אותם, אל תשאירו את הריב פתוח או תלכו באמצע ואחרי שתרגעו תשבו ללבן את הדברים. אה, וגם המייק-אפ סקס הוא אחלה דרך לסיים ריב.

דרישות
בכל זוגיות יש משא ומתן שמתקיים כל הזמן, אם בצורה סמויה או גלוייה. כל אחד מבקש או דורש לעצמו דברים שנראים לו הגיוניים בקשר ובודק עד כמה בן הזוג מוכן לבוא לקראתו. אבל לפעמים, דרישות שלא נענות בחיוב גורמות לנו להרגיש אשמה, כאילו שביקשנו יותר מידי, או משהו שלא מגיע לנו, ויכול להיות שזה הגיוני לפעמים. אבל אם לא ביקשתם לעצמכם משהו מופרך, אלא משהו שחשוב לכם או אפילו נראה לכם טריוויאלי, משהו שאתם חושבים שמגיע לכם כחלק מזוגיות ובכל זאת בני זוגכם מתבצרים בעמדה שלהם ונותנים לכם הרגשה שביקשתם יותר מידי, אל תרגישו רע וגם אין לכם על מה להתנצל. תנסו להסביר לצד השני למה זה חשוב לכם ותבחנו את היחסים שלכם בהתאם לכך. כי בסך הכל בזוגיות טובה בני הזוג לומדים להתחשב זו בזה, גם (ובעיקר) כשזה פחות נוח.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
זוג רב. ShutterStock
זה בסדר לריב. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

פעילות משותפת
אין מה לעשות, אתם זוג, אתם לא יצור אחד עם שני ראשים ומה שזה אומר בין השאר זה שלכל אחד מכם יש את תחומי העניין הספציפיים שלו (מלבד אלו שאתם חולקים ביחד כמובן) וככה זה אמור להיות. אז נכון, זה חשוב להביע עניין ותמיכה ואם מידי פעם בא לכם להצטרף לבני הזוג באותם הדברים שחשובים להם, אז זה בכלל דבר מבורך. אבל יחד עם זאת, אתם ממש לא חייבים לאמץ את תחומי העניין של בני הזוג או להצטרף אליהם באופן קבוע (או בכלל) לפעילויות שלא מתאימות לכם, כמו למשל, טיולי אופניים בשבת או סדנא להכנת סבון.

בואי ניפרד
לבסוף, לא מעט פעמים מגיע אותו הרגע שאתם מחליטים שמשהו בזוגיות שאתם נמצאים בה לא מתאים לכם או לא עובד מספיק טוב וזה מבאס, אבל זה חלק מהחיים. וכן, אולי רצוי להתנצל בפני בני הזוג על זה שהם נפגעים מהסיטואציה. אבל בסך הכל עם עצמכם אתם לא צריכים להרגיש שיש לכם על מה להצטער כי זכותכם לדאוג שיהיה לכם טוב.

האהבה הבאה שלכם נמצאת במרחק קליק אחד

זוג חובש קסדה אופניים. ShutterStock
אתם לא חייבים לחלוק את אותם תחומי עניין. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • זוגיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully