וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריחה הגדולה

אורנה זכאי

13.5.2013 / 8:14

את בחורה מדהימה, ובכל זאת כשמדובר במציאת בן זוג, את לא מצליחה להחזיק קשר רציני. ייתכן שמשהו בהתנהגות שלך, גורם לגברים לאבד עניין ופשוט להימלט. כך תמנעי מהם לברוח

את יוצאת לפאבים לפחות שלושה ערבים בשבוע. מנויה באדיקות לכל אתרי השידוכים. אוספת בכפייתיות המלצות מחברות ומכרים על גברים, לא מחמיצה אף דייט, ובכל זאת, בסופו של יום, את תמיד נשארת לבד...

לא שלא היו גברים שדווקא מצאו חן בעיניך. היו כמה כאלה שבהחלט היו מועמדים מבחינתך, אבל משום מה זה לא הלך. או שהם לא הציעו פגישה נוספת, או שהם נשארו איתך אבל מהר מאד התנדפו, או שזה פשוט לא הלך ולא ממש ברור לך למה.
חברה מעצבנת של אמא שלך העירה פעם, שזה בטח משהו שאת עושה, שגורם להם להתרחק ממך ומעבר לכך שזה ממש ממש הכאיב לך, את גם לא הצלחת להבין, מה מכל ההשתדלויות והמאמצים שלך בדיוק, עשוי להרחיק אותם?

גברים נולדו לחזר ונשים נועדו לפתות

נבראנו עם הבדל מהותי בין גברים לנשים. גברים נתפסים כיוזמים ו"ציידים" מלידה, לעומת נשים שנתפסות כמסורות, רכות ופאסיביות.
שימי לב שההיבט הגברי מתקשר עם פעולת החיזור (אקטיבי) וההיבט הנשי, עם אמנות ה"פיתוי" (פאסיבי). נשים אסרטיביות ויוזמתיות מדי, גורמות לבני הזוג שלהן לאבד עניין.
לעומתן, נשים שלא חוששות לאותת ולהשתמש בקול רך וברמזים, נשים שמזמינות חיזור, שמאפשרות לגבר לדאוג להן, להשיג עבורן דברים ולפעול לרווחתן, הן נשים שמושכות גברים, נשיות ונחשקות.
למרבית הצער, אמנות הפיתוי הנשית נתפסת כיום כמיומנות שאבד עליה הכלח, כשישירות ואסרטיביות זוכות לעידוד.

כל השנים הללו בהן את עמלה על הקריירה שלך, את מקבלת מסרים שלהיות "נשית" ומפתה זה מתאים אולי למזכירה או מנהלת לשכה, אבל אם את חולמת אי פעם להתקדם לתפקידי ניהול, את מוכרחה לשכלל ולפתח דווקא את הצד הגברי, התוקפני והפעיל שלך.
אז במשך שנים את מדחיקה את הנשיות שלך ומדכאה את השפה "הנשית". את אומנם מתלבשת נשי ואפילו סקסי, אבל כל ההתנהלות שלך היא התנהלות "גברית" ותקיפה. ואילו כעת, כשאת רוצה בן זוג, את מוצאת את עצמך מפספסת בגדול עם הגברים שאת נפגשת, מהסיבה הפשוטה שאת ממשיכה לדבר ולהתנהג בשפה "הגברית".
אז מה עושים? איך בונים קריירה בעולם "גברי" ושומרים על כושר הפיתוי?

בסופו של דבר, הנשיות שלך תנצח!

כדי לכבוש אותו עלייך לחוש נשית ומושכת וכמובן לשדר זאת. לפנייך מספר המלצות איך עושים זאת:

התחברי למרכז הנשיות שלך
את אישה, זוכרת? התעלמי מכל שאר המסרים הגבריים שמלווים אותך שנים. במקום להיות "חזקה" בחרי להיות "רכה", במקום "תקיפה", היי "מקבלת", במקום קולנית דברי בקול רך.
היי מסקרנת, מפתה, מסתורית. כשאת משוחחת און ליין עם גבר, מצאי דרך ליזום מבלי לומר: "היי, מצאת חן בעיני, אשמח אם תתקשר". נסי משהו בכיוון: "זה לא פשוט למצוא גבר לעניין, בין מאות האפשרויות פה . מה דעתך?"
קלטת את ההבדל? במקרה הראשון הצעת את עצמך, הבעת דעה וגם הכתבת לו מה לעשות. במקרה השני, רמזת בעקיפין שיכול להיות שהוא מוצא חן בעינייך (אבל לא בטוח) והזמנת אותו לדיאלוג. בקיצור – פיתית אותו, עניינת אותו והעיקר – נשארת נשית.

המשיכי בקו הנשי גם בפגישה ביניכם
קבעתם להיפגש? תני לו להמתין מעט, ציפייה בונה אצלו עניין. הגעת וראית שהוא מוצא חן בעיניך? שמרי על איפוק ובמהלך הפגישה היי נעימה ותני לו להוביל את השיחה. אפשרי לו להזמין לך שתייה ואל תתנדבי בשום אופן לשלם או לחלוק בכסף! אפשרי לו לפתוח למענך דלתות, להסיע אותך ולדאוג לך.

לאחר הפגישה – התאפקי ואל תזמי!
נפרדתם בלי לקבוע כלום וטרם שמעת ממנו? חכי. מה שלא יהיה, אל תיזמי בשום אופן! הניחי לו ליצור קשר בזמן שלו. הוא התקשר? המשיכי בקו האדיב, אך אל תהיי מדי נלהבת ואל תגישי את עצמך על מגש של כסף. זכרי שמדובר ב"צייד", שחלק מהעניין שלו זה המאמץ שעליו להשקיע בטרף...

אל תתמסרי בקלות
אני יודעת שאת כבר מתה להרגיש שייכת, אבל עלייך להכיר בכך שגבר, שמשיג אותך בקלות פשוט לא יעריך אותך. וגם אם כל הפמיניסטיות עכשיו יקימו קול צעקה ויאמרו שזה לא נכון, תוכלי פשוט לשאול את הגברים בחייך, מה היחס שלהם לאישה שנכנסת למיטה בקלות, לעומת אישה שצריך להתאמץ לזכות בה. הגיון פשוט מוכיח, שמה שבא בקלות- חסר ערך, לעומת משהו שקשה להשיגו.

הישארי נשית, גם לאחר החתונה
נפגשתם, ולבסוף גם התחתנתם? היזהרי! קל ונוח לחזור לשפה "הגברית", במיוחד כשיש עלייך נטל של עבודה, בית ובקרוב גם ילדים, זכרי, שכשאת חדלה להיות נשית, מפתה ורכה, את מאבדת את ה"נסיך" איתו התחתנת. זוכרת כמה קשה עבדת כדי להשיג אותו?

אורנה זכאי, מפתחת שיטת "התבוננות": אימון לזוגיות, אימון להעצמה נשית ואימון זוגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully