וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגור ביחד ולא להיכנס למינוס

בת אל אוקרט

7.9.2014 / 8:51

החלטתם לעלות שלב בזוגיות ולעבור לגור ביחד? חשוב שתכינו את הקרקע לקראת התנהלות פיננסית זוגית בכדי למנוע ריבים וויכוחים מיותרים

זוגות רבים מחליטים בשלב כלשהו בזוגיותם לעבור לגור ביחד. הלבבות מרחפים סביבם, ההתרגשות בשיאה וההכנות הינן רבות, אך לעיתים אנו נוטים לשכוח כי אנו עומדים בפני שינוי גדול בדפוסי ההתנהגות שלנו, כאשר התנהלות כלכלית כזוג הוא אחד מהם.

התנהלות פיננסית לא נכונה בין בני זוג עלולה לגרום לריבים רבים וויכוחים מיותרים אשר עלולים לפגוע בזוגיות. בכדי להקדים תרופה למכה, עליכם זוגות צעירים, להכין את הקרקע וללמוד כיצד להתנהל נכון בחייכם המשותפים. כך, כאשר תתקדמו בחייכם ושתקימו משפחה יחד, הבסיס הכלכלי שלכם יהיה טוב ויציב.
שלושת הטיפים הבאים יכווינו אתכם הזוגות הצעירים להתנהלות כלכלית נכונה בזוגיות.

רוצים אהבה אמיתית? בואו למצוא אותה

טיפ ראשון- תקשורת:
זוגיות פורה מבוססת על תקשורת טובה וחזקה. כבר לאחר ההחלטה על מעבר למגורים משותפים, חשוב לדבר על הדברים ולבדוק האם אתם מסכימים כזוג על הצעדים הכלכליים הבאים שלכם. החליטו יחד מהו התקציב שלכם לדירה, להוצאות, לבילויים ועוד. ברגע שתתקשרו בצורה טובה ורגועה, לפני שהמתחים מתחילים לצוף, תוכלו להגיע להחלטות משותפות חשובות אשר ישמרו גם בעתיד. חשוב לתאם ציפיות בטרם המעבר המשותף.
החליטו כיצד אתם הולכים להתנהל- האם כל ההוצאות יחולקו שווה בשווה או שמא אחד ישלם את שכר הדירה והשנייה את ההוצאות השונות כמו מים, חשמל, ארנונה, מצרכים לבית ועוד. פתיחת חשבון בנק משותף אליו יעבירו בתחילת החודש בני הזוג סכום זהה וממנו יצאו כל ההוצאות על הדירה הנו פתרון נוסף. כך תוכלו לדעת כי החלוקה הינה שווה וגם תהיו במעקב אחר הוצאותיכם.

זוג במעבר דירה. ShutterStock
דברו על הצעדים הכלכליים הבאים שלכם. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טיפ שני- היו מוכנים להוצאות בלתי צפויות:
כאשר עוברים דירה ישנן 'הוצאות בלתי צפויות' רבות. במידה ולא תחסכו כסף, הוצאות אלו יצאו לכם מהחשבון השוטף וככל הנראה תכנסו למינוס. בכדי למנוע מצב זה, נסו כזוג לחסוך סכום אשר יישאר בצד למקרים דחופים. כאשר אתם יודעים מהי הכנסתכם ומהו סכום ההוצאות השוטפות שלכם, החליטו איזה סכום אתם יכולים להרשות לעצמכם לשים בצד להוצאות אלו. ייתכן כי בלי שתשימו לב תצליחו לחסוך הרבה כסף.
בנוסף, ניתן לשים בבית קופה לכסף קטן. כאשר כסף זה נשאר בארנק הוא מתבזבז לרוב על דברים שאינם חשובים ובסופו של חודש זה מצטבר למאות של שקלים. בסופו של יום, הכניסו את הכסף הקטן לקופה אשר תשמש אתכם לכסף לשליח, להשלמות בסופר ועוד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קופה. ShutterStock
הניחו בבית קופת חסכון קטנה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

טיפ שלישי: לחסוך במה שניתן
מרבית מההוצאות החודשיות שלכם ניתנות לשינוי, לחיסכון או להקטנה. שמרו את החשבוניות של הסופר, חשמל, מים ועוד-בדקו מדי חודש כי לא חרגתם מהתקציב החודשי שלכם. כמו כן, בדקו היטב היכן ניתן לצמצם את הוצאותיכם. לדוגמא- ניתן להחליף את הנורות בבית לחסכוניות, לעבור לשעון במתג הבוילר וכמו כן ניתן להעלות במעט את הטמפרטורה של המזגן. בנוסף, אם בעבר הבילוי המשותף שלכם כזוג היה מחוץ לבית (במסעדה\קולנוע\בר) הרי שכעת, בדירה החדשה שלכם, תוכלו לעשות ערבים זוגיים בבית. מהר מאוד תגלו שניתן לחסוך כך הרבה כסף. כמו כן, קניות בסופר הן הוצאה חודשית גדולה- אל תתביישו להשוות מחירים בין הסופרים השונים הקרובים לביתכם. בכדי לחסוך בכסף עדיף לעשות קניה גדולה פעם בשבועיים מאשר לעשות קניות קטנות בכל פעם שחסר משהו בבית.

זוג יושב וצופה בטלויזיה. ShutterStock
אפשר ליהנות גם מבילוי בבית. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

יישום שלושת טיפים אלו בתחילת חייכם המשותפים ייתנו לכם בסיס יציב בפן הכלכלי. חשוב להישאר עם היד על הדופק ולא להיות שאננים. במידה והוצאותיכם עולות על הכנסותיכם, הבינו כי עליכם לעשות שינוי- לעבור לדירה, להחליף עבודה או להצטמצם בהוצאות השוטפות. במידה ותצליחו לחסוך כסף בתחילת חייכם המשותפים, תחושו ביטחון כלכלי בעתיד.

בת אל אוקרט- מרצה ומדריכה להכוונה כלכלית ומנהלת מפתחות לחיים. לטיפים נוספים וצעדים פרקטיים בהכוונה לאיזון כלכלי וצבירת הון, ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של בת אל אוקרט -מפתחות לחיים.

האהבה הבאה שלכם נמצאת במרחק קליק אחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully