וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה זה כל הסיפור: להתחתן עם הגרוש

7.8.2014 / 10:13

נגה ואייל היו נשואים 20 שנה עד שהחליטו להתגרש. כעבור 10 שנים הם התאהבו מחדש והחליטו להינשא בשנית. אהבה של פעמיים בחיים

על המדף בסלון ביתה מונחות זו לצד זו שתי תמונות. בראשונה נראה אייל, ילדון צעיר ושזוף כורע ברך, מנשק ידה של נערה יחפה ויפת תואר, שניהם מחייכים ועיניהם קורנות מאושר.
בתמונה השניה שוב אייל על ברכיו, הפעם הוא גבר מבוגר בעל שיער כסוף הנושא מבטו אל נגה יפת התואר הרוכנת אליו באותו החיוך, בהפרש של 32 שנים ועיניהם קורנות מאושר.

"כל הזוגות הנשואים שאנחנו מכירים חושבים שסיפור האהבה שלהם יוצא דופן, ובכלל לא משנה מה התוכן שלו, עצם העובדה שהם יחד, נשואים לאותו אדם כל כך הרבה שנים היא עבורם הישג ענק, כי אחרי הכל, זה באמת חתיכת הישג", קובעת נגה ומביטה באייל, בעלה לשעבר-לעתיד שבוהה בשפתייה הנעות ומחייך.
"אז אצלנו ההישג כפול. אנחנו היינו נשואים כמעט עשרים שנה ואז התגרשנו וחיינו עם בני זוג אחרים. עשר שנים ארוכות היינו בנפרד רק כדי שנבין שכלום, אבל שום דבר, לא משתווה ולא דומה לאהבה שלנו, עכשיו בחרנו שוב אחד בשנייה וזה לא סתם הישג, זה קסם".

אלפי רווקים ורווקות מחפשים אהבה בדיוק כמוך ,כנסו להכיר

אילוסטרציה. ShutterStock
בחרנו שוב אחד בשנייה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

כשהכרנו, היינו שני ילדים והתאהבנו בין רגע, בשניה שראיתי אותו ידעתי שהבחור הזה יהיה בעלי", מספרת נגה, "היה בו משהו שונה כל כך, שקט ושלו כל כך שפשוט היפנט אותי, הייתי מוקסמת מכל מילה שאמר, מכל תנועה ומכל מבט שלו, אחרי שלושה חודשים התחתנו, כי לא היתה שום סיבה לחכות". "כשיודעים יודעים" מוסיף אייל. "שנתיים אחרי נולדה הבת הבכורה שלנו וחמש שנים אחר כך נולד לנו בן. היינו כל כך עסוקים בלקיים בית מסודר ונוח, לעבוד סביב השעון כדי שכלום לא יחסר, כדי שלילדים שלנו יהיה הכל והם יחיו חיים של עושר ושפע, עד שמרוב דאגה וטיפול שכחנו את עצמנו, מתוך ההורות גדושת המשימות, העוטפת והמוחלטת שלנו הפסקנו להיות בני זוג. שכחנו שאנחנו שני אנשים שאוהבים אחד את השנייה, שזוגיות ומערכת יחסים היא לא דבר ברור מאליו שניזון מהאוויר, אלא עבודה קשה ובלתי נגמרת, משימה יום יומית - ונשחקנו. כל כך נשחקנו שלא היה מנוס אלא להסיק שזו האהבה שמתה, שנגמר וויתרנו. כמו כל דבר אצלנו בחיים, גם הגירושים היו ענין זריז ויסודי, חודשיים מיום ההחלטה כבר היינו ברבנות, משחררים זה את זו מהסטטוס הכובל", חתם אייל בתמצתיות.
"אני מצאתי מהר מאד בן זוג חדש" אומרת נגה. "אייל עוד הסתובב קצת, בדק, חיפש, נהנה מהלבד עד שגם לו נמאס והוא מצא לו אישה שאהב ונישא לה".

אילוסטרציה. ShutterStock
הזוגיות שלנו נשחקה. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

ריחוק של עשר שנים הגיע לסיומו לפני שנה, כשהבת של נגה ואייל התחתנה. הם מצאו עצמם יושבים יחד לילות שלמים ומדברים, בוחנים את החיים המשותפים שהיו להם לאורך ולרוחב ומבינים שטעו, מודים שהתגעגו ושהם הבחירה האמיתית אחד של השניה, העוגן והבית שרצו לעצמם.
"במהירות מאפיינת, נפלה ההחלטה להתחתן בשנית, רק שהפעם פעלנו לאט יחסית, לקחנו את הזמן כדי להיפרד בכבוד ובעדינות מבני הזוג היקרים שלנו, כי לא קל לפרק בית כשבעצם כלום לא קרה, לא בגידה, לא ריב או כעס, אלא רק אהבה רדומה, שהתעוררה לחיים ושינתה לנו אותם", מסבירה נגה.

"לפני הפגישה הזו חשבתי על המסר שהסיפור שלנו יעביר, שברתי את הראש מה אני באמת רוצה לומר לאנשים שמתגרשים אחרי שנים, אם להמליץ להם לחשוב מאתיים פעם לפני או דווקא להיפך, לקרוא לכל המהססים והמתלבטים לקום ולהיפרד, להתרחק כדי לקבל מושג אמיתי, ללכת בשם הסיכוי שיגלו כמוני שלאהבה יש תכונה מוזרה כזו לפרוץ החוצה, בלי לשאול או להתחשב בהסברים והחלטות שקולות,
לאהבה יש נטייה להשתלט על השכל ולשנות מציאות.
וכן, אהבה היא אולי ענין של מזל אבל אהבת אמת היא לגמרי גורל", קובע אייל. "היו צריכות לעבור עשר שנים שלמות כדי שארגיש את מה שמתחולל בי כעת, כדי שאדע במן ידיעה גדולה ומוחלטת שנגה, הגרושה שלי היא האישה היחידה שלי, היא אהבת החיים שלי".

"אז זה כנראה המסר", עונה נגה ומסמיקה כמו ילדה. "לפעמים דווקא מהמרחק והנתק אפשר לראות את הדברים כמו שהם ולהבין מה באמת חשוב ונכון בחיים. זה בטח נשמע קלישאתי?" היא שואלת ואני מהנהנת בשלילה ועונה "זה נשמע מקסים, היכולת להודות שטעיתם ולתקן ואולי בכלל לא טעיתם שהתגרשתם, אולי זה מה שהיה נחוץ לאהבה."נכון מאד" היא אומרת, "בזכות הפרידה הזו חזרנו שלמים ובטוחים, ובחרנו באהבה".

גבר מבוגר מעניק פרחי לאשה מבוגרת. ShutterStock
דווקא מהמרחק אפשר לראות דברים אחרת. צילום: אילוסטרציה/ShutterStock

ביום שבת הקרוב, יעמדו נגה ואייל תחת חופה ויכריזו בפני הילדים, המשפחה והחברים שהם בחרו שוב זה בזו, שהם אוהבים אהבה שהזמן לא יכול לה, שהימים רק מעצימים ומחזקים אותה - שהם תוצר של בחירה וגורל.

מזל טוב ויום אהבה שמח לנגה, אייל וכל האנשים האוהבים.

שחר הדר היא כותבת נאומים, הספדים ותוכן אישי. אם גם אתם רוצים לשתף את סיפור האהבה שלכם, שלחו לשחר מייל-
textora@gmail.com

הידעת? שליש מהזוגות מצאו אהבה און ליין! מצאו את שלכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully